Gå til innhold

Ha med vogn på sydentur?

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Familien skal til syden i to uker i sommer (Alcudia), og jeg lurer på om jeg skal ta med vogn..

Hotellet vi skal til ligger rett på stranda, så er ikke aktuelt å bruke vogna dit. Blir heller om ettermiddagen/kveldene hvis vi skal gå oss en km eller to.

Men vet ikke helt om jeg gidder å ta med en ordentlig vogn. De er jo så store å dragse med seg på tur. Vurderer å gå til innkjøp av en paraplytrille, men så er vel ikke de vognene så gode å trille.

Noen som har tips til hva jeg burde velge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en liten paraplytrille med fire sett små hjul. Den er kjempe fin å trille. Både ute og inne. Kjempe lett å brette sammen og bære under armen også. Jeg ville uten tvil gått til innkjøp av en slik.

Gjest Leeloo
Skrevet

Jeg leide en paraplytrille på hotellet sist vi var i syden ettersom det var litt avstander mellom hotellet og sentrum. Deilig å slippe å drasse med trille og være redd for at den skulle bli ødelagt på turen. Ellers merket jeg meg at trillene var billigere der vi var enn hjemme (Spania), så jeg ville ventet og kjøpt der nede uansett, litt mindre å få med seg én vei i det minste.

Skrevet

I byen i Alcudia kan du få leid ganske fine barnevogner med relativt store hjul for en billig penge. Vi hadde leid en paraply trille da vi var der for en del år siden, men fant fort ut at det var greiere med en som man kunne legge ned ryggen på. Det fikk vi fint leid inne i byen :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

De har mange dårlige vogner på hotellene der nede... Nei, kjøp deg en skikkelig vogn, slik at både dere og barnet kan slappe av. Jeg anbefaler på det varmeste Zapp til dette formålet, den er kjempelett, du får den til og med inn på flyet som håndbagasje! Og kan brukes til barnet er ferdig med vognperioden. Stødig og super vogn som barnet sitter godt i. Og med lang rygg så barnet kan la hodet hvile og kanskje sovne når dere er ute og har spist middag. De koster en del nye, men kjøp deg heller en brukt på finn.no, der går de for 1000-1400 kroner. Så kan du bare selge den igjen senere :)

Skrevet

Jeg anbefaller deg også å ha med vogn.

En vanlig paraplytrille går greit,men de går ikke ann å legge ned ryggen på om barnet sovner.

Vogner kan også være billigere i syden,da vi var på Cran Canaria i februar i fjor kjøpte vi paraplytrille der nede,betalte 300 kr.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaller deg også å ha med vogn.

En vanlig paraplytrille går greit,men de går ikke ann å legge ned ryggen på om barnet sovner.

Vogner kan også være billigere i syden,da vi var på Cran Canaria i februar i fjor kjøpte vi paraplytrille der nede,betalte 300 kr.

De har ikke samme strenge krav til vogner som selges i spania, ville ALDRI kjøpt vogn utenfor norden. Kjøp i norsk butikk eller brukt på nettet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...