Gjest lagos Skrevet 31. mars 2010 #1 Skrevet 31. mars 2010 Kansje ikke rett kategori dette, men jeg prøver. Både jeg og sønnen har adhd og tar medisiner. Har aldri tenkt på dette før, men nå skal han ta toget til sverige alene og må ha med seg Ritalin over grensa. Kan han få problemer hvis det skulle dukke opp en toller som finner dette i sekken hans? Klisterlappen fra apoteket blir klistret på embalasjen, så selve boksen er uten navn og lege tag. Jeg har ikke hatt problem med å forklare evt en toller om hvem, hva og hvorfor, men han er bare 12 år.
Gjest Glør Skrevet 31. mars 2010 #2 Skrevet 31. mars 2010 Vet ikke akkurat hvordan det er med ritalin og sverige, men sånn generelt er det greit å ha med en kopi av resepten, som dokumentasjon på at det er skrevet ut av legen. Til enkelte land er det en fordel med en legeattest også. Når han reiser alene kan jo også du skrive en lapp på det, med kontaktinfo til deg, som du ber han om å vise frem hvis noen spør om noe angående medisinene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå