Gå til innhold

cyklokapron, mot store blødninger

Fremhevede innlegg

Gjest hannemor
Skrevet

Hei

Har fått cyklokapron av legen for å minske blødningen under mens.

2-3 tabl 2-3 ganger daglig står det på pakken, det som legen har foreskrevet, og dette står det også på pakningsvedlegget. '

Men; jeg vet ikke hvor lenge jeg skal ta de?

Jeg skulle begynne på første mensdag sa legen. Men skal jeg ta hele pakken tom, eller skal jeg bare ta de dagene jeg har mens? Det er jo 30 tabl i pakken.

Har prøvd å søke på nett men finner ikke noe... :(

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du skal ta de de dagene du mener du trenger dem, for de fungere bare i kort tid. Så hvis du blør mye i tre dager så tar du de i tre dagene. De 30 tablettene går fort, men du finner fort ut om de fungerer for deg, og da får du helt sikkert fler.

Gjest Jente27
Skrevet

Hei!

Har selv gått på disse og fikk beskjed av legen om å ta de i 7 dager eller til blødninger er slutt. Så om du har mens i bare fem dager feks, så ville jeg sluttet på sjette dag.

Dette er ikke bare medisiner for menstruerende kvinner, er også medisin som feks blødere får før en operasjon. Vel, samme virkestoffer, anyway. Er ikke hormonmiddel, går rent på koaguleringseffekten av blodet, tror jeg. :) Men er ikke noe farlig for oss med normal helse.

Jeg fikk dem engang da jeg hadde menstruasjon i nesten 30 dager og midtveis øket blødningene veldig. Var da de satte meg på dem, synes ikke effekten var så veldig som jeg forventet. Og holdt meg etterpå til PrimolutN. Men det stoppet jo hele blødningen (som var det jeg ville når det varte så lenge.)

Lykke til.

Gjest hannemor
Skrevet

Hei :)

Takker for svar, men det ble jo to ganske ulike svar.. Noen flere som vet? Eller har erfaringer med disse tablettene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...