Gjest OK Skrevet 24. mars 2010 #1 Skrevet 24. mars 2010 Hei, jeg testet hvilepulsen min en kveld litt etter at jeg la meg og fant ut at hjertet mitt slo ca 40 ganger i minuttet. Det jeg lurer på står forsåvidt i undertittelen, men hva regnes som høy/lav for en person på 27år? og hva sier dette om en persons generelle form? på forhånd takk mvh, OK
Wiggins Skrevet 24. mars 2010 #2 Skrevet 24. mars 2010 Hei, jeg testet hvilepulsen min en kveld litt etter at jeg la meg og fant ut at hjertet mitt slo ca 40 ganger i minuttet. Det jeg lurer på står forsåvidt i undertittelen, men hva regnes som høy/lav for en person på 27år? og hva sier dette om en persons generelle form? på forhånd takk mvh, OK For en på 20-30 år er rundt 60 en grei hvilepuls, hvis du har 40 burde du være i meget god fysisk form. Det betyr at hjertet er blitt kraftig og lungekapasiteten god, slik at det trengs færre slag per minutt for å bringe nok oksygen rundt i kroppen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå