Gå til innhold

Åpen bar?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei alle sammen.

Jeg gifter meg i Juni 03 og har akkurat begynnt med forbredelser icon_smile.gif

Har ikke registrert meg enda, men det kommer.

Samboeren min og jeg har sett på et kjempefint lokale, men det er ikk lov å ha med drikke der alt må kjøpes gjennom de og det synes jeg er kjempedumt. Vi vil gjerne ha åpen bar og vi regner med at vi blir ca 50-60 stk. Vi har ikke råd til å ha åpen bar dersom vi ikke kan ha med alkohol.

Hva gjør dere? Har dere åpen bar? Og hvor mange gjester er dere da?

Jeg synes det er veldig hyggelig hvis gjestene slipper å betale noe så det ender nok med at vi tar et dårligere lokale så kan vi heller bare pynte det slik vi vil.

Therese

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Vi planlegger å ha åpen bar, men med en "bartender" som har ansvar for å blande. Syns det med åpen bar er litt viktig, vil at gjestene skal slappe av og kose seg, og i hvert fall slippe å betale masse selv i vårt bryllup! Men dyrt blir det... Har budsjettert med nesten 15000 totalt i drikkevarer til den store dagen, til ca 70 gjester (Vin til mat, velkomstdrink, konjakk/likør til kaffe og åpen bar). Kommer til å avtale med bartenderen hva vi bør kjøpe inn, og så lager vi en liten Barmeny sånn at folk ser hva de kan bestille.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Du får satse på fint vær da vet du!! icon_rolleyes.gif

Da går det som oftest mest øl, og det er jo ikke like dyrt.

Vi skal også ha åpen bar, det er dyrt men vi synes liksom at det er det beste. Ikke det, jeg forstår faktisk at noen velger andre løsninger. Har selv vært i bryllup der det kun var vin til maten inkl. Og det gikk helt greit det også. En annen løsning er jo å gi bonger. På den måten får du redusert utgiftene deres og du har en viss kontroll med hvor mye folk drikker. Dessuten er det vel en del som ikke drikker alkohol....

Uansett hva du velger så tror jeg ikke gjestene vil reagere på det så lenge det er nok drikke til maten!!!!

Lykke til!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er så heldige å ha funnet et lokale der det vi må kjøpe drikke til maten (inkl velkomstdrink) av de som driver stedet, mens vi får ta med egne drikkevarer til avec (cognac/likør) og baren! icon_smile.gif For drikkevarene til maten betaler vi vel 2,5 ganger polprisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi skal også ha bryllupsfesten vår på et sted der vi ikke kan ha med alkoholen selv og det blir derfor VELDIG dyrt om vi skal ha åpen bar. Vi står derfor mellom det å ha evnt bonger til hver enkelt eller om vi skal ha det sånn at de må betale det i baren selv (vi holder selvfølgelig drikken til maten), regner med at det blir det siste.

Vi har vært i flere bryllup der vi har fått drikke til maten og konjakk/likør til kaffeen og betalt resten selv, syns det er helt greit jeg.

Et vennepar av oss hadde 40 til middag og 60 til kaffe, de betalte da drikken til maten (mineralvann og øl) og konjakk/likør til kaffeen og bare det kom på 6500,-. Det blir fort penger av det.

Vi har snakket med de som driver der vi skal være, vi blir 30-40 til middag og ca 60 til kaffe og de sa da at om vi skal ha åpen bar så må vi regne med at det kommer til å gå ca kr 20 000,- - 30 000,-, det er MYE penger synes vi og har derfor slått det fra oss, dessuten er det bare mere og mere vanlig i dag med at gjestene må betale baren selv.

Ønsker dere ihvertfall lykke til uansett hva dere bestemmer dere for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe i veien for å la gjestene betale selv for drikke etter middag, men husk å gjøre folk oppmerksom på det før de ankommer. Jeg var nemlig i et bryllup der nesten ingen visste om at vi måtte betale selv. Det førte til at mange ikke hadde tatt med penger, som igjenn førte til litt dårlig stemning. Festen var iallefall over tidlig...

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så glad for at mine kommende svigerforeldre skal betale for dette, så slipper jeg å bekymre meg for alt som kommer i kjølvannet!! icon_smile.gif

Ville bare si at dersom dere ikke kan ta med noe drikke selv, er ett alternativ å gi gjestene et visst antall drinker etter kaffen, f.eks to, og gi beskjed om at resten betales selv.

Dermed får du litt av begge, hvis du skjønner.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...