Gå til innhold

Noen som har tips til en god musserende vin?

Fremhevede innlegg

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Vil gjerne ha tips til en god og rimelig musserende vin. Har funnet en som heter Astini Muscat, og den er veldig god, men vil gjerne ha tips til flere :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker Jacob's Creek musserende rosévin. :rødme: Har ikke smakt de hvite musserende da, men synes ihvertfall at rosévinen ikke blir så sur som de hvite.

Skrevet

Er på jakt selv :popcorn:

Skrevet

Nå har jeg riktignok ikke prøvd så mange, men Blue Nun Gold Edition drikker jeg en hel flaske av på null komma niks som om det var brus :fnise: Kjempegod, og koster bare 111kr.

Skrevet

Var det denne du tenkte på Belle, Jacob's Creek Sparkling Rosé?

Har et vagt minne av å ha drukket en Ble Nun vin en gang, tror ikke jeg likte den for jeg får ikke gode assosjoner ved å se navnet :gjeiper:

Men jeg får heller komme over det :ler:

Jeg lurte også på om dere har noen gode tips på musserende vin i halvflasker? Gjerne rosè :)

Skrevet

Var det denne du tenkte på Belle, Jacob's Creek Sparkling Rosé?

Har et vagt minne av å ha drukket en Ble Nun vin en gang, tror ikke jeg likte den for jeg får ikke gode assosjoner ved å se navnet :gjeiper:

Men jeg får heller komme over det :ler:

Jeg lurte også på om dere har noen gode tips på musserende vin i halvflasker? Gjerne rosè :)

Ja, det var den ja.

Kan jo forresten nevne at jeg pleier å blande den med appelsinjuice (helst ferskenjuice da, men det finnes ikke i Norge :dry: ) og vips! du har en Bellini! :sikle:

Skrevet

Mmm det hørtes godt ut :) Hva slags blandingsforhold pleier du å ha?

Skrevet

Mmm det hørtes godt ut :) Hva slags blandingsforhold pleier du å ha?

Halv om halvt? :klø: Minst. Kanskje 3/4 musserende vin. Juicen er egentlig bare der for å få en litt søtere smak på vinen. :jepp:

Gjest Koala
Skrevet

Jeg ville unngått Tyskland og Italia og egentlig også spania når det gjelder musserende. det er utrolig mye dårlige greier derfra (Codornieu et mulig unntak).

Cremant d Alsace og Cremant Burgund derimot er stort sett alltid trygge kjøp. Det er viner som lages på samme måte som Champagne men i litt andre distrikter. Dermed blir prisen halparten selv om kvaliteten er nesten like bra og i noen tilfeller minst like bra :)

Matteus Rose er faktisk et bra kjøp for prisen forresten. Bare delvis musserende men god likevel.

Skrevet

FontanaFredda asti :)

Skrevet

Jeg er veldig glad i Prosecco fra Italia. Pleier å kjøpe en til ca. 120, men husker selvsagt ikke hva den heter..

Skrevet

Synes mange av Cava vinene er gode (spanske)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...