Gå til innhold

Spinat


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Får man store muskler hvis man spiser mye spinat? Og fungerer spinat bedre enn steroider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kort fortalt, nei det gjør du ikke, med mindre genene dine er av samme type som skippern ;)

Men spinat er regnet som sunt og det kan være en god kilde til å få i seg jern - men du blir ikke noen jernkvinne/mann av og spise det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man store muskler hvis man spiser mye spinat? Og fungerer spinat bedre enn steroider?

Har du sett for mye på Skippern? ;) Spinatdyrkerne i USA har satt opp en statue av Skippern som en hyllest til gratisreklamen han gir til spinatplanten. For all del, spinat er veldig sunn mat, men skal du får store muskler må du nok trene styrke. Da trenger du også gjerne litt mer proteiner enn det som er i vanlig norsk kosthold. Du kan selvsagt kjøpe proteinpulver, men jeg vil tro skummet melk er en billigere og vel så god proteinkilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lance: mener du at Skipper'n ikke er ekte?!? :nei:

Du tror vel ikke på tannfeen eller julenissen heller du da! :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lance: mener du at Skipper'n ikke er ekte?!? :nei:

Du tror vel ikke på tannfeen eller julenissen heller du da! :natti:

Nei, jeg er en av disse kjedelige realistene som ser verden som den er, ikke slik man skulle ønske den var.

Det bør være pensum i barnehagen å avsløre at julenissen er en bløff, det bør gjøres allerede ved tre års alder, senest fire. Lesing av eventyr fra Asbjørnsen & Moe bør snarest byttes ut med høytlesing fra bøker om mekanikk, kvantemekanikk og astronomi, slik at de skjønner hvordan verden virkelig henger sammen. Videre bør Harry Potter forbys, og erstattes med sosialrealistiske oppbyggelige bøker, slik som de jeg tildels vokste opp med. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg synest det ville vere fint om Gud ble avslørt i barnehagen, og så kunne eventyr som aldri har blitt forestilt som anna enn eventyr få leve lukkeleg vidare, det er ingenting gale med eventyrsjangeren, det er når eventyr blir framstilde som sanning at det er eit problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei nå ble jeg skuffa, Lance ;)

Julenissen finnes han, men han er såpass smart at han ikke har verktsedet sitt i Finland (og enda verre Sverige, fysjom snusken for et land). Og husnissene, de tror jeg passer godt på hus og heim etter risgrøten de fikk til jul :) Men jeg kjøper aldri dette med druider, Nessie, krystallterapi, homeopati og kun en snikskytter som drepte JFK.

Spinat er veldig sunt, for all del, men planten fikk ufortjent godt rykte etter at en av de første forskningsrapportene la til en null for mye når det gjaldt jerninnhold per 100 gram vare. Dermed ble det fort hyllet som supermat som skulle gjøre deg stor og sterk (a la Skippern). Det ble en sabla nedtur da det viste seg at spinat "bare" inneholdt en tiendel av den antatte jernmengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...