Gå til innhold

Er du ett godt menneske?:)


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en veldig smilende person. Men har problemer med og si at jeg er glad i de menneskene jeg faktisk er gla i. Blir litt kvalm av det. Og dette vil jeg ha bort. Jeg vil spre glede til både kjente å ukjente. Vi er alle her på jorden av samme grunn å jeg vil at folk skal ha det bra. Og folk som jeg er gla i fortjener virkelig å høre dette. Noen andre som opplever dette?

Eller hva gjør dere for å skape en bedre hverdag for andre?:) Det hjelper ikke å smile ett falskt smil. Vil at det smilet skal føles godt!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske enig med deg, det er ikke alltid like lett å fortelle menneskene rundt oss, som betyr noe at de virkelig betyr noe. Kanskje dette har med at vi tar det for gitt at de vet at vi bryr oss om dem, men det skader jo aldri å si det.

Jeg jobber på en arbeidsplass hvor det er mange vikarer, studenter og elever, samtidig som de fast ansatte ofte er litt grodd fast, liker seg best med sine egne, trist men sant. Så jeg har en sånn filosofi om at jeg skal forsøke å si hei til alle nye, slå av en liten prat og få de til å føle seg velkomne. Dessuten er det også viktig å fortelle mennesker rundt seg når det gjør noe bra, gi dem ros når dem fortjener ros, venner, familie og kollegaer, bygge menneskene rundt seg opp.

Ellers er det jo ikke alltid man behandler de rundt seg som man burde, og da er det jo viktig å kunne be om unnskyldning og være ydmyk ift sine egne feil og mangler!

Skrevet

Jeg har det på samme måte, men ser ikke det store i å si at jeg er glad i andre mennesker, det føles unaturlig og feil, unngår også å skrive det i meldinger osv. Liker bedre å vise at jeg er glad i menneskene rundt meg :)

Jeg viser det ved å tilby hjelp hvis det trengs, smile (ikke falskt, eller "strategisk"), oppmuntre, gi dem skryt for ting de er stolte over.

Gjest Caylee
Skrevet

Nei jeg er et ondt menneske

Hvorfor har du bilde av Jesus da? Ta et bilde av et monster istedenfor

Skrevet

Ja, jeg er et godt menneske og vil andre godt. Jeg er glad i de jeg er glad i, men jeg sier det ikke så ofte til dem. På samme måte som James så viser jeg dem at jeg er glad i dem på andre måter.

Gjest Trajan
Skrevet

Hvorfor har du bilde av Jesus da? Ta et bilde av et monster istedenfor

Hvorfor har du bilde av en ulv ?

Er du en ulv ?

vist ikke hvorfor har du ikke et bilde av et menneske

Skrevet

jeg er greie med de som er greie med meg. De som oppfører seg som idioter mot meg ignorer jeg. Så ja jeg tror jeg er et godt menneske.

Skrevet

Jeg er alltid hyggelig med folk, spesielt de nye som kommer inn i et etablert miljø, men jeg har ingen trang for å fortelle vennene mine at jeg er glad i dem fordi jeg føler det blir overkill. Kan fortelle foreldrene mine, broren min, samboeren, mine bror sine barn og min bestemor at jeg er glad i dem, det føles naturlig, men så lenge det ikke føles naturlig så lar jeg være (f.eks. en venninne).

Men så utvikler jeg ikke lett slike bånd som knytter meg til mennesker. Jeg har venner som jeg setter pris på og gjerne har kjent i mange år, men jeg er ikke så knyttet til dem at jeg vil si jeg er oppriktig glad i dem slik jeg er i de jeg nevnte. Jeg liker dem godt, men jeg vil ikke si at jeg er glad i dem på den måten jeg føler ordene beskriver.

jeg liker å tro at jeg er et godt menneske på tross av dette.

Skrevet

Egentlig, så driter jeg i om jeg er et godt menneske eller ikke, bare det ikke går utover noen!

Men, det der med "glad i deg", det er jeg ikke så glad i å si :sjenert: Som andre her, jeg prøver heller å vise det.Har blitt bedre med årene til å si/vise folk rundt meg at jeg setter pris på dem, men å si "glad i deg" direkte, nei, slik blir jeg aldri, tror jeg :sukk:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Litt OT men det er nok mye bedre å bo i USA med tanke på setningen; 'I love you'.

'Glad i deg' er en setning jeg føler er lite dekkende, 'falsk'...ekkel, på en måte..hehe..

Aner ikke hvordan det har blitt slik.

'I love you' derimot, høres perfekt ut!

Utover det, er jeg GANSKE så sikker på at jeg er et godt menneske, plager ingen og lar andre være i fred med sitt..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg er nok midt på treet vil jeg tro. Men har en del erfaringer som gjør at jeg nok har mer empati enn jeg ville hatt.

Er nok litt dårlig på å si at jeg er glad i noen, men håper jeg viser det med vilje til å lytte og forstå andre. Jeg har relativt lett for å smile og le også, ikke like lett å vise når jeg er lei meg.

Gjør meg også flid med å finne gaver til personer som står meg aller nærmest.

Gjest *Mim*
Skrevet

Jeg vil andre godt, men får det ikke alltid til. Det er vanskelig å si at jeg er et godt menneske, men jeg har som mål å være det.

Jeg begynner i alle fall med å søke kontakt og gjerne smile. Et smil fra en fremmed syns jeg selv er en ting som kan lyse opp dagen min.

Skrevet

Nei jeg tror ikke. Jeg er et helt vanlig menneske.

Jeg kan nok være smilende, og jeg er trofast mot mine venner og nærmeste, jeg prøver å gjøre folk gla.

Men jeg kan også være misunnelig, for nysgjerrig over andres liv, jeg kan gjøre feil, og jeg kan mene jeg vet best for alle.

Så alt i alt - helt vanlig..

Gjest gjestdeluxe
Skrevet (endret)

Eller hva gjør dere for å skape en bedre hverdag for andre?

Vanskelig å svare på. Tror det er lettere å svare på dette om man har familie/barn.

Er nok ikke med i Frelsesarmeen eller annen veldedighet: da ville man hatt noe konkret å vise til.

Om man engasjerer seg i lokalpolitikk og er en omgjengelig og hyggelig person på jobb og i fritden, får det være nok, tenker jeg.

Endret av gjestdeluxe
Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Hvorfor har du bilde av Jesus da? Ta et bilde av et monster istedenfor

Kanskje han søker tilgivelse?

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Hvorfor har du bilde av Jesus da? Ta et bilde av et monster istedenfor

Kanskje han søker tilgivelse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...