Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mars 2010 #1 Skrevet 24. mars 2010 Har en sønn på 21 mnd som klyper. han er lynrask, og tar tak med neglene der han kommer til. ofte får han tak i munnen min og lager sår som blør i leppe og tannkjøtt. Hvordan skal jeg få han til å slutte med dette? Det er så vondt, og en totalt uakseptabel oppførsel. Han kan gjøre det i frustrasjon, eller også under lek. Jeg pleier å holde armen hans, si "Nei" strengt, men synes ikke det har noe særlig effekt. Trenger nok andre råd.
Arielle Skrevet 24. mars 2010 #2 Skrevet 24. mars 2010 Vi brukte "tenkestol", men poden vår var litt eldre. Han var nok i overkant av to år. I tillegg hadde han veldig tidlig språkutvikling, slik at han skjønte mye og prata bra selv. Han begynte plutselig å slå oss mye. Når vi sa "nei" og ble streng, begynte han bare å le. Vi snakka med ham om det å slå, og sa at hvis han slo så måtte han sitte på tenkestol. Når han slo, satte vi ham på den, snakka ikke med ham mens han satt på den, bare satt ved siden av ham uten å gi ham oppmerksomhet. Når klokka ringte, måtte han si unnskyld før han fikk gå. Han slo kanskje 5 ganger til så slutta han. Han slår aldri,verken oss eller andre barn nå, 3 år gammel.
Miss Puddel Skrevet 25. mars 2010 #3 Skrevet 25. mars 2010 timeout kan nok være tingen ja. Også adde jeg vært himla nøye med å holde neglene hans skikkelig korte, slik at skaden blir minst mulig når han klyper
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå