Gå til innhold

Iril skal bli mamma

Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

Ja, det går kjempefort og samtidig ulidelig sakte.....hmm...:ler: Sånn føler iallefall jeg det!! Jeg har også en vidunderlig mann :rødme: Han kom hjem med tre røde roser til meg her en dag, og da jeg spurte om anledningen sa han: " fordi du er den du er ".....:rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, har det bra, men jeg er så ekstremt sliten. Kvalmen er bedre, men bekkenet er helt uutholdelig.. :tristbla:

I dag skulle jeg innom en bensinstasjon, holdt på å tisse på meg. Den var helt normal av størrelse, og toalettet var i ene enden og kassen i andre. Gikk ned til toalettet, og der hang det skilt om at man måtte få nøkkel i kassen. Vurderte da hva som var mest prekært av behovet for å tisse eller behovet for å slippe å gå helt opp til kassen og så helt ned igjen og så helt opp igjen for å levere nøkkel.. Så vondt er det altså, var jo ikke snakk om mer enn 10-20 meter, men der og da føltes det så grusomt langt å gå at jeg nesten begynte å grine.. :fnise:

Jadda. Men ellers har vi det bra, både lille-frøkna og jeg. Hun har begynt å få søvnrytme nå, for rundt midnatt har hun satt igang med turnøvelser tre kvelder på rad nå. Holder på i en halvtime ca. I 16-tiden holder hun også på.

:rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til bekkenet lurer jeg på om jeg kan ha begynt å få kynnere? Kjennes ut som kramper i livmoren omtrent, kommer i tak og er ikke veldig vondt, men ubehagelig.. Er det mulig så tidlig? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har det bra, men jeg er så ekstremt sliten. Kvalmen er bedre, men bekkenet er helt uutholdelig.. :tristbla:

I dag skulle jeg innom en bensinstasjon, holdt på å tisse på meg. Den var helt normal av størrelse, og toalettet var i ene enden og kassen i andre. Gikk ned til toalettet, og der hang det skilt om at man måtte få nøkkel i kassen. Vurderte da hva som var mest prekært av behovet for å tisse eller behovet for å slippe å gå helt opp til kassen og så helt ned igjen og så helt opp igjen for å levere nøkkel.. Så vondt er det altså, var jo ikke snakk om mer enn 10-20 meter, men der og da føltes det så grusomt langt å gå at jeg nesten begynte å grine.. :fnise:

Jadda. Men ellers har vi det bra, både lille-frøkna og jeg. Hun har begynt å få søvnrytme nå, for rundt midnatt har hun satt igang med turnøvelser tre kvelder på rad nå. Holder på i en halvtime ca. I 16-tiden holder hun også på.

:rødme:

Æsj, det bekkenet høres ufyselig ut!! :kjefte: Håper det blir bedre snart! :klemmer:

Er det virkelig bare 7 uker til jeg kan begynne å kjenne noe liv der inne ??? :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sequax: man kan kjenne liv fra uke 16, men det er ikke uvanlig å ikke kjenne noe før i uke 20-22 heller, det er veldig individuelt :)

Iril, jeg håper virkelig du har fått deg noen timer til fysioterapaut? Om ikke, så KOM DEG AVGÅRDE MED EN GANG!!!! :regler:

Ifølge babyverden så kan kynnere komme fra ca uke 20, så det kan jo hende det er det du kjenner. Det er jo veldig individuelt, tror ikke jeg kjenner noe? :vetikke:

Men nå er jo jeg slik som ikke kjenner noenting jeg da... :ler:

Ha en flott helg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sequax: man kan kjenne liv fra uke 16, men det er ikke uvanlig å ikke kjenne noe før i uke 20-22 heller, det er veldig individuelt :)

Iril, jeg håper virkelig du har fått deg noen timer til fysioterapaut? Om ikke, så KOM DEG AVGÅRDE MED EN GANG!!!! :regler:

Nei, for dustedrittsekkfastlegen min mente det umulig kunne være såååå ille, og jeg kunne bare trene litt, så ble det bedre. Men det er visst hans løsning på alt, har jeg hørt..

Har byttet fastlege nå, men de har sommerstengt frem til august, og det har vel alle fysioer også. Jeg burde virkelig bli flinkere til å kreve, men jeg er så ekstremt pysete når det gjelder leger, de vet liksom alltid best..

19 uker i dag! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du har skiftet fastlege!!

Går du til fastlege på kontroller? Jeg bruker bare jordmor, men tror ikke hun uansett kan skrive ut henvisning til fysio. Alternativt kan du jo kanskje prøve å trene litt i vann, det skal visstnok ha god effekt, men jeg vet ikke.

:strix: for 19 uker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du har skiftet fastlege!!

Går du til fastlege på kontroller? Jeg bruker bare jordmor, men tror ikke hun uansett kan skrive ut henvisning til fysio. Alternativt kan du jo kanskje prøve å trene litt i vann, det skal visstnok ha god effekt, men jeg vet ikke.

Nei, går bare til fastlegen når jeg må ta blodprøver, ellers går jeg til jm. Hun kan sette akupunktur for bekkenløsning, men måtte vente til litt ut i svangerskapet. Så håper hun kan gjøre det neste gang.

Trening i vann hjelper kanskje, men her på landet er svømmebassenget på skolen, og bare åpent en dag i uka i skoleåret og stengt ellers.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får håpe hun kan sette akupunktur på deg neste gang da. Har hørt flere har hatt god effekt av det. Jeg har prøvd det i andre tilfeller, men har ikke synes det har hatt noen funksjon.

Enkelte bruker også kiropraktor, det er sagt at det ikke skal være noen fare ved å bruke det. Kanskje det kan være et alternativ.

Jeg har gått mye til kiropraktor grunnet ryggen (ikke mens jeg har vært gravid), og har hatt god nytte av det, men ville ikke gått til en kiropraktor mens jeg er gravid om jeg ikke visste noe om han/hun.

Jeg går ut fra at du har lest litt om bekkenløsning hos Foreningen for bekkenløsning? Kanskje det står noen tips der som du kan lese om før du eventuelt får henvisning til fysio? :vetikke:

Uansett, høres fælt ut å ha det slik du har det :klemmer:

Får håpe du får hjelp snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært hos hverken kiropraktor eller fysioterapaut, men skjønner jo at jeg må det snart. Får bestille time hos nye fastlegen så fort ferien er over, og se hva hun sier.

Har lest mange tips ja, og prøver så godt jeg kan å bruke dem. Fikk et om hvordan jeg skulle sette meg inn og gå ut av bilen, men det er helt umulig for meg siden jeg er for kort. Så følger de tipsene jeg kan og som jeg føler hjelper. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

Heia :gjeiper:

Må skrive litt jeg da:) Kjedelig å lese at bekkenet trøbbler! Men ja, det finnes folk som kan hjelpe, og øvelser:) F.eks ikke hvil deg på en side av kroppen når du står, evnt stryker klær osv., ta en krakk noen cm foran den andre foten, og hvil foten på den. Ellers vil ryggen din ble skeiv i lengden, og da får du bare mer vondt.

Verdt å prøve iallefall:)!

En liten krakk på ti cm bør holde:)

Tenkte bare å si at jeg kjenner ganske lite liv enda, selvom alt er bra da:) Og jeg nærmer meg jo uke 22, så det er så individuelt :)

Mye på hjertet i dag:) Hihi, en vil bare si en siste ting også:) Hehe

Jeg har hatt kynnere siden uke 14 , men snakk med legen om det hvis du er bekymret., men jeg har hatt masse menssmerter og livmoren jobber hele tiden vet du ! Så det er nok så normalt det kan bli :)

Ha en flott aften da:)!

:klemmer: :klemmer:

Endret av luremegpå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg står? :fnise: Er leeenge siden jeg har stått, her må alt stå-arbeid gjøres av mannen. Alt annet arbeid også for den del. Jeg har superdårlig samvittighet, men han sier at jeg må bruke det jeg orker på f.eks. handleturer og sånt, så jeg slipper å være innesperret i leiligheten hele tiden og bruke opp energien på husarbeid. Har laget middag to ganger siden jeg ble gravid, og tatt ut av oppvaskmaskinen én gang, ellers har han gjort alt.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig samvittighet trenger du ikke ha! :fy_fy:

Her i huset gjør også mannen det meste for tiden, og jeg er ikke dårlig engang!!:fnise:

Hør på mannen din, og det er til dere alles beste om du ikke ender opp totalt dårlig! Det blir sikkert evig nok å ta tak i for deg etter fødselen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke den eneste med HÅPLØS lege. Da jeg var til første svangerskapskontroll sa jeg at jeg hadde vondt i beinet ( som jeg FORTSATT HAR ) og hun bare sa: bestill time hos fysioterapaut. UTEN Å SE PÅ FOTEN EN GANG!!! :kjefte:

Nå skal jeg til fysio på onsdag, så får vi se hva han sier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...