Gå til innhold

Vanskelig

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en "venninne", som for det første fikk barn med mannen til en annen veninne av meg (mens de var gift). Det har vært mye styr med dette, og jeg har valgt å ikke være på noens side i saken...da det er sårt for alle parter. Endte med skilsmisse, og hun flyttet sammen med mannen,

Det er snakk om 4 barn opp i denne suppa nå...Far har 2 fra tidligere, og de har 2 sammen.

De har nå fått en større pengesum til disp sammen (les mange mill), og det er her provlemene starter...

Jeg var innom på kaffi der, og snakket om løst og fast da vi kom inn på dette med økonomi. Hun kunne da fortelle at deres felles barn skulle få en kjempesum inn på hver sin konto, til de ble eldre, og hun viste hva hun hadde kjøpt til barna av alle mulige saker.

Jeg spurte da om de 2 andre barna skulle få noe. Jeg ble litt sjokka...Faren er jo blitt en tøffel etter min mening. Svaret var..." Helt alvorlig...De pengene har INGENTING med de barna å gjøre..han betaler jo bidrag". Jaha, tenkte jeg. Jeg vet jo at han har de største barna minimalt, og at han betaler ca 3000 i bidrag hver mnd, og aldri en krone utenom.

Nå er jeg også skilt, og har ny samboer. Vi har ikke felles barn, men på hver vår kant. Men jeg mener...Hadde jeg vunnet en slik gevinst, så tror jeg nok vi hadde delt til alle barna...både mine og hans. Er jeg helt på viddene, eller er det andre som hadde reagert på samme måte som meg...Blitt litt sjokka over uttalelsen jeg..og over "venninna" rett og slett.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest
Skrevet

I utganspunktet høres det rart ut. Men det kommer jo ann på.Er dette noe de har vunnet ( fått ) felles? Om venninnen din har vunnet sette så er det vel hun som bestemmer over disposisjonen av pengene.

Mannen min har 2 barn fra tidligere.Vi har ett felles barn. Jeg har arvet endel penger, som skal brukes til hus. Dette huset skal stå i mitt særeie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...