Gå til innhold

Iril skal bli mamma

Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oj, shit, bekkenet mitt verker. Er det mulig? Jeg er jo bare ni uker på vei.. Men herremin så vondt det er.. :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for EL-tester :klemmer: Begynner en gang i neste uke og håper fjeset smiler mot meg en dag :)

Er det ikke naturlig å kjenne noe i bekkenet i løpet av svangerskapet? Ikke sikkert dette vedvarer. Som ikke-gravid hender det ofte at jeg kan ha vondt i både korsrygg og bekken. Dette er alltid forbigående. Håper ikke du tar alle sorger på forskudd nå. Kanskje er det noen øvelser du kan ta, både for å dempe og forebygge smerter?

Lykke til med både flytting og eksamner fremover :klemmer:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjenne noe er sikkert normalt, men jeg har så vondt at jeg nesten ikke klarer å gå. Og når jeg har gått, er det vondt i flere timer etterpå. Det kan da umulig være normalt så tidlig?

Tar ingen sorger på forskudd, da hadde jeg jo bekymret meg for dette før det ble vondt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er det samme. Heldigvis ikke spesielt vondt når jeg holder meg i ro, så prøver det mest mulig. Men det er jo litt kjipt når vi er midt i flytting og jeg føler alt faller på samboeren min, men han er heldigvis veldig snill og forståelsesfull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det er bekkenløsning, så bør du ikke gjøre husarbeid, ei heller løfte tungt. Det kan gjøre det verre, og man kan bli plaget med bekkenløsning også i lang tid etter fødsel.

Står litt om det her.

Jeg kjente antydningene rundt uke 7... Har fått anbefalt svømming for gravide eller gravidyoga. Det er ikke anbefalt å ikke gjøre noe, men presse seg til like før man kjenner smerter :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bekkenløsning da jeg bare var 11 uker på vei, så det er ikke umulig å få det så tidlig altså! Bekkenløsning er hormonelt, det er ikke bare tyngden av magen som står bak. Trodde ikke på at det var bekkenløsning så tidlig jeg, så jeg presset meg på jobb helt til jeg ikke greide å gå på beina lengre, da ble jeg sykemeldt.

Men nå merker jeg nesten ikke noe til det (enda så diger jeg er blitt), det har gått fint så lenge jeg har vært flink til å lytte til kroppen, så det må du også gjøre Iril! :) Eneste som har funker her er å ikke presse seg til noe som helst når det er vondt, da blir det bare verre. IKKE løp etter bussen f. eks. sånt blir man sengeliggende i dagesvis av. :fnise: Gravidyoga hjelper kjempemye, men vær forsiktig med treningen når du har veldig vondt.

Og støtt deg godt opp med puter om natta, bak ryggen og mellom bena f. eks. :) Håper du slipper å bli så veldig plaget! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt om bekkenløsning nå, og det virker som om det er det er, ja. Må vel bare lytte til kroppen, vil ikke risikere å gjøre det verre enn det alt er i hvert fall. Har det jo med å presse meg selv alt for mye jeg også, skal liksom ikke be om hjelp uansett.. Men det tror jeg at jeg må slutte med nå, ja..

Men, men - jeg er jo gravid! :strix: Skal prøve å fokusere mer på det positive enn det negative fremover, føler jeg nesten sutrer litt vel mye for tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 uker! :hoppe:

Og i dag kan jeg krysse av TO ting på lista mi!

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 26. mai 2010

Alle indre organer er ferdig formet: 26. mai 2010

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 uker allerede :hoppe:

Ja, det har gått både kjempefort og kjempesakte. :fnise:

Alle som vet det snakker nå om at jeg snart kan begynne å fortelle det til alle, mens jeg av en eller annen merkelig grunn nesten gruer meg litt til det. De jeg har behov for å dele nære og personlige ting med vet jo allerede, og jeg har liksom ikke behov for at flere skal vite det. Orker ikke tanken på at det skal komme ut på Facebook, f.eks, men mannen vil jo gjerne dele det med alle, og det er jo hans barn også... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner litt hva du mener.. Særlig på jobben gruer jeg meg litt til å fortelle det, for jeg kjenner jo ikke dem så godt (byttet jobb i februar), og det er en ganske personlig og privat ting egentlig.. Men jeg må jo bare gjøre det etter hvert.. Men Facebook vet jeg ikke altså. Det er så himla mange der som bare er der for å snoke virker det som. Jeg gjør det jo selv innimellom også! :ler: Så det kan fort være at folk kommer litt nærere enn det som strengt tatt føles naturlig.

:hoppe: litt for 10 uker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg hadde den følelsen da jeg skulle gifte meg. Følte meg på en måte litt kvalt over alt oppstyret som kom i begynnelsen. Dette var spesielt når det var fortalt videre før det var "lov". Måtte ta en liten :scorpis: og si til meg selv at de jo bare var glade på våre vegne. Synes det var bedre da jeg selv hadde kontroll over hvem det ble fortalt til.

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En stooor :klemmer: og :hoppe: for 10 uker! :hoppe:

Håper virkelig at bekkenløsningen bare er noe midlertidig, du har vært nok plaget synes jeg... :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, husker det var litt sånn da jeg skulle gifte meg også, tror det har sammenheng med at jeg er veldig privat av meg. Og jeg liker ikke helt hvordan Facebook fungerer, skjønner nesten ikke hva jeg gjør der engang. Jeg har vel 39 venner eller noe sånt.. :fnise:

Siste innspurt med både pakking og eksamenslesing (selv om eksamen ikke er før i juni) nå, så jeg er litt fraværende for tiden. Håper dere har det bra alle sammen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har heller ikke mange venner på fjesboka. Det er jo nettopp fordi at da kan jeg skrive det jeg vil. Har kun venner som faktisk er folk jeg anser som venner og som jeg stoler på og har lyst til å ha kontakt med. Har ikke et ønske om å ha 'venner' der som er fra hele grunnskolen og vgs og som jeg aldri kommer til å prate med igjen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...