Gå til innhold

Iril skal bli mamma

Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

Innom med en liten :klem:

Stakkar som har så vondt i bekkenet :tristbla: Går du ofte til fysio? Den gjør det kanskje ikke så mye bedre?

Hurra for halvveis :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann Ruccola! :vinke:

SummerJoy: Skulle nesten ønske det var manglende energi som var problemet mitt, men jeg har egentlig mer enn nok energi og lyst til å gjøre ALT! Men det går jo ikke når jeg ikke klarer å hente posten engang pga. smerter i bekkenet.. :sjenert:

Det er frustrerende, fordi de første ukene av svangerskapet var jeg totalt asosial pga. kvalme, og nå er jeg totalt asosial pga. bekkenet. Og det ser ikke ut til å bli bedre heller, så da kan jeg vel se frem til et helt svangerskap i senga. Sannsynligvis finnes det mange som har det verre enn meg, og jeg er selvsagt glad og lykkelig for at jeg i det hele tatt har fått bli gravid, men jeg er så sliten at det gjennomsyrer alt jeg tenker og gjør. Og da er det ikke lett å være positiv, selv om jeg prøver så godt jeg kan.. :tristbla:

Aha! Da missforstod jeg litt da, trodde det var manglende energi som var problemet. Uff, jeg har også bekkenplager, men ikke i de grader som det virker som du har.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette bekkenet mitt er ille, men jeg satser veldig på at det går over. :)

Er litt mer positiv nå, var nok ekstremt sliten forrige uke pga. bekkenet, oppkast og det at vi hadde besøk som måtte underholdes hele tiden og sånn..

Begynner å kjenne masse liv i hele magen nå, og det er så kos! :strix:

Frem til nå har det vært kun heeelt nederst, nå kjenner jeg henne av og til opp ved navelen og rundt omkring. Mannen kjenner det godt utenpå, og han er så skjønn der han ligger og snakker med babyen, og koser og stryker på magen. Han synger til og med, til tross for at han ikke akkurat er begavet... :fnise:

Tror også det at jeg kjenner så mye liv som jeg gjør nå, gjør bekkenplagene lettere å takle, for å kjenner jeg bedre at det er for en grunn. Følte meg ikke gravid før, og da ble alt bare tungt. Høres sikkert rart ut, men..

Var hos jm på tirsdag, og da snakket vi om dette med bekkenet. Hun sa at når det var så ille som dette allerede nå, var det tvilsomt at de kom til å la meg gå noe særlig på overtid, for når alt gjør vondt og jeg ikke engang får sove, og det har vært sånn leeeeeeenge før fødsel, er det ikke på noen måte optimalt for fødselen. Vet ikke helt om jeg er så begeistret for tanken på å bli satt i gang, men samtidig er jeg så ekstremt redd for å gå hele jula med disse smertene, så jeg er litt ambivalent til dette. Uansett er det ikke jeg som bestemmer, og det er jo et godt stykke frem i tid, så vi får se hva som skjer.

Symfyse-fundus-målet var akkurat på den røde streken, og da vokser vel frøkna perfekt? Fikk høre hjertelyd igjen også, og det er såååå koselig!

:rødme:

Skal prøve å oppdatere meg i andres dagbøker nå, men så lenge som jeg har vært "borte" tar det vel litt tid. Håper dere har det bra alle sammen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Så herlig med bevegelse og hjertelyd :rødme: Også søte mannen da som synger for magen, man synger med det nebbet man har :) Syntes det hørtes herlig ut jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre at du kjenner masse liv :hjerte:

Jeg har også kjent snuppa mi oppe ved navlen et par ganger, men det er mest nederst i magen :) Men nå merker jeg at jeg blir bekymra hvis det går en dag uten at jeg kjenner liv, for har kjent liv hver dag de siste ukene (selv om de sier at det er ikke før i uke 28 man SKAL kjenne liv hver dag)

Rart hvordan man føler at man kjenner den lille litt allerede bare pga sparkene :hjerte:

Mannen har ikke kjent noe enda da, men sikkert fordi jeg har litt polstring :sjenert:

Håper bekkenplagene dine blir litt bedre snart :)

Endret av Jesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har godt med polstring jeg også, men han kjenner det når han legger hånda helt nederst på mgagen og presser litt forsiktig. ;)

I går fikk jeg lånt rullestol så jeg kunne være med på Tusenfryd, det var veldig koselig. Mannen ringte og spurte om jeg fikk noen billigere bilett når jeg ikke kunne ta så mange karuseller, og der var de veldig greie. Tok med helsekortet, og da fikk jeg honnør-bilett. Betalt 180 kr for å komme inn, og det var det verdt. Selv om jeg ikke turde å ta en eneste karusell.. Var en veldig koselig dag, godt å komme seg ut og få vært sosial! Hadde temmelig vondt i går kveld, for bekkenet mitt liker visst ikke mange timer i bil, men ikke verre enn at det føles "bra" igjen i dag. :)

Neste onsdag/torsdag skal vi kjøre nesten 70 mil, det gruer jeg meg til. Har heldigvis et snilt vennepar som lar oss overnatte ca halvveis, ellers hadde det ikke gått, tror jeg, da måtte jeg vel tatt fly, sikkert. Får se hva vi finner på på veien hjem, hytten er jo ca halvveis det også, så vi kan kjøre innom der hvis vi vil.

Nå er det strålende :sol: her, og det er også deilig etter det kjipe været vi har hatt de siste ukene. Nå kommer vel siste rest av sommeren, og den skal nytes! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy å høre at du fikk kommet deg ut litt og gjort noe som kanskje fikk tankene dine litt vekk fra smertene. Å, nå fikk jeg også lyst til å dra på tusenfryd :ler:

Er det mye man ikke bør ta der som gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, for de jeg var med ville bare ta sånne skumle berg- og dalbaner som jeg ikke hadde turd uansett. Men man kan ta tømmerrenna i hvert fall, og Nightmare, tror jeg.

Om du ser på nettsidene til tusenfryd står det oversikt over attraksjonene og på de man ikke bør ta står det Egner seg ikke for gravide.

Men jeg er i grunnen veldig pysete ellers også, så hadde ikke tatt noe særlig om jeg ikke var gravid heller. Var mest med for det sosiale, og de vi var med er superkoselige, så det var verdt det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Så flott at Tusenfryd viste litt kundeservice ;)

Skjønner godt du ble sliten etter en så lang dag. Leit å høre at du sliter sånn med bekkenet :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med en dag på Tusenfryd. Det hjelper med litt miljøforandring :jepp: . Og enda hyggeligere å høre om hvordan jenta di spreller og sparker. Gleder meg til det er min tur. Skjønner godt hva du mener med at plagene er lettere å holde ut når man merker noe. Jeg merker jo ingenting og da er det bare som om at jeg er/var dårlig og måtte ta masse hensyn. Merker man grunnen, vil jeg tro motivasjonen er større :jepp: . Skjønner godt at du blir sliten av plagene. Å alltid være dårlig tar på psyken. Man blir sliten, selv om man hviler.

Så koselig med mannen som synger. Det kan være så ulekkert det bare vil. da blir det bare enda koseligere og finere :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er så koselig å kjenne liv at jeg ikke har ord for det. Det eneste kjipe er at mannen ikke får kjenne det ordentlig, for hun blir alltid rolig når han kommer eller jeg beveger meg for å be ham komme. Men det blir sikkert bedre når hun blir litt større! :jepp:

Hadde aldri trodd jeg skulle si det, men til tross for oppkast og bekkenvondt, elsker jeg å være gravid. Liker til og med kroppen min med klær på. Og har oppdaget til min store overraskelse at jeg faktisk liker at venninner tar på magen min ... det hadde jeg aldri trodd! :fnise:

Har heldigvis ikke opplevd at fremmede gjør det ennå da, men det tviler jeg på at jeg hadde likt.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er helt magisk å kjenne det, synes det er så kos. Nå har hun klart å sparke vekk katten en gang også, pus ble kjempefornærma fordi magen min plutselig dyttet henne vekk.. :fnise:

Kvalmen er kommet tilbake! :kjefte:

Det passet egentlig veldig dårlig, siden vi skal i bryllup i helga, men får bare satse på at det går bra.

Gleder meg til og med til å vise frem magen min til svigermor.. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, kanskje jeg får reaksjoner fra kattene her i heimen også, jeg tenker mer på bikkjetrulta mi, for det er 'mi jente' og jeg er redd hun kan bli litt sjalu, men det får vi ta som det kommer :)

Æsj, så kjedelig med kvalmen, håper den holder seg vekke under bryllupet hvertfall :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt magisk å kjenne det, synes det er så kos. Nå har hun klart å sparke vekk katten en gang også, pus ble kjempefornærma fordi magen min plutselig dyttet henne vekk.. :fnise:

Kvalmen er kommet tilbake! :kjefte:

Det passet egentlig veldig dårlig, siden vi skal i bryllup i helga, men får bare satse på at det går bra.

Gleder meg til og med til å vise frem magen min til svigermor.. :rødme:

:hoho: Ser for meg skikkelig tegneseriemage som sparker vekk katta!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 22 uker! :strix:

I går og på onsdag kjørte vi litt over 70 mil til sammen, kjenner det godt i bekkenet, for å si det sånn. Men nå ligger vi på hotell, har nettopp spist hotellfrokost, som alltid er digg!

Feiret 22 uker med å spy opp gårsdagens kvelds i vasken.. Jadda.. :sjenert:

Nå skal straks mannen ut og treffe noen venner, mens jeg skal prøve å få sovet litt til. Sover så dårlig, fordi jeg verker sånn i bekkenet hele tiden og våkner skikkelig hver gang jeg skal snu meg. Også hjelper det ikke at hotellsengen er ganske "spretten" så jeg våkner hver gang mannen snur seg også.. :fnise:

Magen min er blitt helt skeiv, og jeg tror frøkna ligger med føttene ned i bekkenet og rompa ut mot høyre side. Ser sånn passe dustete ut, men.. I går, når det var ca en time igjen å kjøre og vi ikke hadde noe særlig tid til å stoppe for dopauser og sånn, begynte hun selvsagt å hikke, og dyttet kroppen sin ned mot blæra mi hver gang. Var ikke spesielt behagelig, så heldigvis varer det ikke lenge.

Håper dere får en suuuuuuuper helg alle sammen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...