Gå til innhold

Ikke la dere lure. Nytt virus.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hyggelig å kunne hjelpe :)

14062003: Har tenkt lenge på å gjøre det på samme måten som deg, men latskapen er et stort hinder ;)

Skrevet

Kjære dere, når jeg sa teskje så mente jeg en sånn bitteliten moccaskje.....

Jeg aner ikke hva outlock er for noe, ikke aner jeg hva virusprogram er men jeg tror jeg har ett eller annet som heter F-secure eller noe....

Noen som har lyst til å stikke innom?

Jeg lager verdens beste kakao... :sjarmor:

Skrevet
Kjære dere, når jeg sa teskje så mente jeg en sånn bitteliten moccaskje.....

*sukk*

Jeg orker ikke. Jeg skriver med knivsoddstørrelse på jobben til slike kunder hver dag - og orker ikke gjøre det samme privat ...

Jeg aner ikke hva outlock er for noe, ikke aner jeg hva virusprogram er men jeg tror jeg har ett eller annet som heter F-secure eller noe....

Tja, hvilket ikon er det du klikker på når du skal sjekke mail da?

Oppdaterer du f-secure på noen måte?

Jeg har vært borti ei som skrøyt av å ha antivirus - problemet var at programmet var 5 år gammelt - og aldri oppdatert!!!

Noen som har lyst til å stikke innom?  

Jeg lager verdens beste kakao... :sjarmor:

Tja, om du er på ICQ eller MSN Messenger, så kan jeg hjelpe deg (send med PM)! Til nød Yahoo også. Med mindre du bor mellom Nydalen og Kolbotn, så tror jeg et IRL er uaktuelt for min del...

Skrevet

F-secure er jo helt strålende. Gå på websiden deres og last ned backweb agent, så har du en dings som oppdaterer virusbeskyttelsen din selv! Den ligger og sjekker etter nye fixer, og laster dem ned når det er noe.

Outlook er et mailprogram laget av microsoft. Det er mange virus som er spesialskrevet for outlook, og den mest generelle regelen for virus må bli "ikke bruk outlook". Den lar virus kravle inn selv. Bruk et program som ikke laster ned noe til datamaskinen din før du aksepterer det aktivt, da blir gørra liggende på en server langt borte fra din maskin. F.eks SSH fra F-secure.

Gjest Anonymous
Skrevet

Min samboer fikk denne mailen for en stund siden, og åpnet den...

Det er maskinen han bruker på kontoret, så det er rimlig kritisk.

Hvordan fjerner vi det?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har fått flere slike mailer fra "Microsoft" om å oppdatere en pach.. :-?

De ble slettet med en gang, men er det dette som er en virus da???

Skrevet

Merete: Jeg vet ikke hva definisjonen på virus er, jeg. Jeg definerer selv alt til spam, som jeg selv ikke har etterspurt å få i min mailbox.

Tex og jeg har nå pm'et litt og funnet ut av at hun har webmail og leser den ikke lokalt. Jeg har sagt at da stopper ikke antivirus mailen - og at hun må gå igjennom instillingene til webmailen sin. Det tror jeg hun knoter med akkurat nå ...

Skrevet
..... og at hun må gå igjennom instillingene til webmailen sin. Det tror jeg hun knoter med akkurat nå ...

Bingo!!

Og jeg tror faktisk at jeg har fått det til!!

Gjenstår å se, da...

Men tusen takk 14062003, for all hjelp!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...