Gå til innhold

Ekkelt "snørr" og spytte-problem

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Etter jeg ble syk for et år siden fikk jeg en fryktelig dårlig og ekkel uvane. Å dra snørr igjenom nesa og spytte det ut. Det skjer "naturlig" fordi det samler seg ekkelt der av seg selv, og jeg hoster ofte opp små gule klumper. Jeg MÅ gjøre dette hver morgen pga det samler seg så mye ekkelt. Men det er jo direkte kvalmt å gjøre.. :/

Hva kan jeg gjøre for å slutte? Har prøvd å slutte tvert, men etter et par dager var det så jævla mye snørr og klumper og gud veit hva at jeg gikk å brakk meg.. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje bli flinkere til å snyte deg, mange har jo den uvanen at de istedet for å pusse nesa, bare drar det inn. Da vil du vel få det i svelget etter hvert.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke snyte meg.. Og er ikke slik at det kun er i nesen, er i halsen også, sånn at jeg bare kan harke opp klatter med slim.. Det er så ekkelt og en dårlig uvane.. Gjorde det ALDRI før, hadde ALDRI slike "snørr" klumper og slim i nese og hals før jeg begynte å spytte det ut... :(

Skrevet

Unnskyld at jeg ler. Men det var en litt snodig problemstilling. Slutt å røyk.

Gjest Heisann!
Skrevet

Oppsøk Øre-Nese-Hals lege;) Kansje de kan ta å rense skikkelig for deg en gang, og se om det hjelper.. Gørret må jo komme fra et sted, så kansje dem finner ut av hvor det kommer av..

Skrevet

Virker som du har et eller annet som mistrives i luftveiene dine. Hvis du røyker: Slutt. Hvis ikke: Dra til lege hvis det er et problem for deg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Joda, jeg røyker, men har da røyket mange år før dette ble et problem, så tror ikke det er der det ligger..

Er ikke så stort problem for meg, men alle andre syntes jo at det er ekkelt..

Skrevet

Tror du røyken gjør det bedre da? Det kan i allefall lønne seg å prøve å kutte ut for en stund, evt trappe ned hvis du ikke greier å slutte. Røyken irriterer luftveiene dine, og da er det naturlig at slimhinnene produserer mer slim.

Fordi om du har røyket i mange år før, og det har gått bra... det er det teiteste jeg har hørt på en stund. Tror du KOLS-pasienter får KOLS fra 1. dag de røyker? Lytt til kroppen din og kutt røyken for din egen skyld. Vedder på at det er der problemet ligger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...