Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg testet hvilepulsen min en kveld litt etter at jeg la meg og fant ut at hjertet mitt slo ca 40 ganger i minuttet.

Det jeg lurer på står forsåvidt i undertittelen, men hva regnes som høy/lav for en person på 27år? og hva sier dette om en persons generelle form?

på forhånd takk

mvh,

OK

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg testet hvilepulsen min en kveld litt etter at jeg la meg og fant ut at hjertet mitt slo ca 40 ganger i minuttet.

Det jeg lurer på står forsåvidt i undertittelen, men hva regnes som høy/lav for en person på 27år? og hva sier dette om en persons generelle form?

på forhånd takk

mvh,

OK

For en på 20-30 år er rundt 60 en grei hvilepuls, hvis du har 40 burde du være i meget god fysisk form. Det betyr at hjertet er blitt kraftig og lungekapasiteten god, slik at det trengs færre slag per minutt for å bringe nok oksygen rundt i kroppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...