Gå til innhold

Tiden med lillemann i magen


Gjest Alabama

Anbefalte innlegg

Iril: var i grunnen ikke et dumt forslag, men ser ut som om samme regler gjelder der dessverre.. "loven definerer dette som et partnerskap hvor paret er gift heller lever i et ekteskapsliknende samboerforhold. Normalt tolkes dette som to års samboerskap med samme adresse." Medicus.no.

Har du bare snakket med dem? Vi forhørte oss med både Aleris og Hausken og fikk høre at det ikke gjorde noe, vi var ikke gift og hadde bare bodd sammen i et halvt år i folkeregisteret fordi mannen glemte å endre sin adresse. Nå ble det ikke noe av for oss uansett, men det er helt andre grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil få føye til at det er veldig koselig å være gift :rødme: Selv om det kanskje ikke blir akkurat som dere hadde forestilt det.

Ei venninne av meg gifta seg i hui og hast da hun ble gravid. Tror det var mot slutten av graviditeten. Et par år senere hadde de et "ordentlig" bryllup. Tenk så hyggelig det blir med bryllup med en liten en :rødme: Tenk å kle opp en 2-åring til selskap :rodmer: Nei, det blir bra uansett hva dere velger. Dessuten er det veldig praktisk å være gift når man får barn. Vet man sikkert burde skrive testament i tilegg, men ser for meg at ting er "sikrere" når man er gift. Hmm.. dette burde jeg nok undersøke for min egen del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en litt vanskelig situasjon og jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så firkantete regler rundt det!

Jeg har ei venninne som giftet seg hemmelig på tinghuset og først ett år senere hadde de "bryllup" med stor kjole og hele pakka. Jeg tenkte med meg selv at det hadde aldri jeg gjort for jeg syns det er så koselig med et ordentlig bryllup. Det er veldig smak og behag og du gjør som du føler er riktig! Det er det eneste som betyr noe, for bryllupsdagen skal dere kunne se tilbake på resten av livet og da er det viktig at man gjør det slik man ønsker det, og ikke pga press. Ønsker dere å gifte dere raskt nå, så gjør dere det, hvis ikke så gjør dere ikke, for det kan jo se ut som på Iril iallfall at det kanskje kan gå likevel?

Sender over mange store :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Har sendt en mail til både Ullevål og riksen for å høre hvordan reglene håndheves. Hvis de sier at søknaden blir avslått dersom vi ikke er gift, så gifter vi oss så klart nå, men dersom det ikke blir noe problem, så venter vi. Da kan mannen få fri også! :jepp:

Hvis vi må være gift for å få godkjent søknaden så tror jeg det blir til at vi holder det hemmelig inntil vi har selve festen. Vi får se..

Ellers gikk timen min helt greit på tirsdag. Tok en kjapp innvendig UL og satte opp ny time til kontroll for oss begge om tre uker. I mellomtiden skal samboer dit for å sjekke utstyret og ta blodprøver. Regner med at vi allerede da kan søke om prøverør.

Edit: Har forresten fått mensen i dag. Blir ikke lenger lei meg når den kommer, og det er jo bra. :gjeiper:

Endret av Alabama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legger igjen et lite spor etter å ha vært innom og lest litt :klemmer:

Må si jeg er litt overrasket over at det er så firkantede regler angående dette med samboerskapslengde og om man får lov til å få prøverør, det er jo helt tullete :balltre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Fått svar fra riksen nå. Legene er visstnok ganske strenge på det der, og sykepleieren rådet oss til å gifte oss dersom vi ikke kunne fremskaffe dokumentasjon på at vi hadde vært samboere. Hvis vi kan få dokumentasjon fra f.eks posten på at samnboer har hatt samme adresse, så kanskje det holder? :klo:

Endret av Alabama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Nå fant jeg nesten ikke igjen dagboka mi i mine innlegg. Er så lenge siden jeg har vært her inne.. :fnise:

Nytt siden sist: samboer har vært hos gyn. Hadde flotte testikler :fnise: , men skal levere ny sædprøve hos Purvis på torsdag. Forhåpentlig får vi svar på den før fellestimen vår neste onsdag. Håper vi får sendt avgårde søknad til IVF da, sånn at vi slipper unødvendig mye venting. Kjenner jeg er litt utålmodig når jeg vet hvor lang ventetid det er... :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med venting :sjenert: Men dere har kommet dere igang og :hoppe: for mannen! :fnise: Kanskje det fins en sånn hurtigliste der du skal søke også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt at mannen din fikk bekreftet at noe var bra iallfall :fnise:

Håper dere får sendt søknaden kjapt! Kanskje vi ender likt? :hoppe: Det tok ikke så lang tid før vi fikk første samtale etter at søknaden var sendt, men mulig det gikk så fort siden vi skulle til lap først :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Er ikke Purvis "kjent for" å gi Pergo til menn? Kanskje det er mannen din sin tur nå. :fnise:

Ja, nå skal han få igjen! :fnise:

Pergo og antibiotika er visst nøkkelen til suksess hos Purvis. Har omtrent ikke lest om en eneste mann som er gått fra Purvis uten antibiotika.

Vel vel.. Blir spennende å se. Ser dessuten ut som om han må ta to nye prøver. En til Purvis og en til gynekologen for at de skal gjøre en "swim-up". Det sistnevnte er visstnok noe man gjør for å vaske sæden før den brukes til inseminasjon og IVF, så skjønner virkelig ikke hva den skal brukes til på legekontoret..

Merkelige saker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Alabama

Fått vite at vi ikke behøver å gifte oss dersom posten kan bekrefte at vi har samme bostedsadresse, men så viser det seg at samboer aldri har meldt flytting til posten heller.. Så da må vi gifte oss, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått vite at vi ikke behøver å gifte oss dersom posten kan bekrefte at vi har samme bostedsadresse, men så viser det seg at samboer aldri har meldt flytting til posten heller.. Så da må vi gifte oss, da.

hva skal man si...

er jo ikke sånn man ser for seg ting kan jeg tro...

men ettersom dere ønsker å få barn sammen så ønsker dere jo samtidig å dele livet sammen, så det å gifte seg blir jo ikke en tvang sånn sett :) det blir bare litt før dere hadde tenkt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...