Gjest En Mor Skrevet 25. mars 2010 #1 Skrevet 25. mars 2010 Poden skal konfirmeres. Skal bare ha rundt 20 gjester. Tenker på å bare servere det selv, vi er jo en sammensveiset familie. Istedet for å mase på en venninne og to å ta oppvasken etc. Min mor, søster, svigerinner hjelper også til. Er det en dum ide? Ser for meg det blir så stivt å ha noen valsende rundt i min egen stue/kjøkken å tjene for oss Men kan jo fort bli litt travelt ? Vi er ikke så veldig høyttidelige. Hva skal dere gjøre som skal ha det hjemme?
Gjest konfirmantmor Skrevet 25. mars 2010 #2 Skrevet 25. mars 2010 Vi skal ha koldtbord, og det ordner seg selv, men det må etterfylles på fatene, ryddes osv, og til det har jeg ordnet med en venninne som er "arbeidende gjest". Det er veldig greit at det er en person som har ansvaret på kjøkkenet, ordtaket "jo flere kokker, dess mere søl" har ikke oppstått uten grunn, og på en slik dag vil jeg ikke at personen på kjøkkenet skal være meg.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2010 #3 Skrevet 25. mars 2010 Poden skal konfirmeres. Skal bare ha rundt 20 gjester. Tenker på å bare servere det selv, vi er jo en sammensveiset familie. Istedet for å mase på en venninne og to å ta oppvasken etc. Min mor, søster, svigerinner hjelper også til. Er det en dum ide? Ser for meg det blir så stivt å ha noen valsende rundt i min egen stue/kjøkken å tjene for oss Men kan jo fort bli litt travelt ? Vi er ikke så veldig høyttidelige. Hva skal dere gjøre som skal ha det hjemme? Har hatt konfirmasjon hjemme selv uten hjelp på kjøkkenet, og det var berre pes. Annbefaler at du har noen til å ta oppvasken etter middagen, eller så blir du stående å ordne det selv og det blir lite hygge og prat med gjestene. Sist jeg hadde konfirmasjon valgte vi å ha folk til å lage maten, servere og vaske opp. Deilig!!
addict Skrevet 25. mars 2010 #4 Skrevet 25. mars 2010 Vi hadde også ei venninne av mamma til å hjelpe til i begge konfirmasjonene til meg og søstersen. Stefaren min og mor ordnet selv klar maten osv, og serverte sammen med venninnen, men å ordne opp etterpå var helt klart greit å ha hjelp til. Så kunne de være med konfirmanten og gjestene, i stedet for å stå å vaske opp. De hjalp jo til, men venninnen til mamma tok det tyngste løftet der. Fungerte kjempefint Du trenger jo ikke å ha servitører, bare en person som kan ta størsteparten av tingene som tar lang tid
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå