O'hara Skrevet 25. august 2010 #801 Del Skrevet 25. august 2010 Det er så få fridager i år i jula, så det går så bra så. Og, hæh?? Skifter dere ikke bil?! Uansvarlige foreldre!! Tsk, tsk, tsk! Nei, skjønner dere godt jeg. Vi kjøpte en ny bil i fjor, og den har isofix (ikke ante vi det før nå nettopp... ), men min gamle blir nok ikke byttet. Får se, det er en varebil, så mulig vi må bytte den og. Trygg trafikk anbefaler bakovervendte barneseter til ungen er 4-5 år. Og alle setene blir ikke testet, og testvinner er vel litt avhengig av land også. Mener å ha hørt at Akta Graco har blitt testvinner i Sverige. Uansett, jeg tror de fleste setene er helt greie, selv vokste jeg opp i den tiden hvor ingen unger hadde noen form for sikring. Tror jeg fikk et sete å sitte på, samt bilbelte, først når jeg var 6-7-8-9 år eller noe..... Så lenge du har en seng/krybbe, barnevogn, bleier, noen klær og bilsete, så har man faktisk det aller mest nødvendige. Man MÅ jo ikke ha stellebord, lekegrind og mange andre smarte remedier som markedskreftene mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 25. august 2010 #802 Del Skrevet 25. august 2010 Går fint an å kjøpe beltebase til maxi-cosi setene, vi vurderer det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 25. august 2010 #803 Del Skrevet 25. august 2010 Ja, men Britax sin beltebase er bedre enn MaxiCosi sin, mens når man tester med Isofix kommer MaxiCosi best ut. Vi velger jo det som er best basert på det vi har, så hadde vi hatt Isofix hadde vi valgt annerledes. Var det som var poenget mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 25. august 2010 #804 Del Skrevet 25. august 2010 Har ikke akkurat så mye å bidra med i den bilsete-debatten, men håper det står bra til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 25. august 2010 #805 Del Skrevet 25. august 2010 Ahh skjønner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 25. august 2010 #806 Del Skrevet 25. august 2010 Har ikke akkurat så mye å bidra med i den bilsete-debatten, men håper det står bra til! Takk det samme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oktoberjente Skrevet 25. august 2010 #807 Del Skrevet 25. august 2010 Syns du har fått med deg mye på lista di jeg Er igrunn ikke så mye du trenger å ha helt i starten, vi kjøpte mye som er så og si ubrukt fortsatt Når det gjelder klær så brukte vi nesten bare body og strømpebukse de første ukene, praktisk og greit når det blir mye skifting Til deg så ville jeg også gått for et par ammesingleter når den tiden kommer Også er det lurt å bruke litt tid på å sjekke ut vogner, vi kjøpte vogn litt i full fart da det nærmet seg termin og endte opp med en vi bare har vært sånn passe fornøyd med. Kommer derfor til å kjøpe ny når nr 2 kommer og det er jo igrunn litt unødvendig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oktoberjente Skrevet 25. august 2010 #808 Del Skrevet 25. august 2010 ..hvor setter du inn den pregnancy trackeren din foressten? Har også lyst på en sånn, men klarer ikke å se hvor jeg skal sette den inn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 25. august 2010 #809 Del Skrevet 25. august 2010 Oppe i venstre hjørnet, der nicket ditt står, om du trykker der, får du opp en meny. Så velger du Kontrollpanel og så Profil, og Endre signatur. Der du lager tickeren din får du oppgitt flere forskjellige koder, så du velger den som heter BB-code eller pseudo-html, og limer inn i signaturfeltet ditt. Husk at for å få riktig på hvor langt du er på vei, må du som regel velge termin tre dager tidligere enn du egentlig har, for amerikanerne teller svangerskapslengde annerledes enn oss. Jeg har begynt å spy igjen! Har gjort det i en og en halv uke nå da, men prøver å ikke syte for mye.. I tillegg har bekkenet vært helt utrolig vondt etter at jeg var helt dust da jeg ikke fikk opp kjøleskapsdøren for to dager siden. Holdt igjen med et ben så ikke kjøleskapet skulle flytte seg, og det er noe av det mest smertefulle jeg har gjort. Burde jo skjønt det før jeg gjorde det egentlig, men jeg er visst ikke så smart.. Takk Gud/Allah/Jhave/Hvemsomnåmåttefinnes og alle andre for at frøkna er aktiv der inne, ellers hadde jeg slitt veldig med å se noen mening med dette. Det er vondt og vanskelig å tenke på at jeg ikke er mer enn halvveis i dette omtrent. 17 lange uker igjen, og alle forteller meg at det kommer bare til å bli verre.. Jippi, liksom.. :cry: Unnskyld unnskyld unnskyld for sytingen og klagingen min, er bare sliten. Tror jeg er dårligst i hele verden på å være gravid, begynner å skamme meg, men føler jeg må få det ut et sted også.. All ære til dere som fremdeles orker å følge med her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 25. august 2010 #810 Del Skrevet 25. august 2010 Du har absolutt ingen ting å unnskylde for! Grunnen til at disse dagbøkene finnes er for at en skal få ut følelser og tanker en ellers hadde holdt inni seg. Så det er bare å fortsette å få dem ut Håper at vondtene dine blir mindre og mindre, for det er ikke sånn en burde ha det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 25. august 2010 #811 Del Skrevet 25. august 2010 Jeg synes ikke du skal unnskylde for at du klager. Har man vondt, så har man lov til å si fra. I hvert fall i sin egen dagbok! Det at man klager er så absolutt ikke kriteriet for at man er "dårlig" på å være gravid. De som burde skamme seg er dem som drikker og røyker, IKKE du Iril! Du kan jo ikke velge å ikke ha vondt. Nei, få utløp for det du trenger å få utløp for, det er helt greit. De som protesterer kan gå og ta seg en bolle. God bedring, og nattaklem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 25. august 2010 #812 Del Skrevet 25. august 2010 Jeg har begynt å spy igjen! Har gjort det i en og en halv uke nå da, men prøver å ikke syte for mye.. I tillegg har bekkenet vært helt utrolig vondt etter at jeg var helt dust da jeg ikke fikk opp kjøleskapsdøren for to dager siden. Holdt igjen med et ben så ikke kjøleskapet skulle flytte seg, og det er noe av det mest smertefulle jeg har gjort. Burde jo skjønt det før jeg gjorde det egentlig, men jeg er visst ikke så smart.. Takk Gud/Allah/Jhave/Hvemsomnåmåttefinnes og alle andre for at frøkna er aktiv der inne, ellers hadde jeg slitt veldig med å se noen mening med dette. Det er vondt og vanskelig å tenke på at jeg ikke er mer enn halvveis i dette omtrent. 17 lange uker igjen, og alle forteller meg at det kommer bare til å bli verre.. Jippi, liksom.. :cry: Unnskyld unnskyld unnskyld for sytingen og klagingen min, er bare sliten. Tror jeg er dårligst i hele verden på å være gravid, begynner å skamme meg, men føler jeg må få det ut et sted også.. All ære til dere som fremdeles orker å følge med her! Jeg tar gjerne i mot litt kvalme og vondter..... :gjeiper: Bare å sende MASSE babystøv hit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 26. august 2010 #813 Del Skrevet 26. august 2010 Usj, så trasig å lese Iril! Og hva andre sier, så trenger ikke det å stemme. Greit, når man er kommet litt lengre blir man litt trøttere igjen, men jeg har ingen flere plager nå enn tidligere. Jeg synes ikke du har noe å skamme deg over, og syting er lov å komme med!! Så det så! Har du kommet deg til lege for å få henvisning til fysio? Eller bassengtrening? Og, etter hva jeg vet, så finnes det legemidler som skal hjelpe deg mot oppkast. Det skal ikke være slik du har det! Huff!! Føler med deg jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Archee Skrevet 26. august 2010 #814 Del Skrevet 26. august 2010 Det er bare å klage Iril En til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 26. august 2010 #815 Del Skrevet 26. august 2010 Du får lov til å klage så mye du føler for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 26. august 2010 #816 Del Skrevet 26. august 2010 Med tanke på hvor mye plager du har, så syns jeg du klager beundringsverdig LITE jeg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 26. august 2010 #817 Del Skrevet 26. august 2010 Det er lov å klage JJeg var heller ikke skapt for å være gravid, så jeg vet akkurat hvor dritt det kan være Heldigvis er premien fin :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 26. august 2010 #818 Del Skrevet 26. august 2010 Har du kommet deg til lege for å få henvisning til fysio? Eller bassengtrening? Har fått henvisning til fysio nå, men det er laaaang ventetid. Men mannen fant ut at man kan få time hos manuellterapaut (som jeg aldri har hørt om før, men som visstnok er en fysio med videreutdanning innen et eller annet og som andre gravide har hatt god erfaring med) uten henvisning, og de åpner igjen etter sommerferien sin på mandag. Så da ringer jeg og bestiller time da! Bassengtrening utgår, for her har kommunen dårlig råd og har stengt bassenget. Stakkars alle barna som ikke får svømming på skolen, og alle de gamle som ikke får trening i varmtvannsbasseng mer. Ang. oppkast har jeg tatt dette opp med legen, men problemet er at jeg ikke er kvalm. De medisinene som finnes er visstnok kvalmestillende, men jeg er ikke kvalm før etter at jeg har kastet opp, og da måtte jeg tatt dem hele tiden "just in case", og det vil hverken jeg eller lege. Mistenker at det har sammenheng med at jeg har hatt bronkitt siden 13. august, og håper det roer seg når jeg slutter å hoste. Det er så vannvittig slitsomt, og jeg blir nesten redd for å spise fordi jeg er redd for å kaste opp. Før jeg ble gravid tenkte jeg at jeg tar alle plager som finnes, bare jeg får være gravid. Det føler jeg jo selvsagt fremdeles, men ambisjonene om å ikke klage, utgikk med glans. Men jeg klager ingen andre steder enn her da.. Ingen andre enn dere og mannen vet hvordan det er, for jeg orker ikke at folk skal synes synd på meg. De som treffer meg ser nok at jeg har problemer med å gå, men jeg sier aldri noe om hvor ille det er. Så takk til dere for at dere orker å høre på, og all trøsten og klemmene og alt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 26. august 2010 #819 Del Skrevet 26. august 2010 Synes ikke du klager jeg! Beundringsverdig hvor tøff du er med alle plagene du sliter med Premien er jo veldig flott da :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 26. august 2010 #820 Del Skrevet 26. august 2010 Hører mange som skryter av manuellterapaut, og naprapat, men jeg har ikke prøvd det selv. Håper du får god nytte av det! Fælt når man blir så plaget som du har blitt. Jeg regner med du har vært inne hos Landsforeningen for bekkenløsning og lest litt? Mulig det finnes noen tips å hente der? Åh, jeg blir så sur når jeg hører de stenger bassengene!! Hvilket rikt land er det vi egentlig bor i?! Ok, skjønner tankene dine om slik medisinering. Har samme holdningene selv, ønsker ikke å ta noe så fremt det ikke er helt nødvendig. Og, klag så mye du vil!! Det er jo derfor du har denne boken, for å kunne si og fortelle akkurat det du føler for! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå