Gå til innhold

Sko - gnagsår


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Kjøpte meg et par sko for mange mnd siden. Type militær-boot som eg skulle bruke til tur og når det er glatt. Problemet er at det tar evigheter å gå dem inn. Hiver de på ein gang innimellom for å gå dem inn. Og eg får noen saftige gnagsår av de. De klemmer ikkje på tærne, men eg får likevel gnagsår på hælene, spesielt om eg går i oppover bakke. Er heilt rød og og det gjør selvfølgelig vondt.

Tips til hva eg kan gjøre for å gå de inn litt kjappere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg har sånne sko pleier jeg å sette på gnagsårplaster før jeg skal ut å gå, selv om det ikke har blitt gnagsår enda. De beskytter det området man får gnagsår på bra, slik at man kan gå de inn uten problemer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har sånne sko pleier jeg å sette på gnagsårplaster før jeg skal ut å gå, selv om det ikke har blitt gnagsår enda. De beskytter det området man får gnagsår på bra, slik at man kan gå de inn uten problemer! :)

Det pleier jeg og å gjøre :) Enten gnagsårplaster eller papirtape med bomullspads der jeg får gnagsår.

Også trøster jeg meg med at skoene kommer til å bli superbehagelige om noen uker ..

Et annet tips er å passe på å bruke de på så korte turer som mulig i begynnelsen (f.eks til den lokale matbutikken, mens man går ut med søpla etc).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet triks er tynn nylonstrømpe innerst og bomullsokk ytterst - da stopper friksjonen på nylonstrømpen, men du får gått inn støvlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bruke en vevet plastertape fra Hansaplast som er fleksibel og sitter godt for å forebygge gnagsår. Den kan være litt vanskelig å få tak i siden de fleste apoteker og butikker kun selger Norgesplaster som ikke er bra nok til dette formålet. Compeed syns jeg ikke sitter godt nok, men dersom man allerede har fått en blemme så kan det jo være greit i nødstilfeller. Riktignok så har jeg ikke prøvd noen av de nyeste produktene til Compeed siden jeg ikke har hatt behov for det siden jeg oppdaget Hansaplast plastertape.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...