Gå til innhold

Iril skal bli mamma

Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

:strix:

I dag er jeg visst 18 uker! :hoppe:

Jeg ble litt usikker av den diskusjonen ang. hvor langt jeg er på vei, men så søkte jeg litt og fant denne. Når jeg legger inn målene som står på skjemaet mitt, og velger rett dato for når målene er tatt, får jeg opp det samme som jm sa: termin 21.12 og 17+4 på vei. Så da stemmer det! :jepp:

Og da blir jeg dessuten 40+4 på termindatoen, så det stemmer også.

Da må det jo være slik at diverse terminkalkulatorer teller feil i forhold til hva som er standard i Norge i dag..

Jeg er litt sånn pedantisk, så jeg er unormalt opptatt av detaljer og at alt skal stemme.. :sjenert:

Endret av Iril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har helt gitt opp å skjønne hvor langt jeg er på vei og slikt... Trodde jeg var 22 uker på fredag, men neida, jeg er visstnok 22+1 i dag ifølge jm... :ler:

Jeg er sikker på at tøtta kommer når hun er klar uansett om terminen sier 19.,20. november eller hva det nå enn blir :)

Hurra for 18 uker!!!

Hvordan er formen? Alt vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo merket at man teller litt forskjellig, for legen min teller helt annerledes enn jordmødrene. Men den der linken jeg fant, den skal stemme, for det er visst den de har fått beskjed om å bruke i stedet for det hjulet.

Jeg skal uansett føde den 20. så det er samme for meg når det er termin! :ler:

Formen er ikke så verst, er fremdeles veldig kvalm og spyr en del, men det er blitt bedre enn det var. Tror jeg, har hatt det sånn så lenge nå, så vet ikke helt lenger... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, kjedelig med slik kvalme og oppkast. Har du tatt det opp med legen/jm? Det skal finnes noen medisiner som skal hemme kvalmen, for det er jo ikke spesielt bra å gå slik du gjør over lang tid.

Hehe, vel, jeg tror nå disse små kommer når de bestemmer seg, så man kan like godt forberede seg på å gå noen dager over, såfremt man ikke tar ks da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ~Milla~

Uff gir ikke kvalmen seg?

Det hørtes virkelig ikke noe særlig ut.... :sjenert:

Krysser fingrene for at det slutter nå :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tatt noe kvalmestillende, fordi kvalmen er ikke så ille egentlig. Det er mest spyingen, den er veldig brå. Føler meg helt fin, og så plutselig: "NÅ spyr jeg!" også gjør jeg det.. :tristbla:

Hvis dette fortsetter blir det artig når vi skal i bryllup, men det er jo ikke før i august..

Hehe, vel, jeg tror nå disse små kommer når de bestemmer seg, så man kan like godt forberede seg på å gå noen dager over, såfremt man ikke tar ks da ;)

Neinei, ikke si sånn. Jeg SKAL føde den 20. for da rekker jeg akkurat å komme hjem til julaften med mat og kos, men slipper å være med på noe av forberedelsene. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt skummelt hvor for tiden går, jeg skjønner ikke hvordan vi skal rekke alt vi må ha klart. To uker til halvveis.. :dåne:

I går kjente jeg henne hikke for første gang! Tok litt tid før jeg forsto hva det var, for det var rytmiske dunk der inne, men med alt for langt mellomrom til å være pulsen min. Lå helt stille en stund, og da kjente jeg at det kom tre-fire dunk, så en liten pause før det begynte igjen.

Etterpå var det masse aktivitet resten av kvelden, og da vi skulle legge oss lå mannen og holdt hånden sin helt nederst på magen, og akkurat i det jeg kjente et dunk, sa han: "Ååååh, det kjente jeg!", så nå har han kjent henne også!

:rødme:

Søte mannen min ble så stolt og glad at han måtte tørke noen tårer. Hadde virkelig ikke trodd han skulle være sååå engasjert i dette svangerskapet som han er, kjenner jeg blir sånn ekstra-ekstra forelsket av det! :hjerte:

Han sang nattasang til henne i går også, vet ikke om hun hører det ennå, men det var da veldig kos likevel! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så søt mannen din er :rødme: . Og så koselig med hikking.

Legen min omtalte ukene helt annerledes enn meg. Ble helt forvirra jeg. Da jeg var hos han var jeg 7+6. Noe jeg ville kalt for uke 7 eller i 8. uke. Legen mente at jeg var i uke 8 og snart var i uke 9. Gadd ikke argumentere med ham, bare sa "åh, så flott da". Han endte uansett på akkurat den samme termindatoen som meg, 27. februar :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mannen min er en helt fantastisk mann, og det skjønner jeg mer og mer nå etter jeg ble gravid.

Selv om både prøvetiden og denne graviditeten har vært tøft for både meg og han, føler jeg at vi har fått et mye sterkere bånd mellom oss. Jeg føler en helt annen åpenhet og nærhet til ham enn jeg gjorde før. Jeg er nesten litt overrasket over hvor engasjert han er i dette barnet som han foreløpig ikke merker noe særlig til. Lille A som ligger i magen min blir verdens heldigste jente som får verdens beste pappa :hjerte:!

Godt å "se" deg igjen, Becky, håper virkelig du føler deg bedre snart! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nettopp du ble gravid jeg Iril, og så er du snart halveis :dåne:

Mannen din høres jo veldig søt ut - skjønner godt at du blir litt ekstra-forelsket da :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å "se" deg igjen, Becky, håper virkelig du føler deg bedre snart! :klem:

Tusen takk :klemmer: . Nå ble jeg glad :)

Igjen, mannen din høres utrolig søt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er rett og slett best! :hjerter:

Neida, han har sine dårlige sider han som alle andre. Det hender vi krangler så busta fyker og vi har vært gjennom noen tøffe tak, men akkurat nå er jeg så imponert over ham at jeg nesten skryter litt for mye.. :sjenert:

Passer på å skryte like mye til ham, så han vet i hvert fall at han er verdsatt!

Føler jeg nettopp ble gravid jeg også. Kan ikke fatte at tiden har gått så fort, begynner nesten å få litt panikk. Vi har jo ikke handlet inn noenting eller noe, jeg aner knapt nok hva vi trenger ... og snart er hun her.. :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...