Gå til innhold

i jobb med angst og depresjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

er det noen som har erfaring med å jobbe selv om man sliter med angst, panikkanfall og depresjon? jeg slet i jobben min som butikkmedarbeider i 3 år før jeg ble sykmeldt, og nå har jeg gått hjemme i 7 måneder.. siden angsten min er så sterk, har jeg ikke mulighet til å jobbe der jeg er i konstant kontakt med andre mennesker:( man skal egentlig "møte frykten", men etter 3 år som butikkmedarbeider er jeg helt sikker på at jeg må bytte jobb.. er det noen som har noen forslag til hva jeg kan jobbe med ? om nav er i stand til å hjelpe til med å finne jobb til meg? problemet er at jeg er nødt til å prøve meg frem, ikke begynne i full jobb med en gang, siden det komme til å ta helt knekken på meg.. har vært helt på bunnen før, og nekter å havne der igjen:( angsten gjør selvfølgelig at jeg blir veldig fort sliten, siden jeg anstrenger meg konstant, klare aldri å komme i "hvilemodus" føles det som..

setter stor pris på om noen har noen ideer å komme med, fordi jeg vil prøve så godt jeg kan å få et "normalt" liv igjen :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Mahareth
Skrevet

Det viktigste er at du får hjelp til å bearbeide angsten. Uten det vil sjansen for at du kommer deg ut igjen i jobb være minimal. Tar du noen medisiner for dette?

Legen din kommer ikke til å friskmelde deg 100 % med en gang h*n mener du skal prøve deg i jobb igjen. Det er ikke veien å gå når man sliter med depresjon og angst.

Hvilke tiltak har du og legen gjort til nå?

Hvis du ikke kan gå tilbake til yrket du har i dag, og ikke er kvalifisert for andre yrker du kan klare å jobbe med havner du vel under ya. Da kan du få prøve deg frem, som du ønsker.

Skrevet

Har samme problemet selv - har ikke vært i stand til å jobbe de siste årene, og det tærer på. Ikke bare på psyken, men også på samvittigheten. Hva NAV angår, vil jeg anbefale deg å være forsiktig i hva du sier ja til av tiltak - dette vet jeg av erfaring. Setter de deg i et tiltak som overhodet ikke passer til deg som person, blir fort både angsten og depresjonene kraftigere. Ha tålmodighet. NAV bruker evig lang tid på omtrent alt, og i mitt tilfelle skifter de saksbehandler på meg støtt og stadig, uten noen annen grunn enn at de "rydder" i systemet. Lykke til, og alle beste ønsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...