Gå til innhold

Brystreduksjon - skal til operasjon

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Endelig skal jeg få utført brystreduksjon!!!

Har lest mye om inngrepet og tiden etterpå. Men vil gjerne ha litt info fra dere som har gjort dette selv.

Hvor lenge var dere f.eks. sykmeldt?

Hadde du smerter etterpå?

Hva var vanskelig i tiden etter operasjonen?

Hva måtte du ha hjelp til?

Hvordan har arrene blitt?

Selv gleder jeg meg veldig til å kunne kjøpe meg vanlige fine bluser, skjorter og topper. Sånn som de er i dag (80F/G) så har jeg ikke funnet ordentlig topper, plagget passer men ikke over brystet. Får ikke knappene igjen. Men om noen uker!!!! Gleder meg også spesielt til å slippe de tunge brystene som gir smerter i nakke og skuldre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :)

Det finnes flere tråder her inne hvor flere har svart, men jeg kan skrive litt jeg.

Jeg ble operert i slutten av august, og det eneste jeg angrer på, er at jeg ikke gjorde dette for flere år siden. Jeg har fått et nytt liv helt uten smerter i rygg og nakke. Gled deg! :)

Jeg ble sykemeldt i 4 uker. Fikk litt lenger sykemelding enn vanlig, da jeg har en jobb med mye tunge løft. Hadde egentlig ingen smerter, tok de smertestillende jeg fikk i 2 dager, kjente ikke noe etter det. Altså, jeg var øm, men ingen store smerter.

Det vanskligste for meg var å sove på ryggen. Et godt tips jeg fikk var å "bygge opp" senga, ha godt med puter. Jeg hadde store puter på hver side også, så jeg ikke skulle snu meg i søvne. Du vil trenge hjelp til løfting og bæring etterpå. Ikke strekk armene over hodet, ikke bær mer enn ca en kilo de første ukene. Kjenner du at det strammer i arrene så slutter du med det du gjør.

Arrene mine har allerede begynt å bli hvite. Jeg var så uheldig å få infeksjon i såret mitt, så har et litt tydeligere arr på ene siden, men dette ser også veldig bra ut. Arr vil du få, men er du flink med tape og sånn så kan de bli veldig pene. Jeg har brukt en krem som heter Celo-Kote, tror denne har hjulpet mye. Fåes kjøpt reseptfritt på apoteket. Bare husk å ikke bruk den før alle sår har lukket seg helt. Og ikke få sjokk når du fjerner bandasjen! Jeg var gul, blå, lilla og rød. Så rett og slett ut som om jeg hadde fått juling. Dette blir fort borte :)

Ellers vil jeg ønske deg lykke til! Du kommer til å elske å kunne kjøpe undertøy uten at det ser ut som bæreseler, og at topper og skjorter passer som de skal!

Er det noe jeg har glemt, eller det er mer du lurer på, må du bare spørre. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...