O'hara Skrevet 1. september 2010 #861 Skrevet 1. september 2010 Jeg tenker også på hva det er jeg spiser med tanke på tøtta. Og jeg har også bevisst ikke spist så mye, har hittil lagt på meg 9 kg, noe som er normalt ved en totalt vektoppgang mellom 11 og 16 kg. Var bare jm som rettet litt pekefinger til meg, for jeg spiser betraktelig mye mer frukt (fruktsukker) enn grønnsaker (fiber), og hun anbefalte meg å spise mer grønt... Leste forresten en kronikk i Aftenposten her for noen dager siden angående mat under svangerskapet. Interessant og verdt å lese, synes jeg Håper formen din er bedre om dagen. Fikk du time til manuellterapaut?
Gjest Iril Skrevet 2. september 2010 #862 Skrevet 2. september 2010 De skulle ringe meg opp igjen ang. time, egentlig hadde de ikke noe ledig før i oktober, men han skulle se om han fikk flyttet litt på noen andre timer og sånn, så jeg fikk time før.. Jeg er litt sånn hormonell og sliten, tenker på alt for mye og irriterer meg enda mer.
O'hara Skrevet 2. september 2010 #863 Skrevet 2. september 2010 Krysser fingrene for at du får time før. Og for de andre tingene
Gjest Iril Skrevet 2. september 2010 #864 Skrevet 2. september 2010 Takk! Har forresten i to dager nå hatt vondt i det jeg tipper er den høyre eggstokken. Prøvde å søke litt, men finner bare ting om svangerskap utenfor livmoren, og det vet jeg jo garantert at jeg ikke har. Men, har ikke tenkt å bli bekymret, det er jo ikke voldsomt vondt. Kjennes litt ut som slik det var før eggløsning under pergo-kurene..
DDuck Skrevet 2. september 2010 #865 Skrevet 2. september 2010 Det er ikke bare litt ligamentsmerter?
O'hara Skrevet 2. september 2010 #866 Skrevet 2. september 2010 Om det er langvarig vondt, så burde du ringe legen din. Er det litt sånn vondt innimellom, så ville jeg ikke bekymret meg.
Gjest Iril Skrevet 2. september 2010 #867 Skrevet 2. september 2010 Det er ikke bare litt ligamentsmerter? Er ikke ligamentsmerter noe som kommer og går, eller kommer når man strekker på seg eller reiser seg og sånn? Dette er konstant, på nøyaktig samme sted hele tiden.
O'hara Skrevet 2. september 2010 #868 Skrevet 2. september 2010 Da ville jeg ha ringt jordmor eller legen, sånn for sikkerhets skyld.
Gjest ~Milla~ Skrevet 2. september 2010 #870 Skrevet 2. september 2010 Bedre å ta en tlf for mye, enn en for lite
Småkjekset Skrevet 2. september 2010 #871 Skrevet 2. september 2010 Enig med de andre her, bedre med en telefon for mye enn en for lite
Gjest Iril Skrevet 2. september 2010 #872 Skrevet 2. september 2010 Jeg får høre med jm når jeg ringer dit i morgen. Skulle egentlig hatt time der i morgen, men siden mannen måtte reise bort og jeg er så ødelagt i bekkenet at jeg ikke klarer å gå til bussen (1 km ca), må jeg bare holde meg hjemme. Må si at jeg virkelig virkelig savner å ha en kropp som fungerer. Jeg elsker å gå og elsker å komme meg ut i naturen, nå klarer jeg ikke hente posten engang.. Jaja, må prøve å ikke tenke på det, for da blir jeg bare lei meg. Dette er bare en kort periode av livet, og har vi flaks har de rett alle de som sier at jeg kommer til å glemme hvor ille dette er og ta sjansen på et nytt svangerskap.
Sequax Skrevet 2. september 2010 #873 Skrevet 2. september 2010 Uff, så leit å høre om vondtene dine, Iril! Har litt korsrygg og beinproblemer selv, men ikke noe i forhold til deg, virker det som! God bedring!!
Gjest Iril Skrevet 2. september 2010 #874 Skrevet 2. september 2010 (endret) Nei, nå de siste dagene har det vært helt ekstremt. Har skikkelig vondt i tissen, rett og slett. Det er jo symfysen. I tillegg har jeg fått voldsomt vondt fra korsryggen og helt ned til innsiden av knærne, i begge beina.. Er litt bitter på den gamle fastlegen min som ikke tok meg på alvor og henviste meg til fysio med én gang, eller i det minste sa i fra om at man kan bestille time hos manuellterapaut uten henvisning. For han hadde det for seg at bekkenløsning kom ikke så tidlig med første barnet.. Så om dere kjenner noe dere andre, må dere ta kroppen på alvor og få hjelp! Ikke tro at det går over, eller at dere ikke skal klage eller noe sånt teit! Takk! Endret 2. september 2010 av Iril
Sequax Skrevet 2. september 2010 #875 Skrevet 2. september 2010 Stakkars, Iril!! God bedring til tissen din!! ( sorry...måtte glise litt av det uttrykket! )
Gjest Iril Skrevet 2. september 2010 #876 Skrevet 2. september 2010 (endret) Ja, er derfor jeg sier det. Må le litt av og til også, symfysen er et kjedelig ord. Her om dagen måtte jeg hjelpe gamle naboen med å finne noe i kjelleren siden hun ikke har egen nøkkel mer, og da måtte jeg holde meg på tissen mens vi gikk ned en bakke, for ellers gjør det helt hinsides vondt. Så sikkert ekstremt teit ut, for hun fniste voldsomt.. Endret 2. september 2010 av Iril
Sequax Skrevet 2. september 2010 #877 Skrevet 2. september 2010 Godt du greier å se det komiske i det selv!! Satte iallefall noen heftige bilder i hodet mitt, nå!!
Gjest Iril Skrevet 3. september 2010 #878 Skrevet 3. september 2010 Hipp hurra, vi har kommet oss til 25 uker, og i dag er det 109 dager igjen til termin! :dåne:
Småkjekset Skrevet 3. september 2010 #879 Skrevet 3. september 2010 25 uker Det har gått fort her hos deg synes jeg - du ble jo nettopp gravid jo, og nå har du snart hun hos deg :rødme:
Gjest ~Milla~ Skrevet 3. september 2010 #880 Skrevet 3. september 2010 25uker Hadde en nær venninne med vondt i symfysen og tissen som du skrev Og det hørtes helt ubeskrivelig vondt ut, så føler virkelig med deg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå