Gå til innhold

Iril skal bli mamma

Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

Åh, så koselig :rødme: . Var mannen med? Når får man vite kjønnet? Og vil dere vite? Tror kanskje jeg har litt jentefølelse for deg, men det er sikkert fordi du har rosa profilbilde ;) . Har du følelse for noen av delene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det var utrolig koselig! :strix:

Også fikk jeg sånn Helsekort for gravide og alt, så nå er jeg virkelig gravid.. :fnise:

Mannen fikk ikke bli med. Jeg følte at jeg måtte få lov å syte over bekkenet og kvalmen og alt annet uten å tenke på at han blir så lei seg når jeg er lei meg. Trodde ikke det var vanlig å ha mannen med til jm heller? :klø:

Kjønnet får vi forhåpentligvis vite sånn ca uke 18, når det er ordinær UL. Selvsagt skal vi vite det, er altfor nysgjerrig til å la være! :jepp:

Har jentefølelse jeg også, men egentlig aner jeg ikke.. Tør ikke tippe på noe, men mannen er helt "sikker" på at det er ei jente, så det blir spennende å se. Hadde vært mer praktisk med en gutt, for da kunne vi arvet mye klær og hatt navnet klart alt, men.. I bunn og grunn har det null og niks å si, så lenge det er en baby! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så koselig å høre hjertelyden!! :rødme:

Kan jeg spørre hvor tidlig du begynte å kjenne bekkenplager? Jeg var på trening her om dagen, og etterpå har det murret og stukket mye nederst i ryggen... Ikke så glad for det kjenner jeg... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, det var superkos! :strix:

For meg begynte det i uke 8, kjente det første gang etter en shoppingtur med svigermor. Ble litt mye gåing, og jeg ville ikke klage, så jeg fortsatte å gå selv om jeg hadde dritvondt.. Det gjør jeg fremdeles ennå, for jeg er så himla sta, må jo ut og gjøre ting av og til, så får det heller bare være vondt.

I går, etter en handletur med mannen, ble det helt ekstremt. Jeg måtte ha ny sandaler, og da jeg satt meg ned og bøyde meg fremover, fikk jeg sånn vannvittig stikkende smerter i magen og rundt hele hoften. Mannen måtte hjelpe meg på med skoene mine igjen.. :overrasket:

Er mest frustrert over at jeg ikke klarer å gå i ulendt terreng i det hele tatt. Hadde jo gledet meg sånn til lange turer i skogen nå som vi har flyttet på landet, men neida.. :tristbla:

Jordmoren i går sa at bekkenplagene var hormonelt, og at det derfor er noen så får det så tidlig. Det var visst veldig uvanlig, men det skjedde. Søsteren min fikk jo også det, og hun sier moren vår også fikk det. Så da ligger det sikkert i familien.

Har sovet godt i natt og ligget en hel time i badekaret, så nå er bekkenet bedre. Så da skal jeg ødelegge det igjen ved å ta en tur på biblioteket og i butikken for å ukeshandle! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det høres jo MYE verre ut enn sånn som jeg har det, så da skjønner jeg at jeg ikke skal klage!!! Huff, det høres så slitsomt ut!!! Siden det jo er vanligst å få bekkenløsning i slutten av svangerskapet, betyr det at utsiktene for bedring for deg ikke er spesielt store før ungen er ute da eller? Kan ikke si jeg misunner deg det.. :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, jordmor sa det kunne bli bedre, men det kunne like gjerne bli verre. Når jeg var litt lenger på vei kunne hun prøve akupunktur, men det ville hun ikke ennå pga. faren for for tidlig fødsel..

Håper du ikke får det noe særlig verre enn det er nå da, eller at det går helt over for deg. Det er alltid lov å klage, for smerte og ubehag er subjektivt! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har mannen vært med både hos jordmor og UL. Han ønsker å være med og jeg synes det er greit å ha han med, da er vi to som husker litt av hva som blir sagt :)

Og jeg syter akkurat så mye jeg vil selv om han er med, heh... Hvorfor skal han ha det noe bedre enn meg liksom?? :fnise:

Angående bekkenplagene dine så må man ta det med ro, har sagt det før, men ikke være helt i ro. Noen har veldig hjelp av fysioterapi, mulig du burde fått deg noen timer allerede. Går du for lenge med for store smerter, vil det også ha noe å si for livet ditt etter fødselen. Ellers så kan yoga for gravide være noe, eller vanngymnastikk :)

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat denne timen gikk jo mest til å snakke om meg og hvordan jeg opplevde svangerskapet, fikk i grunnen ingen informasjon jeg ikke allerede visste. På UL skal han selvsagt være med, til og med da fastlegen min ville ta en rask UL måtte jeg løpe ut og hente mannen først.. :fnise:

Skal høre med legen på tirsdag om jeg kan få henvisning til fysio, ja.

God helg til deg og alle andre som måtte stikke innom også! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en deilig deilig deilig helg! :sol:

Og jeg elsker å være gravid, til tross for bekkenvondt og oppkast fremdeles. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Dette har vært en deilig deilig deilig helg! :sol:

Og jeg elsker å være gravid, til tross for bekkenvondt og oppkast fremdeles. :strix:

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen i dagboka mi :vinke:

Gleder meg til jeg får høre hjertelyden til småen :hjerte:

Koselig å lese at du liker å være gravid, tross oppkast og bekkenløsning :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at du koser deg med svangerskapet, til tross for diverse plager :klemmer: Det går vel alltids litt opp og litt ned, så godt man har slike fine perioder og. Måtte den vare i omtrent 25 uker til :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper når jeg egentlig ikke trenger å gjøre noe annet enn å ligge ut i sola og lese bøker. Eller andre koselige ting. I dag har vi vært og badet sammen med tantebarna mine, og det var veldig koselig. Har verdens fineste badeplass her vi bor, det er jeg helt sikker på! :jepp:

På veien hjem kjøpte mannen og jeg jordbær og delte mens vi kjørte. Vi bor på landet, så det er et lite stykke å kjøre etter å ha levert ungene, så da var det godt med jordbær!

I morgen har jeg time hos legen, gruer meg litt kjenner jeg.. Byttet jo nettopp fastlege, og er ikke helt sikker på om jeg liker han nye ennå.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, det hørtes deilig ut :) Gleder meg til jeg har ferie så jeg også kan gjøre "ingenting" :sol:

Lykke til hos legen imårra! :klemmer:

Har du begynt å kjenne spark enda forresten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spark, men jeg kjenner boblinger av og til. De er veldig svake, men jeg kjenner at det ikke er i tarmen, så da må det vel være babyen? :sjenert:

Kjenner du noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent små dult og boblinger de siste tre dagene, så er ganske sikker på at det er lille knøttet :rødme:

Er ihvertfall en følelse jeg ikke har kjent før, så velger å tro at det er det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...