Gjest Iril Skrevet 27. august 2010 #821 Del Skrevet 27. august 2010 I dag er heldigvis humøret bedre selv om bekkensmertene er like ille. Belager meg på å tilbringe høsten i senga og hjemme, så får ting bare bli som de blir. Har fått skikkelig redebygge-innstinkt de siste dagene, så skal sette igang med sortering av klær og sånn, mannen hjelper meg så jeg kan sitte i sengen eller sofaen. Også har vi en milliard esker etter flyttingen der ting må sorteres og noe skal pakkes vekk. Selv om bekkenet ikke må bli verre, tror jeg det beste er å forberede seg på at det blir det, og få gjort så mye som mulig etterhvert som jeg klarer det nå. Ikke at vi har så mye å gjøre, siden vi skal ha frøkna på vårt soverom, beholder vi det andre som gjesterom enn så lenge, og da blir det bare å sette opp senga hennes her inne. Også må vi skaffe et garderobeskap, siden den ene kommoden vår skal forvandles til stellebord på badet. Kjenner jeg har dårlig samvittighet ovenfor familie og venner fordi jeg er så asosial for tiden. Spesielt storesøsteren min, føler jeg nesten ikke ser henne og ungene. Men, håper hun skjønner. Har fått mannen til å forklare litt om hvordan jeg har det, og hun har jo vært gjennom det selv, så.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 27. august 2010 #822 Del Skrevet 27. august 2010 Vel, hun kan jo komme på besøk til deg? Synes ikke du skal kjenne på at du har dårlig samvittighet overfor noen!! Du må ta hensyn til deg og din kropp, og det sies at tar du det ikke med ro nå så er sjansene for å bli langtidsplaget i etterkant stor. Jeg vil si at det er viktig at du hører etter på kroppens signaler og legger tilsides dårlig samvittighet for alt. De andre praktiske tingene får mannen ta seg av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 27. august 2010 #823 Del Skrevet 27. august 2010 Hun kunne nok ha kommet på besøk om det ikke hadde vært for at mannen hennes ikke gidder å være alene hjemme med ungene på kveldstid. På dagtid er de alle på jobb, og i helgene har de fullt opp med fotballkamper og sosialt samvær med broren til mannen hennes.. Nå høres jeg egentlig litt bitter ut, men jeg føler at jeg har dårlig samvittighet for alt mulig rart, mens de egentlig aldri har gjort noe for å prioritere oss. Det er alltid vi som må komme på besøk til dem, og om vi inviterer dem med på noe, har de aldri penger, og vi er så bløthjerta at vi da ender opp med å betale for dem. Vi går i den fella hver gang, og blir lei oss når de bare noen uker senere bruker mange tusen på mobiltelefoner og pcer og greier til bilen og ny barnevogn og alt mulig annet. Men nå skal jeg drite i den dårlige samvittigheten, og slutte å tro dem hver gang de klager over dårlig råd. Høres sikkert slem ut nå, men det var litt godt å få dette ut av systemet også.. Skal lytte mer til kroppen min ja! Vil ikke risikere å ende opp med langvarige bekkenplager, for jeg vil være en mamma som tar datteren min med på skiturer, fjellturer, fisketurer, sykkelturer og alt det andre mannen og jeg gjorde før vi ble gravide! Basta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 27. august 2010 #824 Del Skrevet 27. august 2010 Ja, det er faktisk viktige at du tar hensyn til kroppen din nå, det kommer noen år etterpå også Usj, kjipt når det blir slik med søsteren din... Jeg kan skjønne at det er lettere at dere drar på besøk til de når de har barn og dere ikke, men nå er det jo annerledes. Hun trenger kanskje bare litt tid til å omstille seg, så får jeg håpe hun skjønner litt mer etterhvert Kjipt å bli satt i situasjoner hvor dere blir "tvunget" til å betale for de, det burde dere kanskje ta opp? (Lettere sagt enn gjort....) Høres hverfall veldig urimelig ut om de snylter på dere, jeg hadde blitt pottesur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 27. august 2010 #825 Del Skrevet 27. august 2010 Ut i fra det du skisserer her synes ikke jeg du høres det minste slem ut når du sier at du skal drite i den dårlig samvittigheten. Jeg synes tvert i mot både det og det å lytte mer til kroppen din høres ut som en veldig god plan! Ha en god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 28. august 2010 #826 Del Skrevet 28. august 2010 Krever nok masse øvelse før jeg klarer å ikke ha dårlig samvittighet for alt mulig rart, men jeg skal nok klare det! Frøkna i magen er min prioritet nr 1, og sånn er det bare! Tror jeg har blitt kraftig angrepet av sovesyken.. 15 timer i natt (avbrutt av fire tissepauser bare..), og sikkert like lenge i går. Men drømmer så mye greier at det blir dårlig søvn likevel. Lurer på om jeg ikke er ekstra preget av høsten som kom veeeeldig brått på. Nå er det iskaldt ute, og det er grått og trist. Men jeg liker egentlig høst, og denne tror jeg blir veldig bra. Også får vi litt besøk utover høsten også, så da blir det masse kos! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 28. august 2010 #827 Del Skrevet 28. august 2010 (endret) Det største og viktigste steget er jo å innse at det er noe man bør jobbe med, så jeg tror det skal gå fint jeg Iril Nå tror jeg mange av oss jenter kjenner ting litt for lett på samvittigheten - vi skal jo helst være så snille og flinke hele tiden... Så da tror jeg det er viktig å prøve å skille mellom det vi kan og faktisk vil gjøre noe med, og det som egentlig ikke er så farlig. Synes ofte det er vanskelig jeg også, men du verden så deilig det er nå man endelig innser at akkurat det trenger ikke jeg å stresse med... Jeg kan også melde meg inn i sovesyke-klubben tror jeg. Har vært stuptrøtt hver morgen på tross av godt over 8 timers søvn, og jeg kan også melde om mye drømming (og selvfølgelig tissepauser). Pleier å merke høsten (og vinteren) veldig på kroppen jeg også, men i år gleder jeg meg faktisk litt! Skarp luft og masse fine farger ute, og kakao og ullpledd inne Kan også ha noe med en liten raring som vokser i magen min... :happy: Endret 28. august 2010 av vingle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 28. august 2010 #828 Del Skrevet 28. august 2010 Jeg melder meg også inn i soveklubben Sover ikke supergodt om natten, og har fast iallefall en om ikke to tisseturer pr natt. Klart den lille i magen er førsteprioritet. Man må lytte til kroppens signaler, signaliserer den at den trenger mat, så gi den mat, trenger den hvile så gi den hvile.. sånn er det blitt her i huset Jeg elsker høsten, mørke kvelder, stearinlys, masse bra på tv Tror dette blir en herlig høst, jeg skal kose meg masse med rugingen og nyte det til det fulle :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 28. august 2010 #829 Del Skrevet 28. august 2010 Tror jeg kanskje begynner å få kynnere...? Eller man har det visst hele tiden mens man er gravid, men kjenner det ikke før etter uke 20? Nå kjennes det av og til ut som menssmerter som varer kanskje et halvt minutt og så gir seg, og så kommer tilbake igjen.. Er det kynnere..? :klø: Magen har i hvert fall vokst veldig den siste uken. Min vokser tydligvis veldig taktvis. Først spratt den ut i uke 15, og så igjen i uke 20. Også en gang til nå da. Har kanskje noe med hvordan frøkna flytter på seg? Veide meg igjen i går, og nå er jeg på -14 kg siden gravidstart, og det har vært ganske stabilt de siste ukene. Men siden babyen, livmor og morkake har gått opp i vekt, har vel jeg gått ned? Lurer egentlig på når vekta skal begynne å gå oppover igjen, det må vel skje før eller siden.. Mannen har ommøblert stuen i dag, og jeg "hjalp til" (les: så på.. hihi), også har vi sortert en del klær. Mye av det jeg brukte før graviditeten er alt for stort, selv med magen. Så det er pakket vekk, egentlig i håp om at det fortsetter å være for stort etter graviditeten også. Og vi har vel innsett at vi har aaaaaalt for lite skapplass, så det må vi få gjort noe med også. Så nååå begynner jeg også å føle at jeg har liten tid og mye å ordne før frøkna kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 28. august 2010 #830 Del Skrevet 28. august 2010 (endret) Oj, har du gått ned så mye!? Da er det på tide å slutte å spy og legge på seg litt Hehe..Håper du blir kvitt spyinga snart asså! Ingen fortjener å holde på sånn så lenge! (Men du kommer sikkert til å se smashing ut etter fødselen da, i og med at du har gått ned så mye ) Jeg har ikke hatt noen (merkbare) kynnere enda, så vet ikke hvordan det kjennes ut. Men kan jo kanskje høres ut som at det er det du har hatt!? Jeg føler også jeg begynner å få dårlig tid med å ordne ting. Vi har jo ikke ordnet noe annet enn at vi har bestilt vogn.. Men samtidig vil jeg ikke blir ferdig med alt nå, føler de siste mnd kommer til å gå så treigt hvis ikke jeg har noe å styre med Jeg får vel et akutt "MÅ shoppe babyutstyr"-kick en dag, og fikser alt på en gang, kjenner jeg meg selv rett Håper du har en fin helg Endret 28. august 2010 av Jesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 28. august 2010 #831 Del Skrevet 28. august 2010 Ja, har kanskje gått ned litt vel mye, ja.. Men jeg var ikke spesielt slank fra før av, så det er nok ingen fare. Ser godt at kroppen min er blitt slankere, bare magen og puppene som har vokst. Merker at dagene går litt i ett for tiden, mannen er student og har mye fri og sitter like gjerne på lesesalen på lørdager som på mandager. Så derfor har det ikke slått meg i det hele tatt at det er lørdag i dag før du snakket om helg nå, Jesse.. Så da sier jeg det nå da, kanskje litt i overkant sent, men: goooood helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 29. august 2010 #832 Del Skrevet 29. august 2010 Du har nok gått ned i vekt ja, men om du hadde litt ekstra så er det neppe noen fare. Så en oversikt over hvor mye de ulike tingene, morkake og slikt, veide ved fødsel, men har ikke sett noen oversikt over hvor mye de veier underveis. Men, om ikke jordmor/lege sier noe på vekttapet ditt, så er det sikkert ingen fare hvertfall. Jeg tror ikke jeg har hatt noen kynnere, så jeg aner ikke hvordan det føles... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 29. august 2010 #833 Del Skrevet 29. august 2010 Jeg vet ikke hva lege og jm hadde sagt om de visste om det. Kom på 1. kontroll i uke 11, og da hadde jeg allerede gått ned 5 kg. Etter det har ingen veid meg. Jeg kan jo høre med jm når jeg skal dit på fredag, men tror ikke egentlig det er noen fare. Dette har vært ca den sløveste søndagen noensinne. Fikk ikke sove før 3 i natt, men våknet i 7-tiden av en aktiv mageboer, og da fikk jeg ikke sove mer, så jeg sto bare opp. Sov noen timer på ettermiddagen, men tenkte jeg skulle prøve å få litt orden på døgnrytmen, så nå sitter jeg her med dundrende hodepine og bare venter på å kunne legge meg. Lurer på om den døgnrytmen frøkna har i magen er den hun får når hun kommer ut? I så fall kan jeg vel bare belage meg på å snu døgnet allerede.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 30. august 2010 #834 Del Skrevet 30. august 2010 De sier ungene ofte lager seg en døgnrytme allerede i magen... Og da sliter jeg, for hun er jammen våken konstant... Jeg veier meg hver gang jeg har vært hos jm jeg, eller, jeg har bare vært der 3 ganger da. Ha en flott mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 30. august 2010 #835 Del Skrevet 30. august 2010 Innom og ønsker deg en fin mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 30. august 2010 #836 Del Skrevet 30. august 2010 De sier ungene ofte lager seg en døgnrytme allerede i magen... Og da sliter jeg, for hun er jammen våken konstant... Det tenkte jeg også, men så kom jeg til å lure på om kanskje de sparker selv om de sover? Mannen min sover ganske urolig, kaster seg rundt i senga. Så det kan hende fostere gjør det også? Håper det, for ellers er det bare å forberede seg på søvnmangel.. Må fortelle om noe litt sært jeg opplevde. Jeg har jo forstått at de som har morkaken forran i livmoren kjenner liv senere enn andre. Min ligger heldigvis helt øverst i livmoren, så jeg kjenner masse spark alle mulige andre steder også. Men så satt jeg her, med en kopp te på magen, holdt på den så vidt, og plutselig "spratt" den til. Heldigvis at jeg holdt i den, for ellers hadde den jo veltet. Og etterpå så jeg masse bevegelse helt øverst på magen, men jeg kjente ingenting inni magen.. Mannen måtte komme bort og kjenne han også, og han kjente det veldig godt utenpå magen. Det var vel første gang han virkelig så at magen beveget seg også. Det var egentlig litt stilig! Nå er det masse liv der inne nå også, og det er det stort sett hele tiden. Det varierer hvor hardt hun sparker, men jeg synes uansett det bare er koselig. Helt fantastisk opplevelse rett og slett, jeg er superekstremtheldig! Ha en flott mandag dere også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 30. august 2010 #837 Del Skrevet 30. august 2010 Så herlig masse liv fra lille frøken :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 31. august 2010 #838 Del Skrevet 31. august 2010 Mhm, det er superkos, slår alt annet! :rødme: Jeg har fått skikkelig dilla på epler. I går spiste jeg fire stykker, og i dag har jeg, for første gang i mitt liv, spist frokostblanding med melk og eplebiter. Jeg har aldri likt å blande frukt med annet (bortsett fra som pålegg).. :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 31. august 2010 #839 Del Skrevet 31. august 2010 Kanskje epler er din craving Sunt og godt er det iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 31. august 2010 #840 Del Skrevet 31. august 2010 Grønne epler da eller? Jeg har fått dilla på jordbæryoghurt og jeg som egentlig hater jordbæryoghurt, men det er kun den som er sur nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå