Gå til innhold

Trene nedre del av magen


Neshorn

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig opptatt av å ha stram og flat mage og trener den derfor ofte og hardt. I det siste har det gått opp for meg at jeg trener den øvre delen mye mer enn den nedre. Når jeg kjenner etter når jeg gjør øvelser kjenner jeg også at den øvre delen tar støtet.

Hvordan trene den nedre delen?

Det har også komt bittelitt fett på den nederste delen. Den ser flat ut forfra, men fra siden går det bittelitt ut og det plager meg.

Er det kondisjon som må til?

Vil dette fettet da går bort? Vil ikke miste fett fra andre steder på kroppen, pga er tynn fra før og vil beholde de formene jeg har.

Vet det ikke er mulig å punktforbrenne, men er det sannsynlig at magefettet går før rumpa feks?

Å få magefett er min største frykt og jeg vil ikke tillate noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke mageøvelser gjør du vanligvis? Beinhev (ligge på ryggen og løfte samlede bein) tar vel bra på de nedre magemusklene mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Planken" er jo en klassiker som er utrolig effektiv. Kombinerer man den med kondisjonstrening er man allerede langt på vei :)

Men det er viktig å huske på at man ikke kan punktforbrenne som du sier, forsvinner litt av magen forsvinner ofte litt av rumpa også dessverre :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benhev var en god ide. Hvis det er; ligge på ryggen og løfte strake ben opp og ned?

Planken er også grei, men vond:p Lider meg gjennom den iblant, kjenner den tar godt :)

Jeg gjør en del situps og andre øvelser jeg ikke kan navnet på (går på gruppetimer), men føler liksom jeg kun bruker den øvre delen.

Huff, vil ikke miste rumpa! Er liksom tynn nok, men vil ha paddeflat mage og fikk litt panikk når den ikke var 100% loddrett fra siden lengre. Det er jo naturlig for jenter å ha en liten "dump" der, men likevel:p Er litt hysterisk på det der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benhev er en superbra øvelse, og enda mer effektiv med en mellomstor ball mellom bena. Man trenger ikke slippe bena helt ned til gulvet for at den skal være effektiv. Start på 90 grader (dvs beina rett opp), og senk til du kjenner magemusklene jobbe. Dette er en sakte øvelse, så ta tida (f.eks 1 min), ikke antall repetisjoner.

Ellers er det mange gode øvelser som er basert på pilates-prinsippene - da trener du ofte de "indre" magemusklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt med swiss ball, bosuball eller plankeøvelser er suverene, mange gode forslag her.

Men tror du må få litt perspektiv på hva som betyr noe i livet. Og en flat mage er IKKE det som vil avgjøre din lykke.

NYT livet, det kommer bare en gang, og ha litt respekt for de som må ha hjelp av to pleiere bare for å skifte truse. Du er ung, frisk, kan trene, ta utdanning, jobbe, gå ut med venner, familie..... Utnytt det til fulle, og finn gleden ved å kunne få trene, spise god mat, være fri.

Og husk at gutta liker kvinner, ikke pinner ;) Det er sexy, naturlig, sunt og vakkert ha litt former. Spesielt når de er veltrente former!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Planke er en kongeøvelse når det er snakk om å få "inn" magen" (synes jeg i alle fall....)

Når du får til å stå i vanlig planke i 60 sek eller så, begynn å få litt mer belasning. Begynn med å løfte en og en fot. Deretter en og en arm( ha litt bredere fotstilling da). Sørg for å holde ryggen og hoftene "flate" og parallelt med gulvet, ikke juks med å vri deg litt på siden. Ja, det er vondt, men det funker.

Jeg kjører planke jevnlig, med først 1 min i vanlig planke , deretter 30 sek på hver fot og arm.

Catslideøvelser tar også på magen så det synger.Har kjøpt fire matter, og er kjempefornøyd. Bruker de som variasjon i treningen, det er både artig og effektivt.

http://catslide.myshopify.com/

Ellers er jeg litt blodfan av helkroppsøvelser: spesielt markløft og knebøy. For å gjøre disse skikkelig jobber også magen og støttemuskulaturen i overkroppen masse, og det både kjennes (og vises) etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jeg liker en øvelse som minner om beinhev, fysioterapauten min kaller det ryggspark.

Se

Utgangsposisjon

så strekker du beina ut som når du skal sykle liggende.

Jeg liker øvelsen best når jeg har ett bein inntil kroppen, og strekker det andre sakte ut så langt jeg kan, ned og opp igjen. Eventuelt også til høyre og venstre. Og så tar det andre beinet. Sånn velger jeg selv hvilke del av magen jeg trenger.

20 x 3 repetisjoner er kjekt til å begynne med.

Dette er den eneste mageøvelsen jeg gjør i tilegg til planka. Og har nesten paddeflat mage jeg også (synes helt flat blir litt maskulint)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg liker å ligge på ryggen, suge magen inn og holde korsryggen i bakken hele tiden. Så løfte beina og sykle i luften! Når man strekker ene foten ut skal man late som om den blir dradd av noe så man strekker den godt ut. Kontrolerte og rolige bevegelser. Jeg kjenner dette veldig godt i nedre mageregion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...