Gå til innhold

skeiet ut med MYE smågodt til lunsj :(


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

I ett svakt øyeblikk greide jeg å kjøpe meg nesten 4 hekto smågodt, å stappe i meg alt til lunsj. Har ellers bare spist 2 gulerøtter til frokost. Er skikkelig irritert på meg selv!

Og nå er jeg blitt sulten igjen..

Så da er spørsmålet: er det best å vente med å spise noe til imorgen (fordi jeg sannsynligvis er langt over mitt kcal behov for dagen) eller lage noe til middag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest navnelapp

Nei, spis middag. På den måten held du forbrenninga oppe, i staden for å la den gå i kjellaren. Lag noko sunt og godt, fullkornspasta med kjøtsaus eller ein salat med ost og skinke. spar på dressingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hehe, jeg kjenner meg igjen i det du skriver :sjenert:

Man blir så fort sulten igjen etter å ha stappet seg full av smågodt, og man kan da ikke gå hele resten av dagen uten mat!

Lag deg en sunn middag, jeg spiser masse belgfrukter som tilbehør. Det er sunt, mettende, næringsrikt og slankende. Billig er det også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

TS her.

Det var det jeg tenkte meg. Men synes også jeg fortjener "straffen" med å gå sulten en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Ja, det er jo den mest effektive langsiktige straffa, for du legg på deg meir i tida framover. sjansane for at du finn noko i eit skap utpå kvelden og stappar det i deg er også overveldande. Men det er vel ikkje det du vil? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

TS her.

Det var det jeg tenkte meg. Men synes også jeg fortjener "straffen" med å gå sulten en stund.

Hvis du går sulten risikerer du bare å sprekke, og da er risikoen enda høyere for at du stapper deg full av snop igjen.

Fyll heller magen med noe sunt, det trenger kroppen din etter alle e-stoffene. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Har heldigvis ikke noe usunt i huset, om en ikke teller med en boks mager creme fraiche :gjeiper:

Får lage meg en salat med kikerter og bønner :) Så får straffen være at jeg dropper lødagsgodteriet i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Det var det jeg tenkte meg. Men synes også jeg fortjener "straffen" med å gå sulten en stund.

Ikke tenk som dette, det er ingen grunn til å straffe deg selv, du er jo i kraftig minus med det lile du har spist før på dagen, ikke rart du stupte oppi godteposen! Det er nå i tillegg fredag, du spiste bare kveldskosen tidligere :gjeiper:

Spis normalt selv om denne lunsjen ikke ble helt som planlagt, kroppen trenger skikkelig næring i tillegg og ikke spis så lite til frokost igjen, du har vel lært litt i dag, det vil gi deg ett lavt blodsukker og da er det meget lett at en spiser mye og kanskje ikke like næringsik mat ved neste måltid!

Endret av Lotte28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trude.lutt

Spis middag! Ikke staff deg selv!!!! Det som er viktig er å tenke er at det usunne kommer i tillegg! ikke istede for! Kroppen din trenger vanlig sunn mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...