Gå til innhold

Vårruller

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk innom invandrerbutikken på senteret her jeg bor, og fant så masse spennende! :nigo: Fant ut at jeg skulle lage vårruller i dag :sikle:

Har ikke gjort det før, det er i så fall veldig lenge siden, så jeg tror jeg trenger noen tips. Har et svakt minne av at jeg har laget noen mislykkede en gang.

Har kjøpt inn:

Pose med vårrullkrydder

Ark til å pakke dem inn i

Glassnudler

Kyllingkjøttdeig

Kål

Gulrot

Purre

Hvitløk

Løk

Jeg må steke kjøttdeigen først, ikke sant? Men må jeg koke gulroten også? Og hva med løken?

Er det noe her jeg ikke burde bruke?

Jeg kommer nok til å lage endel, kanskje 40, så får jeg brukt opp alle arkene. Men fryser jeg dem før eller etter fritering?

Blir veldig takknemlig for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha surret hakket løk og strimlet gulrot litt sammen med kjøttdeigen, det gir litt bedre smak enn om grønnsakene bare blir dampet inni deigen under steking. :)

Jeg ville absolutt frosset uten å steke dem først.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk! Det høres fornuftig ut :) Tror jeg setter igang jeg, så får vi se hvordan resultatet blir. Vårruller er sinnsykt godt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vårrullene er ferdige, og det ble dritgodt :nigo: Mannen ble kjempefornøyd, og vi fikk mange ekstra som vi fryser ned og tar opp når vi ikke gidder å lage mat :)

Skrevet

Jeg pleier aldri å steke noe annet enn kjøttdeig og sopp (lager en blanding). De andre grønnsakene river/hakker jeg i småbiter. Jeg steker opp alle vårrullene, og fryser de etterpå. Pleier å varme de på crispfunksjonen i microen eller i stekeovnen. Funker som en kule, og er alltid det som blir først tomt når jeg har tapas-(koldtbord. :)

Gjest Marlo
Skrevet

Vårruller blir enda bedre med kjøtt og ikke kjøttdeig.

Jeg pleier å kutte svinekjøtt eller kyllingfileter opp i biter og så "ruller" kniven over slik at det blir som en mos.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vårruller blir enda bedre med kjøtt og ikke kjøttdeig.

Jeg pleier å kutte svinekjøtt eller kyllingfileter opp i biter og så "ruller" kniven over slik at det blir som en mos.

Dersom man har en veldig god kniv så kan man halvfryse kjøttet og få til å lage supertynne strimler. Spesielt svinekjøttet, jeg syns ikke det er så lett å lage "mos" av. Men kjøtt er definitivt bedre enn kjøttdeig i vårruller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...