Gå til innhold

Bruker single kvinner pillen?

Fremhevede innlegg

Gjest vilvite
Skrevet

Lurte bare på om single kvinner bruker pillen? I så fall hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker den uavhengig av om jeg er i et forhold eller ikke. Har blitt en vane å ta den, og jeg synes det er greit å ha styr på når mensen kommer, og å kunne utsette hvis jeg vil.

Da jeg begynte på pillen blødde jeg dessuten 30 dager i strekk, så jeg vil ikke slutte og starte på de igjen, og risikere å måtte blø 30 nye dager.

Skrevet

Jeg har brukt pillen i single perioder (så og si hele livet :fnise: ) Det er fordi det er ikke er noe bra for kroppen å hoppe på og av hele tiden, og at jeg bruker p-piller for å slippe kviser også. Det er også deilig å vite når man kan forvente mens, og også utsette dersom man vil :)

Skrevet

Jeg brukte pillen et år som singel. For meg betydde dette betydelig mindre smerter og pms, bedre hud, stabile sykluser og mulighet for å hoppe over perioden. Men jeg brukte det selvfølgelig ikke som prevansjon.

Skrevet

Ja, bruker pillen uavhengig av om jeg er i et forhold. For meg betyr det mindre menssmerter, regelmessig mens, mulighet til å utsette, og som et veldig stort pluss, færre migreneanfall. Jeg kommer nok ikke til å slutte på pillen før jeg eventuelt en dag vil ha barn.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Yngre kvinner gjør nok. Eldre, enslige og verpesyke gjør ikke.

Skrevet

Yngre kvinner gjør nok. Eldre, enslige og verpesyke gjør ikke.

:fnise: eldre kvinner trenger den ikke lenger vettu :fnise:

Jeg har brukt piller lenge pga smertelindring ved eggløsning og mens. Som tenåring var kviseproblematikken også en grunn. Betydde ikke noe om jeg var singel eller i forhold, og hadde alltid tilleggsbeskyttelse i starten av forhold selv om jeg var beskyttet mot graviditet.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ikke pillen. Har vært singel i endel år nå, og kroppen har ikke godt av å gå på pillen fra en er ungdom til overgangsalderen, så jeg valgte å slutte når jeg allikevel er singel.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ble satt på de som tenåring for å "få kontroll på mensen". Gikk på de frem til 2 år før jeg debuterte, og valgte å ikke begynne på de som prevensjon av etiske årsaker. At jeg i tillegg ser på sikkerheten som for lav hjelper heller ikke.

Vurderer begynne på de igjen nå når jeg er singel i håp om å bli kvitt sexlysten, men depresjon med på kjøpet er ikke noe som frister.

Gjest Gjest
Skrevet

Så heldige alle er som får mindre smerter av å gå på p-piller. Begynte på dem som tenåring for å blø mindre, men hjalp ikke på blødningene, endte opp med flere dagers smerte enn ellers, og mista sexlysten helt. Fant til slutt ut at det ble for dumt, og sluttet.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg sluttet på piller da det ble slutt med ex-en. Pillene gav meg enkelte uønskede bivirkninger, så det var ikke noe vanskelig valg. Hadde jeg funnet piller som ikke gav meg bivirkninger ville jeg nok fortsatt med dem.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg går på pillen uavhengig om jeg er singel eller ikke, vil ikke bli uønsket gravid ;p Og selv om jeg er singel betyr ikke det ar jeg ikke har sex.

Dessuten gidder jeg ikke å ha sex med kondom, da er det meningsløst for meg ihvertfall.

Skrevet

Fint med piller om man skulle få seg noe på fest for eksempel og begge er så fulle at man glemmer kondom, eller hindre graviditet ved eventuelt en voltsektepisode.

Skrevet

Jeg bruker også pillen regelmessig selv om jeg er singel, har gått på p-piller sammenhengende i over 10 år. Begynte tidlig pga store menssmerter, og det vil jeg ikke tilbake til. Har ingen bivirkninger, og heller aldri mensen, så ser ikke noe poeng i å slutte bare fordi jeg er singel!

Skrevet

Blir kvitt alle menssmerter, vet når mensen kommer, blør mindre, ekstra beskyttelse om jeg skulle finne på å ha sex, kan utsette/droppe mensen.....så ja, bruker pillen

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Så heldige alle er som får mindre smerter av å gå på p-piller. Begynte på dem som tenåring for å blø mindre, men hjalp ikke på blødningene, endte opp med flere dagers smerte enn ellers, og mista sexlysten helt. Fant til slutt ut at det ble for dumt, og sluttet.

P-piller er veldig forskjellige da, jeg har også vært gjennom ett merke som ga meg nedsatt sexlyst og ett jeg fikk smerter av, men har brukt 2-3 andre merker som fungerer helt fint.

Jeg sluttet å bruke p-piller en periode som singel fordi jeg tenkte jeg kom til å være uten kjæreste lenge og hadde lyst å slutte å stappe kroppen full av hormoner. Da fikk jeg alle kvisene mine tilbake samt store smerter OG migrene i forbindelse med mens. Så jeg gikk kjapt tilbake til den og gruer meg nesten litt til den dagen jeg må slutte igjen.

Skrevet

Ble satt på pillen av lege pga veldig uregelmessig mens, og sterke smerter.

Jeg tror stortsett alle jenter jeg kjenner bruker p-piller uavhengige om de er i forhold.

Og da er det selvsagt ikke som prevansjon.

Skrevet

Jeg ble satt på de som tenåring for å "få kontroll på mensen". Gikk på de frem til 2 år før jeg debuterte, og valgte å ikke begynne på de som prevensjon av etiske årsaker. At jeg i tillegg ser på sikkerheten som for lav hjelper heller ikke.

Vurderer begynne på de igjen nå når jeg er singel i håp om å bli kvitt sexlysten, men depresjon med på kjøpet er ikke noe som frister.

Av etiske årsaker? Er P-piller uetisk? Hvordan?

Gjest Gjest
Skrevet

Av etiske årsaker? Er P-piller uetisk? Hvordan?

Veldig kort fortalt er det at slik jeg ser det starter livet ved befruktningen. Prevensjon som påvirker livmorslimhinnen er noe jeg har noe problemer med å godta for min egen del. I tillegg har du miljøbelastningen kunstige hormoner utgjør som heller ikke er noe jeg er bekvem med å bidra til når det ikke er tvingende nødvendig for min del.

Skrevet

Veldig kort fortalt er det at slik jeg ser det starter livet ved befruktningen. Prevensjon som påvirker livmorslimhinnen er noe jeg har noe problemer med å godta for min egen del. I tillegg har du miljøbelastningen kunstige hormoner utgjør som heller ikke er noe jeg er bekvem med å bidra til når det ikke er tvingende nødvendig for min del.

Hovedoppgaven til p-piller er jo å hindre eggløsning slik at befruktning ikke skjer. Jeg klarer ikke se de etiske problemene ved dette.

Gynekologen min rådet med til å ikke slutte på pillene da jeg ble singel, fordi det var uheldig for kroppen å gå av og på hormonprevensjon. Det er i oppstartsfasen risikoen for alvorlige bivirkninger er størst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...