Gå til innhold

Viena - som jentenavn

Fremhevede innlegg

Gjest gjest 29
Skrevet

Jeg er ganske usikker...selv om jeg er ganske sikker..

men vil høre hva andre syns om VIENA som jentenavn?

Uttales altså IKKE som Vienna, bare med en N, og uttales

ikke utenlandsk.. Hva syns dere om navnet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Trude
Skrevet

Jeg er ganske usikker...selv om jeg er ganske sikker..

men vil høre hva andre syns om VIENA som jentenavn?

Uttales altså IKKE som Vienna, bare med en N, og uttales

ikke utenlandsk.. Hva syns dere om navnet?

Jeg synes det er finere med dobbelkonsonant, altså vienna. men etter å ha sagt viena noen ganger synes jeg det var et ganske stilig navn, om jeg kan si det slik :)

Gjest gjest igjen
Skrevet

Takker for svar! :) Jeg syns også det. Men litt redd for at det er for spesielt kanskje, men så er det jo mange nye navn i det siste ;)

Uansett, alle tilbakemeldinger mottas med takk - positive eller negative! ;)

Gjest Spinell
Skrevet

For meg høres det ut som enda ett "Jeg vil være innmari individualistisk og finne på et spesielt navn til barnet mitt"-navn.

Gjest *miffy*
Skrevet

Personlig synes jeg det er et stygt navn.

Skrevet

Ok :)

Ja, det er spesielt... men vi liker det godt.

Er bare litt usikker om det blir for spesielt, særlig pga vi ikke har et stilig etternavn - bare et vanlig norskt et ;)

Er i tenkeboksen enda...

Gjest Spinell
Skrevet

For å utdype den negative uttalelsen min litt: Selv om jeg i utgangspunktet synes at veldig spesielle navn virker litt "påtatt", trenger de ikke bestandig å være mislykkede. At for- og etternavn klinger godt sammen, er derimot veldig viktig. Siden du sier at dere har et typisk norsk etternavn, synes jeg dere bør forsøke å si fornavn og etternavn høyt noen ganger og høre om de passer sammen.

Synes f.eks kombinasjoner som Victoria Adele Myrullbråten bør unngås.

Gjest meg igjen
Skrevet

Synes f.eks kombinasjoner som Victoria Adele Myrullbråten bør unngås.

:ler:

Gjest strykebrett
Skrevet

Det var litt uvant syns jeg, men det tror jeg er bare fordi det er så nytt for meg. Etter en tid hadde jeg sikkert syns det var et kjempefint navn.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det hørtes ganske trashy ut. Litt "østkant-fint".

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres helt ok ut. Og jeg er ikke enig i at man må ha et ordinært fornavn hvis man har et ordinært etternavn, snarere tvert imot. Hvis jeg het Hansen til etternavn hadde jeg nok gjort mitt beste for å finne et litt mer spesielt fornavn så ikke barnet ble en av tusenvis med samme navn.

Skrevet

Jeg synes at navnet var veldig pent jeg :)

Gjest Emera
Skrevet

For meg høres det ut som enda ett "Jeg vil være innmari individualistisk og finne på et spesielt navn til barnet mitt"-navn.

Enig i dette. Om man ikke vil plukke navn fra ti-på-topp-lista, så behøver man jo ikke å gå helt til den andre ytterkanten. Ikke nødvendigvis på grunn av eventuell mobbing, men fordi det kan være slitsomt å ha et navn som stort sett blir møtt med et "HÆ?!?"

Skrevet (endret)

Viena høres oppdiktet ut, og jeg finner det kuns om variasjon på Vienna jeg googler "babynames". Jeg ville i såfall gått for Vienna, og droppe flere fornavn.

Endret av AngeliqueW
Skrevet

fint!! Godt med litt mindre kjente navn, syntes jeg.

Skrevet

Aldri hørt før.

Skrevet

Du sier dere har et normalt etternavn, og det kan jo komme i veien. Viena Olsen høres mildt sakt litt dumt ut. Litt sånn "Vi har så kjedelig etternavn, så vi krydrer med et morsomt fornavn". Det er viktig at fornavn og etternavn passer sammen.

Jeg synes i grunnen det er et pent navn, men jeg synes ikke det passer på en norsk jente. Det virker egentlig litt pretensiøst.

Skrevet

Jeg vet noen kaller barna sine Paris, London og slikt, så på samme måte kan man jo kalle barnet sitt Viena også, for meg ville det vært rart om man da ikke hadde en eller annen spesiell følelse for stedet man oppkaller barnet sitt etter.

Det virker ikke som det er ment å kalle barnet etter Vienna, men det blir bare rart synes jeg, det blir som å kalle sin datter Pariss uten å ha noe som helst tanke på at det er kliss likt byen Paris. Om du skjønner.

Bortsett fra det, synes jeg både Paris, London og Vienna er fine navn, emn altså merkelig å bruke dersom man ikke har noe forhold til stedet med det samme navnet.

Gjest Dorey
Skrevet

Beklager, men det synes jeg var et merkelig navn. Høres veldig hjemmesnekret og "liksomfint" ut. Og som nevnt en post over, høres Viena "Olsen/Hansen/Larsen/etc" bare enda værre ut :fnise:

Skrevet

Jeg ELSKER det!!! Nydelig jentenavn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...