Gå til innhold

EU - for eller i mot


PrinsesseGullhår

Ja eller nei til EU  

1 stemme

  1. 1. Ja eller nei til EU

    • JA
      27
    • NEI
      15


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fordi jeg er JA selv og vet hvorfor, men de maa gjerne fortelle hvorfor for det.

Jeg la ut denne traaden fordi jeg ikke kan forstaa hvordan man kan vaere mot EU og vil gjerne ha noen gode svar.. :wink::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier nok nei, eller kanskje heller "pytt" til EU.

EU klarer seg utmerket uten Norge, og Norge klarer seg utmerket uten EU.

Ja-siden gir meg dessverre assosiasjoner til de KG-brukerne som hele tiden klager på at de ikke er med i klikker eller gjenger - særlig når de (Ja-siden) i tillegg er innstilt på å kjøpe seg EU-venner gjennom litt fisk her og litt gass der.

Heldigvis er det uansett flere år til det blir noen ny avstemming her i utkantlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

KANSKJE!

Og dét mener jeg faktisk helt seriøst, pr. i dag aaaaaner jeg ikke om jeg er for eller mot.

Men som det sies oppi her, heldigvis er det lenge til EU-valget må tas igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Jeg stemte ja i 72 og 94 og kommer sannsynligvis til å gjøre det neste gang.

Når det gjelder hvorfor noen er i mot norsk medlemsskap, kan dette være noen grunner:

-Større avstand mellom beslutningstager og dem det gjelder (i de sakene som vil bli avgjort av EUs organer og ikke på Stortinget).

-Stor vekt på økonomisk stabilitet (stabil rente og inflasjon) selv om dette i perioder kan gi høy arbeidsledighet osv.

-Vanskelig for norsk jordbruk å konkurrere, med de følger det kan få for norsk jordbruk og bosettingsmønster.

-Større risiko for smitte og sykdommer på dyr og mennesker grunnet utstrakt handel med levende dyr og fersk mat over landegrensene.

-Norge må avgi suverenitet.

-Billig alkohol med de skader det vil medføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er for Eu. Norge klarer seg selv skriver en. Nei det gjør vi ikke mener jeg.

Når alle landene rundt oss går inn i Eu og vi fortsatt sier nei, ja da vil de ikke ha noe med oss å gjøre.

Pr. idag har vi ikke noe innflytels å snakke om i Eu. Vi får tredd direktivene ned over hodet og vi har ikke en tjangs til å protestere. Koste flesk gjør det og.

Kommer Iland med i Eu, hva med Norge da? da blir vi sittende der med fisken vår alene. Island kommer til å få utvidede soner...hva da?

Vi har flere grunner for å bli med enn å holde oss utenfor....

Jeg var for pengeunion, men foreløbig har jeg gått bort fra det.

Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er for Eu. Norge klarer seg selv skriver en. Nei det gjør vi ikke mener jeg.

Når alle landene rundt oss går inn i Eu og vi fortsatt sier nei, ja da vil de ikke ha noe med oss å gjøre.

Pr. idag har vi ikke noe innflytels å snakke om i Eu. Vi får tredd direktivene ned over hodet og vi har ikke en tjangs til å protestere. Koste flesk gjør det og.

Kommer Island med i Eu, hva med Norge da? da blir vi sittende der med fisken vår alene. Island kommer til å få utvidede soner...hva da?

Vi har flere grunner for å bli med enn å holde oss utenfor....

Jeg var for pengeunion, men foreløbig har jeg gått bort fra det.

Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...