Gå til innhold

EU-kontroll


makkapakka

Anbefalte innlegg

Hvem kan reglene for når bilen skal på EU-kontroll? Før fikk vi jo brev om sånt men det er det visst slutt på... vil det si vi ikke MÅ på eu kontroll lenger?

holder det med service på bilen hvis jeg gjør det "når jeg skal" ifølge forhandler?

hvor kan jeg ev. finne reglene for EU kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bilen må fortsatt på eu-kontroll ja. Her kan du sjekke når!

Edit: ser ikke ut som det står på den siden, men kontrollen kan vel utføres i de tre månedene før fristen mener jeg.

Endret av vesla86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glør

Regelen er at dersom bilen er registret i partallår skal den også kontrolleres i partallsår. Er bilen ny skal den ikke kontrolleres første gang før den er fire år gammel.

Måned bestemmes av siste siffer på nummerskiltet, 1 er januar, 2 er februar osv, 0 er oktober (måned 10). Bortsett fra hvis det slutter på 7, da skal den inn i november. (pga de vil unngå fellesferien) Dette er siste frist, og kontrollen kan tas inntil fire måneder før dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv inn skilt nr på bilen din her: Eu-kontroll og du vil få vite hvilken mnd bilen skal på eu-kontroll. :)

Endret av Sessipn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det står også i oblatutsendingen når bilen skal på EU-kontroll, så helt slutt på informasjonen er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...