Gjest Mette Skrevet 24. mars 2010 #1 Skrevet 24. mars 2010 Jeg skal kjøpe barnesete til barnet som nå blir 15 kg. Har noen noe å anbefale? Synes disse testene blir litt innviklede...
Minnimusepus Skrevet 25. mars 2010 #2 Skrevet 25. mars 2010 Det er ikke lett å velge sete ut fra tester, enig i den. På den ene testen kommer et sete godt ut, for så å komme dårligere ut i en annen. Vi ar akkurat kjøpt nytt sete til gutten vår, acta graco cosmic comfort 0-25kg. Vi er så langt veldig fornøyd med det sete og det sitter som støpt i bilen, føler meg derfor ganske trygg om noe skulle skje. Dette er en 2009 modell, så vi fikk det for 1990,- istedet for 2990,- Denne stolen har kommet godt ut i alle tester, får mellom 4-5/6. Har ikke sett så mange stoler som får 6/6, så det er ganske bra Ellers er det vel if som bruker beesafe sine stoler, ergo bør jo disse være ganske sikre.
Susan Sto Helit Skrevet 25. mars 2010 #3 Skrevet 25. mars 2010 Hvor stort er barnet som blir 15 kg. Er det en 3-4-åring, så ville jeg gått for et sete som bruker bilens interne belter, og som er godkjent fra 15kg. (Forutsatt at ungen er over 15 kg, og ikke rett under.) Men er det snakk om en ett eller to åring på nesten 15 kg, så ville jeg kjøpt et rent bakovervendt sete. (F.eks. Britax. ) Alternativt ett som kan brukes bakovervendt først, og så fremovervendt med bilens interne seler senere.
Gjest ts Skrevet 25. mars 2010 #4 Skrevet 25. mars 2010 Barnet er 3 år og 8 mnd og har hittil sittet i et bakovervendt Besafe sete som vi har vært veldig godt fornøyd med. Nå begynner han imidlertid å klage over vondt i magen, og setet går bare til 16 kg slik at vi vil kjøpe et nytt frmovervendt sete. Han er ca 15 kg.
Susan Sto Helit Skrevet 25. mars 2010 #5 Skrevet 25. mars 2010 Da hadde jeg gått for et fremovervendt sete, som bruker bilens interne seler. (15kg+ sete) Av et kjent merke. Britax, Acta Graco eller ett av de andre godt kjente.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå