Gjest Postegjesten Skrevet 24. mars 2010 #1 Del Skrevet 24. mars 2010 Leste i avisen nylig at det er problemer med postlevering i Oslo-området. Men har ikke sett noe om det siden. Er det noen som har like store problemer som meg? Fikk i dag et brev som var sendt for 12 dager siden. Og jeg vet om tre andre brev som ble sendt for henholdsvis 10, 10 og 3 dager siden. Ingen av dem kommet frem. Og gudene vet hvor mye annet, man vet jo ikke om alt som blir sendt i posten. Selvangivelsen får jeg heldigvis elektronisk. Noen andre som sliter? Ser liksom for meg at det ville blitt mer oppstyr i media hvis faktisk alle fikk posten sin flere uker for sent... men så er det jo det igjen at man ofte ikke vet hva som er på vei og når det er sendt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 24. mars 2010 #2 Del Skrevet 24. mars 2010 Ja, mye tull med posten her også (på andre siden av landet). Får brev seint, noen brev får vi aldri, noen er eg sikker på at blir sendt til ei med lignende navn (og ho er selvfølgelig kørka i hodet og gidder ikkje levere de inn til posten igjen, så om det er regninger så får eg plutselig innkassovarsel uten å ha sett snurten av regningen), og eg har fått brev som skal til noen med navn og adresse som ikkje er i nærheten av mitt eget. Bare tull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 24. mars 2010 #3 Del Skrevet 24. mars 2010 Jepp, vi opplever store forsinkelser av leveranser til butikken der jeg jobber. En postterminal i Oslo som er flyttet til Lørenskog eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mars 2010 #4 Del Skrevet 24. mars 2010 Noen bør gjøre noe snart. Jeg skal vedde på at hvis posten hadde streiket i to uker så ville det blitt tvungen lønnsnemnd. Det er jo en relativt viktig samfunnsfunksjon dette at folk skal få posten sin... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2010 #5 Del Skrevet 24. mars 2010 Hvem står ansvarlig om man ikke får pakker man har bestilt pr. postordre og betalt med kort? Venter på tre sånne som ikke har kommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2010 #6 Del Skrevet 25. mars 2010 Hvem står ansvarlig om man ikke får pakker man har bestilt pr. postordre og betalt med kort? Venter på tre sånne som ikke har kommet. Spurte på Sandvika postkontor i Bærum om årsaken til at jeg fikk så meget feil post i min postboks. Kan de ikke lese norsk da? spurte jeg lederen der. Nei,var svaret,noe mere du lurer på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2010 #7 Del Skrevet 25. mars 2010 I tillegg er Posten VELDIG dyr. Vi bruker ikke Posten så mye men skulle sende en pakke fra en kant av landet til en annen kant. Vi ble anbefalt å ha forsikring fordi et par andre bedrifter tidligere har opplevd at ting går i stykker og de får bare kilopris tilbake fra Posten. For å sende denne pakken med forsikring (tror det var 12 kg) måtte vi betale 1.600,- kroner. Hadde vi benyttet UPS hadde vi betalt ca 50% og fått det fram omtrent like raskt. Det vi har oppdaget er at det er HÅPLØST DYRT å benytte posten om en ikke sender veldig mye og har en eller annen avtale med dem. Småbedrifter som oss har rett og slett ingen mulighet til å få transport forsikrede varer til en fornuftig pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2010 #8 Del Skrevet 25. mars 2010 Kom ikke noe post i dag heller, gitt... begynner å frykte at alle pakkene jeg venter på er borte. Hvis det "bare" er sånn at posten er et par uker forsinket, så burde jo gammel post begynne å komme i hvert fall :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amys Skrevet 25. mars 2010 #9 Del Skrevet 25. mars 2010 Det er problemer i Trondheim og ser det ut til. Vi har ventet på et par pakker sendt fra england 13. mars (ikke samme avsender), den ene pakken kom først i går, og den andre hadde kommet den 17., men hentelappen kom aldri frem (vi fikk duplikatmelding for et par dager siden). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2010 #10 Del Skrevet 25. mars 2010 Kom ikke noe post i dag heller, gitt... begynner å frykte at alle pakkene jeg venter på er borte. Hvis det "bare" er sånn at posten er et par uker forsinket, så burde jo gammel post begynne å komme i hvert fall :gjeiper: Posten er en fallitt. Det samme er Jernbaneverket, NSB, Luftfartstilsynet, skoleverket, veivesenet, eldreomsorgen, sykehusvesenet, kommuner som spekulerer på børsen, propagandamediene...Orker vi fortsette oppramsingen? Etter en gigantisk innbringende oljealder er det INGENTING igjen av infrastrukturen i Norge. Pengene er sølt bort på negerkonger, lebensbornanstalter (barnehaver), "kultur" etc.etc.etc. Adolf fikk fem år for lite... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest spurven Skrevet 15. april 2010 #11 Del Skrevet 15. april 2010 Problemer med egenemballert smartpost-pakke sendt fra nord i landet til familie på sørvest-landet 17.mars, siste spor er samme dag fra sorteringssentral i Tromsø. Den ble meldt savnet etter 10 dager - sporløst borte og ennå ikke kommet frem. og nå kan jeg søke om erstatning. Men hvordan få erstattet tre hjemmestrikkede plagg..!? Kjempesurt om den ikke kommer frem i det hele tatt. Nesten så jeg ikke har lyst til å sende noe mer med Posten. Kan man stole på dem...? tenker jeg da. Eller er det slik at all automatiseringen og effektiviseringen har resultert i et mer upålitelig transport-apparat? Uansett må det ryddes opp i rutiner og svakheter. Slik kan vi ikke ha det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 15. april 2010 #12 Del Skrevet 15. april 2010 Er det en ting jeg har lært er det at jeg ikke kan stole på posten, og derfor benytter jeg meg av den så lite som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 16. april 2010 #13 Del Skrevet 16. april 2010 Jepp, vi opplever store forsinkelser av leveranser til butikken der jeg jobber. En postterminal i Oslo som er flyttet til Lørenskog eller noe? De snakket om noe slikt på radioen i forrige uke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå