Gå til innhold

Tiden med lillemann i magen


Gjest Alabama

Anbefalte innlegg

Gjest Alabama

Alabama!! :vinke:

Har ikke skrevet i dagboka di før, men har jo sett deg i andre tråder, så måtte bare titte innom og gratulere deg når jeg så du var gravid!!

Gratulerer så mye!!! Endelig satt den!!! JIIPPIII!! :hoppe::strix::hoppe:

Er så glad på dien vegne!! :klem:

Takk! :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Alabama

Innbiller meg at jeg kjenner enda litt mer til graviditeten i dag. Litt vondt i korsryggen etter jobb, tisser oftere, og i dag morges var jeg nesten litt småkvalm da jeg våkna. :overrasket:

Men er bare fornøyd, jeg altså! Har nesten lyst til å kjøpe inn litt flere graviditetstester. Var så gøy å se at den endelig ble positiv (Etter sånn ca 40 negative.. :sjenert: ) :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :danser: Det var jo fantastiske nyheter.

Også gir det håp for oss andre som sliter med få og slappe svømmere. Jeg hadde satt enormt pris på om du kunne skrevet opp resultatet av sædtest(ene), enten her eller i PM. Jeg trenger alt håp jeg kan få akkurat nå. Trenger ikke ref.verdier, de har jeg i hodet...

Bare fortsett å ta graviditetstester. Om jeg er så heldig å få teste positivt en dag kommer jeg til å teste om igjen og om igjen, bare for å se at streken dukker opp. For å kompansere for alle de gangene jeg har stått og sett på et hvitt område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Gratulerer :danser: Det var jo fantastiske nyheter.

Også gir det håp for oss andre som sliter med få og slappe svømmere. Jeg hadde satt enormt pris på om du kunne skrevet opp resultatet av sædtest(ene), enten her eller i PM. Jeg trenger alt håp jeg kan få akkurat nå. Trenger ikke ref.verdier, de har jeg i hodet...

Bare fortsett å ta graviditetstester. Om jeg er så heldig å få teste positivt en dag kommer jeg til å teste om igjen og om igjen, bare for å se at streken dukker opp. For å kompansere for alle de gangene jeg har stått og sett på et hvitt område.

:jepp: Sender deg en PM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alabama

Oi! :hoppe: Jeg må bare se å bli gravid så jeg kan spise sjokolade med god samvittighet :fnise:

:arwen::ler:

Vi har stilt opp et kamera i leiligheten, så nå har jeg fått som rutine at jeg knipser et bilde av magen hver dag. :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har stilt opp et kamera i leiligheten, så nå har jeg fått som rutine at jeg knipser et bilde av magen hver dag. :smilbla:

For å dokumentere effekten av å spise sjokolade hver dag? :tunge1:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Fem uker! :biggrin:

Synes det er lenge til uker 12, jeg! Har ikke lyst til å si noe til jobben før den tid, men det er jammen ikke lett når man må ta hensyn. Jobber som sykepleier i 3-delt turnus.

Har prøvd å bare ha lette pasienter siden jeg fant ut at jeg var gravid, men er ikke alltid jeg kan bestemme det selv. Så har jeg delegert bort blanding av antibiotika, selv om jeg ikke er helt sikker på om det kan skade å blande den selv. Vet bare at mange ikke vil blande, og at policyen har vært sånn på avdelinga før. Ble spurt om å hjelpe til med et løft, og da måtte jeg bare late som om jeg ikke hadde tid..

Og så er det nattevaktene.. Har nattevakter om to uker. Skal heldigvis til legen før første nattevakt, men vet ikke helt om hun vil sykmelde meg. Har lest at ikke alle leger gjøre det.

Hmm.. :klo: Mye å klø seg i hodet over også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 5 uker!! :hoppendeglad:

Jeg syns de første ukene gikk utrolig sakte, ihvertfall frem til uke 8-9. Etter det har de bare rast av gårde ;) Du har så mye fint å se frem til; begynnende mage, UL, de første bevegelsene/sparkene :hjerte: Nesten så jeg er litt misunnelig på deg som får oppleve alt for første gang :ler:

Ang. jobben: Kan du ikke snakke med avdelingsleder (hvis det er det det heter?) og be om å få slippe de tingene du nevner? De er sikkert vant med sånt, og har jo taushetsplikt. Har ihverfall inntrykk av at det er mange andre som har gjort det på den måten.

God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Hurra for 5 uker!! :hoppendeglad:

Jeg syns de første ukene gikk utrolig sakte, ihvertfall frem til uke 8-9. Etter det har de bare rast av gårde ;) Du har så mye fint å se frem til; begynnende mage, UL, de første bevegelsene/sparkene :hjerte: Nesten så jeg er litt misunnelig på deg som får oppleve alt for første gang :ler:

Ang. jobben: Kan du ikke snakke med avdelingsleder (hvis det er det det heter?) og be om å få slippe de tingene du nevner? De er sikkert vant med sånt, og har jo taushetsplikt. Har ihverfall inntrykk av at det er mange andre som har gjort det på den måten.

God helg! :klemmer:

Ja, får bare nyte disse ukene til det fulle! :rodmer:

Kan snakke med avd.leder, men hjelper ikke så mye om hun vet om det, for det er andre som delegerer oppgaver. Så om hun skal forhindre at jeg gjør sånn ting, så må hun sitte med på rapporten og si "Alabama kan ikke gjøre sånn og sånn..."... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns du skal prate med sjefen på jobben, og hvis det er noen du jobber mer med enn andre så kanskje si det til den personen også?

mange sier at en ikke bør i noe før uke 12...

jeg angrer ikke på at jeg gjorde det selv om det gikk galt første gangen... det var godt å ha støtte rundt seg, og var full forståelse fra sjefen blant annet i tiden etterpå...

:hoppe: hurra for 5 uker! :hoppe:

tida går litt sakte i begynnelsen, men etterhvert så flyr tida avsted! synes ikke det er så lenge siden jeg var i uke 5! :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alabama

Er så mange kollegaer hele tiden!! :fnise: Får vente og se.. Viser det seg å være vanskelig, så får jeg heller si det litt tidlig til både sjef og kollegaer.

Neste uke er jeg halvveis i første trimester! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Alabama

I går gikk jeg til innkjøp av boka "trening for kule mager". Var på mammutsalg og kosta 75 kr. Fått masse inspirasjon og tips til hvordan man bør trene under graviditet, og hvordan man skal komme igang dersom man ikke har trent på en stund. Så i dag har jeg vært på trening! :biggrin: For første gang på et år! Nå er jeg offisielt i gang igjen. Føltes utrolig godt, og merka at jeg faktisk har savna det. Håper motivasjonen holder seg, så blir nok både jeg og babyen superfriske!! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...