Gå til innhold

Katter som mjauer...masse


jordbær

Anbefalte innlegg

:-?

Det å ha katt er vel og bra.. bortsett fra at hun er så FRYKTELIG selskapssyk!!

Jeg blir vekt hver ENESTE dag av "MJAAAAUUUUUUUU!! Mjaumjauu mmmmmmjauuuuuuuuuu miiii mjiiii mimimi miiiijaauuuu" utenfor soveromsdøra.. klokka halv seks!

Jeg leker og koser med henne hver eneste dag.. i flere timer(hele tiden når jeg er hjemme, for hun bor på fanget mitt)

Dette med mjauingen er veldig slitsomt. Jeg kan ikke gå ut av rommet får hun begynner å mjaue. Jeg lukker aldri opp døra for å slippe henne inn når hun holder på. Så mjauingen har ingenting for seg på den måten.

Har noen en ide om hvordan man får katter til å slutte med den mjauingen?

Katten min er 15uker.. Ukastrert hunnpus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med fare for å fornærme ( men ønsker ikke å gjøre det)

Er du sikker på at det er en katt du ønsket deg, og ikke en hund?

Katter snakker de, noen raser mer en andre. Siamesere mest.

Hvorfor skal du lukke dører, og vente til kattenikke maser før du åpner opp. På ¨hunder hadde sikkert det fungert utmerkede. Men katter er noe helt annet. Den tenker mer slik som deg. - Hvis du vil inn en dør og den er stengt gjør du hva du kan for å komme inn den døren. Du sitter ikke som en dum hund å venter på at noe skal skje. Det gjør heller ikke katten. :-)

Ikke forsøk å dreser den. sammarbeid med den du.

Og snakk tilbake ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å fornærme ( men ønsker ikke å gjøre det)

Er du sikker på at det er en katt du ønsket deg, og ikke en hund?

Katter snakker de, noen raser mer en andre. Siamesere mest.

Hvorfor skal du lukke dører, og vente til kattenikke maser før du åpner opp. På ¨hunder hadde sikkert det fungert utmerkede. Men katter er noe helt annet. Den tenker mer slik som deg. - Hvis du vil inn en dør og den er stengt gjør du hva du kan for å komme inn den døren. Du sitter ikke som en dum hund å venter på at noe skal skje. Det gjør heller ikke katten. :-)

Ikke forsøk å dreser den. sammarbeid med den du.

Og snakk tilbake ;-)

Øøøh.. Javel. Så det er NORMALT at katter mjauer i ett strekk?

Jeg er klar over at enkelte raser snakker mer enn andre. Men dette er en normal huskatt. Og ærligtalt. Det å ha katt skal ikke gå ut over nattesøvnen? skal det?

Katten vil ikke ut. Katten har mat. Katten kan ikke komme inn på soverommet, for da får vi ikke sove mer. Den tror at soverommet er en lekeplass. Og som jeg nevnte tidligere. All min oppmerksomhet går til katten når jeg er hjemme. Så den er ikke underærnert på verken kos eller oppmerksomhet.

Jeg er klar over at katter har individuelle personligheter osv. Og JA! Jeg er sikker på at jeg vil ha katt og ikke hund. Jeg er da hatt katt i 13år tidligere.Mulig det bare er en barnslig kattungenykk hun har. Vet ikke jeg. Jeg har forsøkt gjenntatte ganger å ha katten på soverommet. Det går greit det. Til hun jakter føtter, bamser, skygger, gardiner, neser og piercinger.. skjønner?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har to katter selv, og den enen mjauer ALDRI!!! Den andre derimot en Hellig Birma Mjauer hele tiden. Hun fører lange samtaler med oss, hun er også veeeeldig selskapssyk. Vil gjerne ha kos i to tre tida på natten. Hos oss er alle dører åpne( de som er lukket åpner hun selv :ler: ) .

Tror en må bare venne seg med det først som sist. Gi katten masse oppmerksomhet og kos, så en er sikker på at mjauinga ikke er fordi den mangler noe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg;) Kos får hun...

Kan desverre ikke ha soveromsdøren åpen pga ildern.. TRO meg. Det er ikke koselig med ilder i senga.. :o :ler:

Ellers har jeg ingenting i mot at pusen snakker til meg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Katten min var også sånn når den var mindre. De er gjerne litt mer selskapssyke og "ensomme" når de er små.

Tror dette vil gi seg etterhvert jeg.

Bare ha litt tålmodighet med den! Savner deg jo bare da, stakkars liten... :wink:

Katter er jo flokkdyr, så det er ikke alle det faller like lett for å være alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kattunge som var akkurat som din. Men den mjauet absolutt hele tiden. Og det er ikke tull! Holdt på å bli sprø av og til.

Men den døde desverre 1 måned etter at vi fikk den. Tårene begynner fremdeles å trille når jeg tenker på den.. :grine:

Han var en skjønn liten skapning, helt grå med grønne øyne..

Så jeg har desverre ingen andre råd enn å smøre deg med tålmodighet og håpe at hun vokser det av seg. Dyr forandrer seg jo ofte en del når de blir voksne.

Ilderen min ligger akkurat nå og sover i senga, men gjett om han skal bort når jeg skal sove!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordbær :

Vi har en sånn en vi og :lol:

Hun er HELT ekstremt kosete og skjønn og er kjempegira etter oppmerksomhet. Prater gjør hun og.

"Mrrrrrauuu" sier hun stadig vekk, og andre ganger bare mjauer hun,- og hun sier klart ifra når hun vil ha kos og når hun vil på fanget eller spise.

Det er slitsomt til tider, og vi trodde først det var noe galt med pus. Men hun roer seg litt når hun blir lekt med og sitter og koser på fanget, og hun har alle naturlige funksjoner i orden og det er ikke lenge siden vi var hos veterinær.

Så jeg tror du bare må prøve å ta tiden til hjelp. Hvis det er en kattunge så er det mulig at det går over når hun blir litt større.

Lykke til i allefall, og vit at du er ikke alene om å erfare dette... :D

D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har også en hunnpus, men den er helt stille om natten, vi stenger også dørene pga kommer hun inn, kan du glemme å sove, bånn gass, samme alder som din. Du får ta tiden til hjelp. Til deg som sjikanerer hundens dumhet, så kan jeg fortelle deg at min hund (retriever) slettens ikke sitter dumt utenfor døren og venter til det passer meg og åpne den, den åpner nemlig døren selv og kommer inn alle veier, åpner kjøleskapsdøra og fryseboksen og riktig forsyner seg av godsakene... så ikke sku hunden på hårene please...! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar!

hyggelig(?) å høre at jeg ikke er alene. Vi har sånn halvveis funnet en løsning på problemet. Pusen får være inne på rommet vårt om natta, helt til ildern våkner, eller til hun tar helt av.. Så da virker hun roligere på natta/tidlig morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Gjest_Jeanette_*

Katter mjauer om oppmerksomhet om den har mangel på det, men som oftest mjauer katten spesielt når du ikke er i nærheten/våken om noe er galt. Eks. smerter. Oftest nyre/urinveis/tarmproblematikk. Kastrater er noe mer utsatt for urinveisprob. Men det viktigste er å ta dyret på alvor, dra med den til dyrlegen og få de til å ta blodprøver f.eks. Mine katter har gråtet på natten og da har det alltid vært noe galt. Tegn er også økt tørste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår (en voksen hunnkatt) mjauer,maser og gnåler kun hvis vi er kommet på "overtid" med p-pillen. Det holder med 1 dag.

Etterat at pilla er på plass igjen blir det stille etter relativt kort tid.

:)

Endret av Roxy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katten vår (en voksen hunnkatt) mjauer,maser og gnåler kun hvis vi er kommet på "overtid" med p-pillen. Det holder med 1 dag.

Etterat at pilla er på plass igjen blir det stille etter relativt kort tid.

:)

Samme her. Men hun mjauer også hvis døra til soverommet er stengt, og svarer når jeg prater til henne. Hun er en snakkepus. :lol: Da hun kom til meg, mjauet hun konstant natt og dag. Jeg tok henne med til dyrlegen og det var løpetid! P-piller var løsningen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min pus maste og maste og maste. Hun er 4 år og sterilisert. Har hatt henne siden 2005, og hun er fra kattevernet :) Fikk henne da hun var 5mnd.

Men nå har vi fått en liten pusekatt til, en baby. Vips, så sluttet hun å mase :-P

Før vekket hun alt som var av naboer og oss, nå er hun kanskje bare sint på oss :-( Vi har hatt den lille pjokken i ca 1,5 mnd. Hun maser fortsatt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den er jo bare 15 uker, ungpus! Da maser enkelte mye og elsker å hoppe rundt i sengen, slik er det bare, og det burde en nesten vite når man skaffer en kattunge.

Men uansett. Mine katter har vokst det fra seg, og pass på å kastrere henne så fort hun er moden for det for å unngå evt parrerop og uønskede kattunger selvfølgelig. Ikke snakk eller "oppmuntre" katten når den mjauer. Gi den oppmerksomhet når den hopper opp i fanget ditt istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...