Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mars 2010 #1 Skrevet 26. mars 2010 Vi må til å kjøpe et barnesete til barnet vårt nå veldig snart. h*n har nesten vokset ut av babysetet sitt. Problemet er at vi har en liten stasjonsvogn (Seat Cordoba) så det er ikke allverdens plass i baksetet... Og etter det jeg har forstått tar barnesetene mye mer plass enn babysetene. Babysetet har vi måtte ha i midten av bilen bak for å få plass nok. Er det noen som vet om et merke eller et spesielt sete som tar lite plass men samtidig er trygt? Vil jo selvfølgelig ha bakovervendt. Gjerne et som ikke koster skjorta og. Fire-fem tusen kroner for et sete er helt på vidda spør du meg. Og kanskje noen som bor på sørlandet som kan annbefale en butikk som har godt utvalg og kanskje gode tilbud? Takk takk
Furstina Skrevet 26. mars 2010 #2 Skrevet 26. mars 2010 Vi hade en Seat Cordoba när vi fick sonen. Hans bakåtvända Britax säte med justerbart sits (finns även utan justeringen) fick plats i bilen. Passargerarstolen i framsätet kunde inte vara skjuten längst bak - men det kan vi inte heller ha i vår nya större bil. Vi var då två vuxna och ett barn, på längre resor satt en av oss ändå i baksätet för att kunna sitta brevid sonen så om det var trängre i framsätet spelade ingen roll då. Jag ska tillägga att vi båda är ganska långa (gott över 175)
cogito Skrevet 26. mars 2010 #3 Skrevet 26. mars 2010 Når me skulle kjøpe sete, trur eg me fann ut at Britax Fixway tok mindre plasse enn HTS Izi Kid Isofix. Men endte likevel med sistnevnte, fordi den har betre testresultat. Og me hadde god nok plass i bilen. Kor stor plass barnesetet tar, er ikkje berre avhengig av bilen sin storleik. Det har faktisk ganske mykje å seie korleis vinkelen mellom rygg/sete i baksetet er! Så du må nesten berre prøve deg fram med ulike seter, fordi det er ikkje generelt slik at eit sete tar mindre plass enn eit anna. Også trur eg faktisk nesten du må rekne med å betale 4000 kr for eit bra sete! Her finn du alle testresultata samla: http://forbrukerportalen.no/test/bilbarneseter
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå