Gå til innhold

Stille klokken 1 time fram

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

På søndag skal vi jo stille klokken 1 time fram. Stenger utestedene 1 time tidligere da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, dette lurer jeg på HVERT år, men klarer aldri å huske hva de pleier å gjøre.

Gjest Mahareth
Skrevet

Skal ikke klokka stilles 03.00? Da betyr det jo ingenting, for utestedene har stengt uansett.

Skrevet

Skal klokken stilles nå igjen?? Jeg får seriøst ALDRI med meg når den skal stilles og om den skal frem eller tilbake :sjenert:

hehe...er helt utrolig.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på. Skal klokka stilles natt til søndag? Og skal klokka stilles fra 03.00 til 04.00?

Gjest Marlo
Skrevet

Alltid en time MOT sommeren.

Det vil si, på våren skal den stilles en time frem - på høsten skal den stilles en time tilbake

Skrevet

Ingen som vet? :fnise:

Klokken skal stilles klokken 2 søndag natt.

Gjest Catwoman
Skrevet

Når jeg har vært ute på byen den dagen klokka stilles fram har ihvertfall utestedene stengt en time tidligere.

Skrevet

Når jeg har vært ute på byen den dagen klokka stilles fram har ihvertfall utestedene stengt en time tidligere.

Æsj,så kjedelig. Da blir kvelden på byen kort,hvis man ikke drar inn 1 time tidligere da. Trodde kanskje utestedene hadde oppe vanlig tid,sånn at de ikke taper penger. men men

Skrevet

Klokken skal stilles 1 time frem kl 02.00 til 03.00

Siden utestedene stenger kl 02.00 får det ingen betydning!

men det får det på høsten, når klokka stilles tilbake...

Skrevet

Utesteder stenger alltid etter den NYE tiden de to nettene i året vi skal stille klokken. Det varierer jo (fra kommune til kommune) hvor lenge utestedene har lov til å hole åpent, men de skal altså uansett forholde seg til den nye tiden.

Skrevet

Jeg har alltid vært usikker på om klokka skal frem eller tilbake, men siden jeg hørte denne har jeg alltid visst det; Spring forward, fall back.

Skrevet

Utesteder som vanligvis er oppe til kl 3 stenger en time tideligere. De som vanligvis stenger kl 2 eller tideligere vil stenge til vanlig tid. Desverre får vi ikke igjen denne timen på høsten :sur:

Skrevet

Klokken skal stilles 1 time frem kl 02.00 til 03.00

Siden utestedene stenger kl 02.00 får det ingen betydning!

men det får det på høsten, når klokka stilles tilbake...

Er ikke alle utesteder som stenger to.

Her i byen holdt de i alle fall en time lenger åpent når vi stilte tilbake :D

• Liker 1
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dette er hva som får meg til å huske om klokka skal stilles frem eller tilbake (lærte det av farmor):

Om våren skal man ta FRAM hagemøblene, om høsten skal man ta dem TILBAKE i boden (evt annen lagringplass).

Gjest AnonymBruker
Skrevet

eller

om våren ser man FRAM til sommeren, om høsten lengter man TILBAKE til sommeren.

Gjest Silvermist
Skrevet

Jeg har alltid vært usikker på om klokka skal frem eller tilbake, men siden jeg hørte denne har jeg alltid visst det; Spring forward, fall back.

Det er min huskeregel også, fungerer veldig bra :)

Men konklusjonen ble altså at de stenger en time før?

Skrevet

Skal klokken stilles nå igjen?? Jeg får seriøst ALDRI med meg når den skal stilles og om den skal frem eller tilbake :sjenert:

hehe...er helt utrolig.

Ikke jeg heller!!! Så det er i dag/ i natt den stilles altså. Huske å få det med meg.

Det er min huskeregel også, fungerer veldig bra :)

Men konklusjonen ble altså at de stenger en time før?

Ja, tror det :Nikke:

• 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Så var vi her igjen, hehe. Hvordan er det med bussene da? Skal ta fyllebuss hjem fra byen i natt, den går 2. Går den egentlig 1 da eller?

Anonym poster: 995ad6cf50204d26b1bb97697f3be290

AnonymBruker
Skrevet

Nei, fordi klokken skal stilles 03:00.

Anonym poster: 61355475bdb8232e5a91062169bd1470

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...