Miss Puddel Skrevet 29. mars 2010 #1 Skrevet 29. mars 2010 Møkkavær! så vi har ikke hatt ork til å gå ut, vi bor midt i et hav av gjørme på gården nå i snøsmeltingen. Guttene har blitt satt til en del husarbeid de skulle gjort for leeeenge siden, men nå begynner jeg å gå tom for oppgaver, og selvom jeg kunne latt dem tilbringe dagen i sofaen med TV og dataspill, vet jeg at om jeg lar dem gjøre det så kommer de til i løpet av kvelden kommer til å nå et nivå hvor de kommer til å prøve å ta livet av hverandre, (og hvor jeg kommer til å ha lyst til å hjelpe dem...) Jeg har dratt frem en del formingsgreier på kjøkkenet, men de blir så fort ferdig... Tror jeg blir nødt til å jage dem ut i gjørma gitt... I stad da de skulle hjelpe til å rydde presterte den minste å røske løs avløpsslangen på vaskemaskinen i det han slang noe klesvask ut på vaskerommet, så der ble det gjennomvått... Og et er bare første dagen av påskeferien! iiiik! (og for å gjøre det hele perfekt, så jobber gubben in 14 timers dager, og bruker MIN bil på jobb, slik at vi er standet her på gården...)
Kara W Skrevet 29. mars 2010 #3 Skrevet 29. mars 2010 Alle har nok slike dager. Selv lengte jeg ofte tilbake til babytiden der jeg kunne putte barnet i bæresjalet og bare glemme det i flere timer i strekk. Har barna noen snille besteforeldre i nærheten som kan dem for deg noen timer? Tror det kan være like greit å bare hive dem ut i gjørma, og så spyle dem med hageslangen etterpå. Og der var det en to-åring som trengte meg
Miss Puddel Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 29. mars 2010 Ingen besteforeldre i nærheten nei, begge svigers har kvelda, faren min er i spania, moren min skulle gjerne hatt besøk av oss, men ettersom bilen min var hyggelig at den drop på jobb med mannen min, så får vi ikke dratt dit... Altså egentlig er de store nok til å skulle aktivisere seg selv, jeg vet bare hvor mye bråk de kommer til å lage videre i kveld... edit: nå sitter den ene og lager garndusker, og minstemann har laget seg pasta og sitter i sofaen og spiser, jeg har fått tatt en smertestillende for skulderen, så blir jeg ikke fullt så gretten hehe. Er jo glad i dem da, det blir bare litt hektisk til tider her når gubben jobber som han gjør...
addict Skrevet 29. mars 2010 #6 Skrevet 29. mars 2010 Herregud, sjerp deg! HERREGUD TA DEG ET KURS I BRUK AV IRONI OG GALGEHUMOR.
Kara W Skrevet 30. mars 2010 #7 Skrevet 30. mars 2010 Håper du (og ungene) overlevde kvelden og at idag blir en bedre dag! Har skinner ihvertfall solen, og det hjelper jo alltid litt. Må være kjedelig å føle seg innesperret på den måten. Selv fikk jeg tilbud om å flytte hjem til foreldrene mine i påsken hvis jeg ikke orker mer (mannen er bortreist). Må innrømme at det frister å la guttungen flytte dit, og bli igjen hjemme alene, men tror ikke akkurat det var det de mente
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2010 #8 Skrevet 30. mars 2010 Halleluja for våre barn. Jammen kan de være en prøvelse av og til. Vi får være lykkelige for at vi er så glade i dem, ellers hadde vel noen og en hver hjulpet til med dask og deng! Vi får trøste oss med at det går over etter hvert, selvom det da dukker opp andre bekymringer.
Gjest Gjest-Olsen Skrevet 30. mars 2010 #9 Skrevet 30. mars 2010 Det går fint an å gå ut selv om det regner og/eller er gjørmete. Barn elsker jo ofte gjørme. Regnklær vaskes i vaskemaskin etterpå. Regn er heller ikke farlig, slik mange tror.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå