Gå til innhold

gåte


Gjest Madam Felle

Anbefalte innlegg

Gjest Madam Felle

Mitt hode og min ende like er

Mitt hode og min ende like er,

Min midje er slank som en bie.

Enten jeg står på hode eller bak

er det samme både for deg og for meg.

Men hvis mitt hode blir fjernet,

Til ingenting jeg blir.

Hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Madam Felle

Heis

En mann bodde i 20. etasje i et høyt boligkompleks. Hver morgen tok han heisen fra leiligheten sin og ned til utgangen i 1. etasje. Han gikk på jobb og kom på hjem igjen på ettermiddagen. Da tok han som vanlig heisen fra 1. etasje og opp til 8. etasje, gikk av og gikk videre trappene opp til 20. etasje.

Hvorfor tok han ikke heisen helt opp til leiligheten sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Til kreps og Marianne

Telefonkatalog

I en by i Texas har 5% av befolkningen hemmelig telefonnummer. Hvis du velger 100 vilkårlige telefonnummer ut av denne byens telefonkatalog, i gjennomsnitt, hvor mange av disse ville vært hemmelige nummer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

riktig

En hest går en viss lengde hver dag. Underlig nok, to av dens bein går 30 kilometer hver dag mens de andre to beina går nesten 31 kilometer. Det synes som om hestens bein må stå en kilometer foran de andre beina, men det er ikke tilfellet. Hesten er helt normal, men hvordan kan dette være mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sunshine-t

skylder på at det er så seint, at det er derfor jeg ikke klarer å tenke ut disse gåtene*men blondiner vet dere....heheh!!!*

ok tar ikke alle blondier under en kam. sånn, så slipper jeg hets!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Madam Felle

En buss sjåfør kom nedover en gate i Oslo. Han tok rett forbi et stopp skilt uten å stoppe, han tok til venstre hvor det var innkjøring forbudt og tok av til venstre mot enveiskjørt gate. Deretter tok han forbi en politibil på feil side av veien. Allikevel så brøt han ikke en eneste trafikkregel. Hvordan kunne det ha seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heis

En mann bodde i 20. etasje i et høyt boligkompleks. Hver morgen tok han heisen fra leiligheten sin og ned til utgangen i 1. etasje. Han gikk på jobb og kom på hjem igjen på ettermiddagen. Da tok han som vanlig heisen fra 1. etasje og opp til 8. etasje, gikk av og gikk videre trappene opp til 20. etasje.

Hvorfor tok han ikke heisen helt opp til leiligheten sin?

Han er dverg, og rekker ikke opp lenger enn til 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En buss sjåfør kom nedover en gate i Oslo. Han tok rett forbi et stopp skilt uten å stoppe' date=' han tok til venstre hvor det var innkjøring forbudt og tok av til venstre mot enveiskjørt gate. Deretter tok han forbi en politibil på feil side av veien. Allikevel så brøt han ikke en eneste trafikkregel. Hvordan kunne det ha seg?[/quote']

Han gikk! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...