Gå til innhold

Rynkekrem


Fremhevede innlegg

Gjest jente21
Skrevet

Hei jeg vurderer å begynne å bruke rynke krem eller natt krem mot rynker. jeg er 21. er dette for tidlig? Er det dårlig å begynne å forbygge for tidlig og kan det føre til at huden blir vant til det og det ikke hjelper når jeg blir eldre?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Rynkekrem er bare juks. jeg har brukt rynkekrem i mange år, og jeg har ennå ikke fått en eneste rynke!

Når jeg bruker brunkrem får jeg derimot brunfarge.

Skrevet

Har du rynker? Mest sannsynlig ikke...da skal du heller ikke bruke rynkekrem. Hva er poenget.. Jeg har begynt så vidt nå, og er godt over 30. Har neda ingen rynker men har begynt å forebygge. Sørge for å bruke en som er tilpasset din alder og hudtype. Spør på et parfymeri.

Skrevet

Tråden er ryddet

SportyShorty, mod

Gjest Gjest
Skrevet

kan man forbygge rynker med rynkekrem tidligst mulig?

Skrevet

Nei jeg tror bare man skjemmer bort huden. Tror det er viktig å passe seg for sola, lest et sted at den forårsaker 70-90 % av rynker.

Gjest Gjest
Skrevet

Nei jeg tror bare man skjemmer bort huden. Tror det er viktig å passe seg for sola, lest et sted at den forårsaker 70-90 % av rynker.

[/

Ja sol er egentlig ikke bra for noe annet enn d vitamin.

Skrevet

Jeg overhørte en gang en dame på parfymeriet som snakket til en ungjente. Hun sa at man absolutt ikke skulle begynne med rynkekrem før man begynte å få det, jeg forstod det som at det bare fremskyndet prosessen på en eller annen måte... ikke skjønner jeg hvorfor, men jeg ventet til jeg ble 25 - nå har jeg begynt å få rynker i pannen (pga vedvarende eksem på det området tipper jeg - alltid tørr hud) og fikk høre at det var akkurat passelig å begynne nå. Fikk en som var tilpasset ung hud som min.

Så du bør nok vente, men vi kjenner jo ikke huden din - forhør deg med noen som har peiling, parfymeri el.l.

Skrevet

Trenger vi ikke sollys for å unngå depresjon? Noe med at lyset som slippes inn i øyet frigjør melantonin tror jeg... Påvirker humøret. Derfor vi føler oss piggere på sommeren.

Skrevet

Nei jeg tror bare man skjemmer bort huden. Tror det er viktig å passe seg for sola, lest et sted at den forårsaker 70-90 % av rynker.

Sola er den største grunnen til at vi får rynker. Er derfor viktig å smøre seg godt når man er ute i solen. Spesielt midt på dagen da den er sterkest.

Gjest Trine Lise
Skrevet

90 prosent av aldring skyldes UV stråler! så man skal beskytte seg i sola! det er første steget! og så begynner man ikke på rynke krem før rynkene faktisk har kommmet! og det siste er at man må forebygge rynker, og da skal man bruke en god krem som er tilpasset den typen hud man har. jeg er veldig glad i kremen min fra cosmopharma, merket er andrea milano. knall god! den er også solfaktor 25 i, så da får jeg litt solfaktor nå i påska. man tenker ikke over solen når det ikke er sommer. og de aller fleste solskader ser man faktisk ikke! så det er absolutt viktig å beskytte huden ;)

Skrevet

Har noen prøvd en rynkekrem som faktisk virker?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg vurderer å begynne å bruke rynke krem eller natt krem mot rynker. jeg er 21. er dette for tidlig? Er det dårlig å begynne å forbygge for tidlig og kan det føre til at huden blir vant til det og det ikke hjelper når jeg blir eldre?

Når man er 25 bør man begynne med krem med antirynkeeffekt(eller hva man kaller det). Den vil være for aktiv for yngre hud (med mindre du har begynt å få rynker).

  • 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Melantonin er vel sovehormon.

Melatonin er sagt å ha en effekt på såkalte vinterdepresjoner da utskillelsen av melatonin varer i flere timer om vinteren enn om sommeren, og dette kan medføre trøtthet og slapphet. Enkel behandling med lys, til rette tidspunkt, kan motvirke dette, ved at melatonin da brytes ned.

ame='Gjest' date='29 mars 2010 - 23:20' timestamp='1269897631' post='7947638']

Trenger vi ikke sollys for å unngå depresjon? Noe med at lyset som slippes inn i øyet frigjør melantonin tror jeg... Påvirker humøret. Derfor vi føler oss piggere på sommeren.

Endret av Beauté
Gjest AnonymBruker
Skrevet

ame='Gjest' date='29 mars 2010 - 23:20' timestamp='1269897631' post='7947638']

Trenger vi ikke sollys for å unngå depresjon? Noe med at lyset som slippes inn i øyet frigjør melantonin tror jeg... Påvirker humøret. Derfor vi føler oss piggere på sommeren.

Melatonin er et sovehormon. Du tenker kanskje at sola påvirker oss ved å frigjøre gledeshormoner el.?

Skrevet

Rynkekrem er bare juks. jeg har brukt rynkekrem i mange år, og jeg har ennå ikke fått en eneste rynke!

Når jeg bruker brunkrem får jeg derimot brunfarge.

:fnise:

Var det bare jeg som tok denne, eller?

Hihihihi

Skrevet

Rynkekrem er bare juks. jeg har brukt rynkekrem i mange år, og jeg har ennå ikke fått en eneste rynke!

Når jeg bruker brunkrem får jeg derimot brunfarge.

:hoho:

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet

SportyShorty, mod

Endret av SportyShorty
Skrevet

Det er altfor tidlig å bruke rynkekrem i en alder av 21 år. Rynkekremmer er for 35 åringer og oppover som har begynt å få rynker. Det du derimot kan bruke nå er en god krem med antioksidanter i for å forebygge mest mulig. Det er også viktig at du bruker solfaktor i ansiktet - helst hver dag i vår/sommer halvåret.

Les her:

http://www.kvinneguiden.no/artikler/stram_hud_gjennom_livet/75670

http://www.kvinneguiden.no/artikler/unge_kvinner_utsatt_i_solen/75432

http://www.kvinneguiden.no/artikler/sjokkert_over_solariumsbrune_jenter/74621

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...