Gå til innhold

Mannens underliv

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TRØBLETE PENIS

Har over ca halv år vært plaget av sår forhud under samleie. Bruker ikke kondom. Dette begynte med en liten utskeielse med fremmed partner ( høsten 2009 ), hvor det i tiden etterpå syntes som at forhuden var i ferd med å gå i oppløsning. Fremmed lukt av smegma, ikke det at den lukter godt til vanlig, men etter dette er lukten noe utenom det vanlige. NB! jeg vasker meg selvfølgelig daglig nedentil, som oftest bare med vann, dette for å være ekstra skånsom.

Ble selvfølgelig noe urolig, og endte opp med sjekk hos lege og hudlege, med negativt resultat for kjønnsykdommer og annet. Hadde kanskje håpet at hudlegen hadde tatt en prøve, men han bare kikket. Nå etter halvt år så er jeg fortsatt sår under samleie. Kan også føle at det brenner rundt forhuden ved inntrengning i min kvinnlige partner. Hun har ikke tilsvarende plager.

Skulle jeg være så gal at jeg hjelper meg selv en gang i blandt ( onanerer ) så løsner det hudflak fra forhuden, hele veien rundt om. Ser tre symptomer: lukt, sårhet som nok har blitt noe bedre, og dette med forhuden løsner i flak ved onanering. Dette siste kan da ikke være slik det skal være. Er dette en eller annen form for sopp, eller en alergisk reaksjon ovenfor et eller annet?

Til saken hører at jeg også har brukt preparatet Naproxen over flere år. 5. januar i år

( 2010 ) sluttet jeg med dette preparatet da jeg misstenkte at visse andre hudplager kunne være bivirkninger av dette preparatet. De andre plagene som jeg tilskriver Naproxen har blitt borte, men dette med penis er fortsatt en plage.

Noen andre med lignende plager? Hva har dere gjort? Kappet den av, blir så lite morro etterpå! Håper det finns andre løsninger!

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

så noe lignende på tv`en for litt siden. Han omskjærte seg og ble kvitt problemet. Vet ikke om det er aktuelt for deg men?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TRØBLETE PENIS

Har over ca halv år vært plaget av sår forhud under samleie. Bruker ikke kondom. Dette begynte med en liten utskeielse med fremmed partner ( høsten 2009 ), hvor det i tiden etterpå syntes som at forhuden var i ferd med å gå i oppløsning. Fremmed lukt av smegma, ikke det at den lukter godt til vanlig, men etter dette er lukten noe utenom det vanlige. NB! jeg vasker meg selvfølgelig daglig nedentil, som oftest bare med vann, dette for å være ekstra skånsom.

Ble selvfølgelig noe urolig, og endte opp med sjekk hos lege og hudlege, med negativt resultat for kjønnsykdommer og annet. Hadde kanskje håpet at hudlegen hadde tatt en prøve, men han bare kikket. Nå etter halvt år så er jeg fortsatt sår under samleie. Kan også føle at det brenner rundt forhuden ved inntrengning i min kvinnlige partner. Hun har ikke tilsvarende plager.

Skulle jeg være så gal at jeg hjelper meg selv en gang i blandt ( onanerer ) så løsner det hudflak fra forhuden, hele veien rundt om. Ser tre symptomer: lukt, sårhet som nok har blitt noe bedre, og dette med forhuden løsner i flak ved onanering. Dette siste kan da ikke være slik det skal være. Er dette en eller annen form for sopp, eller en alergisk reaksjon ovenfor et eller annet?

Til saken hører at jeg også har brukt preparatet Naproxen over flere år. 5. januar i år

( 2010 ) sluttet jeg med dette preparatet da jeg misstenkte at visse andre hudplager kunne være bivirkninger av dette preparatet. De andre plagene som jeg tilskriver Naproxen har blitt borte, men dette med penis er fortsatt en plage.

Noen andre med lignende plager? Hva har dere gjort? Kappet den av, blir så lite morro etterpå! Håper det finns andre løsninger!

Glemte noe når jeg startet tråden. En viss grad av kløe følger også med denne plagen. Tar som en selvfølge at dette forårsakes av hudens helignsproses ( ellers ikke uvanlig at sår klør ). Vedr. dette å omskjære seg så har jeg passert 50 år, men mulig at det kan avhjelpe slikt. Skjønt det får nå legene finne ut av.

Vedr. artikkelen fra Dagbladet år 2002, så skulle en tro at denne sykdommen har blitt litt kjent i legekretser siden da. Sendt for øvrig en mail til hudlegen etter at jeg hadde vært der første gangen, men svar uteblir. Enten er han overarbeidet eller arrogant.

Gjest Berit
Skrevet

Lichen sclerosis?

Min samboer har dette og det ligner litt på hva du beskriver.

Utdrag fra norsk helseinnformatikk:

Symptomer og tegn

Lichen sclerosis på penis kan forutgås av kløe, men kan også presentere seg som raskt oppstått trang forhud (fimose) etter at forhuden tidligere lett har latt seg trekke tilbake. I noen tilfeller kan forhuden bli så trang at det fører til vansker med å late vannet. Hudforandringene kan være hvite, røde, pigmenterte, hevede eller med sårdannelse5. Hos noen gir hudforandringene ubehag ved samleie. Lichen sclerosis andre steder på kroppen er oftest uten symptomer, men noen ganger kan det gi kløe.

Er vel litt rart om hudlegen din ikke tenkte på dette men du kan jo spørre igjen om han ikke testet for noe. Samboer behandler med en respeptfri kortisonkrem fra apoteket, men vet legen kan gi deg en kraftigere krem på resept.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Vet at sopp kan være svie og kløe og smertefullt, rødflammende, men har ikke hørt om flassende hud vedr det. Hadde nok kontaktet lege på nytt for å få tatt en hudprøve

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...