Gå til innhold

Tips til "riktig" mat på tur


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Hei!

For noen uker siden bestemte jeg meg for at nok var nok, og nå skal jeg slanke meg! Det går ganske bra, jeg sykler ei drøy mil hver dag og spiser mindre og sunnere enn før.

Så til "problemet" mitt: I april reiser jeg en uke til Tyskland og Frankrike på studietur. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg skal klare å spise riktig på en slik tur? Studieturer inneholder som regel mye spising ute og mye alkohol (som ikke blir det største problemet å holde meg unna da jeg går på medisiner som reagerer lite positivt med alkohol...), og på ingen måte regelmessige måltider. Kan ikke akkurat dra med meg en haug med grønnsaker og frukt i kofferten heller :)

Gode råd mottas med takk :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres herlig ut med tur til Tyskland og Frankrike, og ettersom dette bare er én uke så trenger du nok ikke bekymre deg så mye. Kos deg med masse forskjellig mat og drikke og gi deg selv en liten belønning etter at du har begynt å trene og lever sunnere enn før. Det er viktig for fremgangen å premiere seg selv litt :)

Men, alt med måte selvfølgelig, man trenger ikke å spise alle crossaintene på frokostbufféen, om du er litt bevisst kan du nok komme hjem fra studietur med gos samvittighet.

På restauranter og caféer finnes det (nesten) alltid sunnere alternativer, velg fisk, kylling og rene kjøttprodukter som ikke er fritert i hel, grønnsaker ved siden av og be om sausen ved siden av for eksempel. Det er ikke så mye som skal til, men uansett synes jeg man skal kose seg på ferie (eh... mente studietur :fnise: ).

God tur da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...