Gå til innhold

Bifilt barn

Fremhevede innlegg

Gjest HeleneMari
Skrevet

Heihei^^

Jeg er jente på 18 år. Fant ut da jeg var 15 år at jeg er tiltrukket av både jenter og gutter. Jeg har kommet ut av skapet for den yngre generasjonene, altså søsken og kusiner, men ikke til de eldre. Jeg vil jo gjerne fortelle foreldrene mine dette, men problemet er at faren min er verdens største homofob!

Han sier stadig vekk at homofile er ekle og han forbinner visst homofile bare med analsex og tror ikke de har noen kjærlighets følelser for hverandre i det hele tatt -__- Har helt siden jeg var 12 år prøvd å få faren min til å slutte å være så trangsynt, men det hjelper ikke. Hans største frykt er å ha homofile i slekta, hvordan vil han ta det hvis jeg kommer ut som homofil?

Vet dere noen måte jeg kan hinte?

Takker for all hjelp..

Hilsen lei og frustert jente.

Videoannonse
Annonse
Gjest jomfrua
Skrevet

Heihei^^

Jeg er jente på 18 år. Fant ut da jeg var 15 år at jeg er tiltrukket av både jenter og gutter. Jeg har kommet ut av skapet for den yngre generasjonene, altså søsken og kusiner, men ikke til de eldre. Jeg vil jo gjerne fortelle foreldrene mine dette, men problemet er at faren min er verdens største homofob!

Han sier stadig vekk at homofile er ekle og han forbinner visst homofile bare med analsex og tror ikke de har noen kjærlighets følelser for hverandre i det hele tatt -__- Har helt siden jeg var 12 år prøvd å få faren min til å slutte å være så trangsynt, men det hjelper ikke. Hans største frykt er å ha homofile i slekta, hvordan vil han ta det hvis jeg kommer ut som homofil?

Vet dere noen måte jeg kan hinte?

Takker for all hjelp..

Hilsen lei og frustert jente.

Snakk med moren din om problemstillingen rundt din far.

Gjest HeleneMari
Skrevet

Snakk med moren din om problemstillingen rundt din far.

Greia er et at jeg har prøvd å snakke om det med henne, men nå er ikke mamma og pappa verdens beste venner heller -__-

Men takker for svar jeg ^^

Gjest jomfrua
Skrevet

Greia er et at jeg har prøvd å snakke om det med henne, men nå er ikke mamma og pappa verdens beste venner heller -__-

Men takker for svar jeg ^^

Men om moren din kanskje ikke kan ta den alvorlige praten med din far - så har hun vel kanskje litt kunnskap om hvem du kan prate med som når inn til faren din på en rolig måte og som kan kommunisere på ett fornuftig plan :) Så mitt forslag -prøv moren din en gang til - evnt bare be om råd.

Jeg synes ikke du skal gå inn i denne "krigen" med faren din hvis han har slike holdninger. Jeg tror kanskje han trenger litt hjelp til å se saken på en annen måte. Og det ligger nok kanskje for mye følelser i det slik det er nå.....eller om jeg kan si at saken blir så rå - at det er ganske greit hvis noen kan ta de eventuelle ytterpunktene inntil han får summet seg litt ;)

Gjest HeleneMari
Skrevet

Men om moren din kanskje ikke kan ta den alvorlige praten med din far - så har hun vel kanskje litt kunnskap om hvem du kan prate med som når inn til faren din på en rolig måte og som kan kommunisere på ett fornuftig plan :) Så mitt forslag -prøv moren din en gang til - evnt bare be om råd.

Jeg synes ikke du skal gå inn i denne "krigen" med faren din hvis han har slike holdninger. Jeg tror kanskje han trenger litt hjelp til å se saken på en annen måte. Og det ligger nok kanskje for mye følelser i det slik det er nå.....eller om jeg kan si at saken blir så rå - at det er ganske greit hvis noen kan ta de eventuelle ytterpunktene inntil han får summet seg litt ;)

Hmm ja kanskje det?

Takk, jeg skal prøve^^

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ser at det kan være vanskelig å ta en prat med far om dette.Selv mener jeg at far ikke har noe med ditt sex liv å gjøre.

Mor har da kjent far en stund regner jeg med og kan sikker komme med tips i hvordan en skal starte samtale med far.Du kjenner vel far litt også kansje og kan "lukte" når humør og anledning er rett?

Ikke lett samtale men hva med å si at enkelte mennesker forelsker seg i personer ,ikke kjønnet. Teit forklart.

Skrevet

Jeg har en venninne som vokste opp i smiths venner og er lesbisk. Skal si hun hadde problemer med å få sagt det. Foreldrene slet veldig med det i starten, før de tok et bedre og bedre. Det eneste hun angrer på er at hun ikke sa det tidligere.

Jeg tror jeg ville foretrukket å ha et dårlig, men ekte forhold til faren min - fremfor et falskt et som er bra. Han må lære seg å godta deg som du er. Forøvrig har han i grunn ingenting med ditt sexliv å gjøre.

Skrevet

Mine foreldre tok det... vel, jeg vet ikke helt hvordan de tok det da jeg fortalte at jeg er lesbisk. Først kom jeg ut som bifil ovenfor mamma (som begynte å grine), deretter fortalte jeg henne at jeg er lesbisk - hun videreformidlet dette til pappa, som knapt kunne se på meg de neste dagene. Det var mye oppstyr rundt dette da mamma "skjønte at jeg hadde kjæreste" eller noe sånt piss, det var en jævlig tid.

Idag godtar de det, og etter mye tid og forvisshet er mamma trygg på at jeg en dag vil ha barn - men det blir så i fall adopterte barn. Dette godtar hun og har flere ganger sagt at hun vil omfavne dem og behandle dem som sine andre barnebarn. :)

Så alt i alt løste det seg jo til slutt.

Støtter de andre; din far har ingenting med ditt sexliv å gjøre. Begynner han å hakke på deg, så lar du være å snakke med ham, lar være å dele informasjon med ham. Det er hans tap, ikke ditt.

Lykke til! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Siden du er bifil, tiltrekkes du jo også av menn, ergo kan du velge å finne deg en mannlig kjæreste når den tid kommer. Hvorfor må faren din vite om at du også tenner på jenter? Det har han strengt tatt ikke noe med, etter min mening. Spar ham for slike opplysninger. Han har sine holdninger, og de kan du neppe forandre på uansett hvordan du forteller dette.

Synes forøvrig dette med bifili og homofili begynner å gå litt vel langt i våre dager. Nå virker det som det har blitt så in å "komme ut av skapet". Man må huske på at det å tenne på det samme kjønn av og til, ikke nødvendigvis betyr at man er homo eller bifil. Det er vel ganske normalt å ha seksuelle fantasier/være tiltrukket av både motsatt kjønn og samme kjønn av og til, uten at man nødvendigvis er homo av den grunn. Du er ung enda, og kanskje du en dag finner ut at du ikke er bifil likevel...

Skrevet (endret)

Siden du er bifil, tiltrekkes du jo også av menn, ergo kan du velge å finne deg en mannlig kjæreste når den tid kommer. Hvorfor må faren din vite om at du også tenner på jenter? Det har han strengt tatt ikke noe med, etter min mening. Spar ham for slike opplysninger. Han har sine holdninger, og de kan du neppe forandre på uansett hvordan du forteller dette.

Synes forøvrig dette med bifili og homofili begynner å gå litt vel langt i våre dager. Nå virker det som det har blitt så in å "komme ut av skapet". Man må huske på at det å tenne på det samme kjønn av og til, ikke nødvendigvis betyr at man er homo eller bifil. Det er vel ganske normalt å ha seksuelle fantasier/være tiltrukket av både motsatt kjønn og samme kjønn av og til, uten at man nødvendigvis er homo av den grunn. Du er ung enda, og kanskje du en dag finner ut at du ikke er bifil likevel...

Bra skrevet. Bortsett fra; "velge å finne deg en mannlig kjæreste". Følelsene styrer. ;)

Enig, det hele begynner å gå alt for langt. Jeg syns "alle" eksperimenterer, "går ut av skapet" og alt det der, blir temmelig slitsomt i bunn og grunn, spesielt siden det blir vanskelig for oss "ekte homofile" å filtrere ut hvem som snakker sant eller ikke. Dermed blir det vanskeligere å finne en partner.

Endret av sunglasses
Skrevet

Jeg mener at nå når det har blitt så "in" å komme ut av skapet kanskje det ikke finnes noe som heter homo eller bifil. Hadde folk vært mer åpne for at noen ganger blir man forelsket i den, og andre ganger i den, uavhengig av kjønn, så kanskje man hadde slupper å komme ut av skapet, fordi det virkelig ikke er noe "skap" å komme ut av? :)

Skrevet

Og må vel være på homofile menn han reagerer værst på ? pga anal sexen:P

Men snakk med moren din først:)

Skrevet

Hehe, homofile eksisterer fremdeles. De er bare "ekstra godt skjult" blant alle de andre wannabe-homofile. :)

Skrevet

Jeg kan godt skjønne at du på en måte ønsker å fortelle noe såpass vesentlig om deg selv til de nærmeste rundt deg, men allikevel er min første tanke om saken at det gjerne ikke er så lurt.

Om du har en homofob far, kan det gå begge veier. Du kan få ham til å innse at skeive mennesker ikke er verre enn svartedauden, eller han reagerer dårlig.

Du skriver du er 18. Jeg antar da at du enda bor hjemme og er avhengig av foreldre både økonomisk og på andre områder. Kanskje det er best å vente til du er mer på egne bein, og dermed mer klar for å takle en evt. dårlig reaksjon fra far?

Skrevet (endret)

Jeg støtter TKP's råd; vent til du eventuelt har flyttet hjemmefra. Da vil det hele nok bli lettere dersom du vet at faren din vil ta det dårlig.

De største homofobene er gjerne homofile selv, eller har blitt utsatt for noe grovt fra en homofil. Det jeg antyder, er at det er en grunn til din fars hat mot homofile. Dersom du kan finne ut hvorfor, kanskje du kan takle det bedre. Det skader heller ikke å ha noe i bakhånd dersom han angriper deg og din legning.

Endret av sunglasses
Skrevet

hvorfor skriver flere at han ikke har noe med hennes sexliv å gjøre?

da er man vel strengt tatt bare biseksuell og ikke bifil?

uansett så er det jo riktig at han ikke har noe med det - og du vet jo ikke om du kommer til å ha jentekjærester over tid heller.

jeg ville bare droppet å fortelle om det frem til jeg faktisk hadde noe å fortelle - nemlig at man har en kjæreste man skal introdusere.

har venninner som er bifile, og ikke alle fortalte det til foreldrene når de hadde jentekjæreste nettopp fordi de ikke var sammen over lengre tid.

de bare gadd ikke ta diskusjonen, nettopp fordi det ikke angår noen andre.

om du vil fortelle det unasett, så kan du jo bare si det enkelt at du er bifil, og at du bare må akseptere hans syn på samme måte som du håper han aksepterer at du ikke er slik.

man må gå ikke gå inn i noen diskusjon.

Skrevet (endret)

Det som kanskje menes med at faren ikke har noe med hennes sexliv er nok relatert til hans frykt/avsky for homofil sex, noe han har gitt klart uttrykk for. Jeg syns det er bra å nevne dette til TS da det er viktig for henne, som "ute av skapet", at hennes seksuelle liv har ingen noe med å gjøre, spesielt ikke faren. Dersom faren er en av de typene som skal vite hvem hun har seg med og så videre, er det ekstra viktig å være klar over det. Finnes dessverre folk som legger seg borti alt for mye... Desto større grunn til å holde kjeft, tenker jeg?

Endret av sunglasses

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...