Gå til innhold

Vannbakkels?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har jeg igjen forsøkt å lage slike kaker, men jeg får dem over hodet ikke til å se ut som på bildene: høye og luftige. Tvert i mot ser de ganske begredelige ut; de ligner på helt flate små pannekaker! ...og slik skal det da ikke være. :(

Hva gjør jeg feil her? Jeg følger oppskriften til punkt og prikke. Har prøvd tre forskjellige varianter, på tilsammen åtte forsøk nå...de smaker helt greit, men det ender på det samme flate viset hver eneste gang.

Jeg er nær ved å gi oppp, men fortsetter litt til; familien vil så gjerne ha slikt... Har du noen tanker om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åpner du ovnsdøren for å sjekke, før de er ferdige? Det er det eneste jeg kan komme på som gjør dem flate. :klø: (Altså, det skal du IKKE gjøre! :fnise: )

Skrevet

Neida, hehe, det gjør jeg ikke. Jeg sitter spent foran glassdøra og følger med om det muligens skjer et mirakel denne gangen....at de hever, altså. :)

Skrevet

Vannbakkels er litt sånn "går det så går det, går det ikke så prøver jeg igjen"-prosjekt.

Pass på at mel/smør/vannblandingen ikke er for varm når du har eggene i, og at røren ikke er for tynn. Ha i eggene litt etter litt, ser røren tynn ut lar du være å ta i resten av egget.

Prøv igjen, når du først får det til, så er det ganske så enkelt.

Skrevet

JO takk, jeg skal nok fortsette å prøve. Takk for råd. :)

Det er bare en liten skuffelse å planlegge vannbakkels som har plass til noe inni seg, og så ender det kun opp med helt flate pannekaker som det ikke er plass til noe særlig i...bevares, de smaker ikke vondt, men jeg har ennå ikke våget å lage slikt om jeg venter besøk, hehe...

Kanskje jeg rett og slett ikke har så veldig "grønne fingre" når det kommer til bakverk? Det er jo også en mulighet at jeg er den her i verden, som skal stå for nytenking og dertil nyskapende kreasjoner, når det kommer til mel, egg, sukker og denslags... :Hehe:

En alternativ vannbakkels, skapt av en kunstner - for kjennere av god abstrakt kunst! :skratte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...