Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mars 2010 #1 Skrevet 24. mars 2010 Hei Jeg er 34 år og gravid. Faren til barnet kommer fra ett uland og er arbeidsløs. Han vet om at jeg er gravid og ønsker at jeg skal ta abort fordi han ikke har mulighet til å forsørge meg eller barnet. Jeg er arbeidsledig og er usikker på om jeg skal beholde dette barnet eller ikke. Det er ikke bare pga av økonomien jeg tviler. Jeg syns ikke det er 'fair' å sette ett barn til verden uten beste muligheter. Jeg ønsker gjerne at barnet ska ha en far, og helst den biologiske. Han kan komme til Norge om jeg gifter meg med han, men alt dette vil jeg måtte dekke økonomisk. Så jeg ender opp med å være økonomisk ansvarlig for både han, barnet og meg selv. Som alene mor får jeg jo støtte fra staten, men som nevnt tidligere så må jeg gifte meg for å få han til landet. Da faller mye økonomisk støtte bort. Jeg er kjempe glad i barn og utrolig glad i min kjæreste. Jeg har ikke tvil i mitt hjerte om hvordan jeg føler for han, men jeg har tvil i mitt hodet på om han vil komme til å trives i ett i-land som Norge. Det er en lang, kostbar og tungrodd prosess å få han til Norge, og jeg vil føle meg ansvarlig for han og hans trivsel. Han snakker ikke norsk eller engelsk, kjenner ikke vår kultur eller vårt vær, så jeg er redd han vil føle seg som en belastning, i steden for en støttende mann og far. Det er i alle fall det han selv gir utrykk for. Jeg ønsker ikke å være alenemor, selv om jeg ønsker barn, så sliter med avgjørelsen. Noen råd?
Gjest Dhanu Skrevet 24. mars 2010 #2 Skrevet 24. mars 2010 Er det et alternativ å bo i farens hjemland? Dersom du har en kompetanse du kan benytte i en jobb der, kan dere sikkert leve som konger og barnet kan få en like god oppvekst som i Norge.
Siiw Skrevet 24. mars 2010 #3 Skrevet 24. mars 2010 Er det et alternativ å bo i farens hjemland? Dersom du har en kompetanse du kan benytte i en jobb der, kan dere sikkert leve som konger og barnet kan få en like god oppvekst som i Norge. Og om ikke får du ikke søkt jobb her i norge evt..?
Gjest jomfrua Skrevet 24. mars 2010 #4 Skrevet 24. mars 2010 Hei Jeg er 34 år og gravid. Faren til barnet kommer fra ett uland og er arbeidsløs. Han vet om at jeg er gravid og ønsker at jeg skal ta abort fordi han ikke har mulighet til å forsørge meg eller barnet. Jeg er arbeidsledig og er usikker på om jeg skal beholde dette barnet eller ikke. Det er ikke bare pga av økonomien jeg tviler. Jeg syns ikke det er 'fair' å sette ett barn til verden uten beste muligheter. Jeg ønsker gjerne at barnet ska ha en far, og helst den biologiske. Han kan komme til Norge om jeg gifter meg med han, men alt dette vil jeg måtte dekke økonomisk. Så jeg ender opp med å være økonomisk ansvarlig for både han, barnet og meg selv. Som alene mor får jeg jo støtte fra staten, men som nevnt tidligere så må jeg gifte meg for å få han til landet. Da faller mye økonomisk støtte bort. Jeg er kjempe glad i barn og utrolig glad i min kjæreste. Jeg har ikke tvil i mitt hjerte om hvordan jeg føler for han, men jeg har tvil i mitt hodet på om han vil komme til å trives i ett i-land som Norge. Det er en lang, kostbar og tungrodd prosess å få han til Norge, og jeg vil føle meg ansvarlig for han og hans trivsel. Han snakker ikke norsk eller engelsk, kjenner ikke vår kultur eller vårt vær, så jeg er redd han vil føle seg som en belastning, i steden for en støttende mann og far. Det er i alle fall det han selv gir utrykk for. Jeg ønsker ikke å være alenemor, selv om jeg ønsker barn, så sliter med avgjørelsen. Noen råd?
Gjest jomfrua Skrevet 24. mars 2010 #5 Skrevet 24. mars 2010 Som du skriver - du ønsker ikke være alenemor. Å tenke noe annet i din situasjon er urealistisk. Du har ikke jobb, du vil ikke bli 1.prioritet i arbeidslivet så lenge du er gravid. Du har ikke økonomi til å forsørge din mann. Skal du være realistisk så må du ta utgangspunkt i at du er alene med barnet, har dårlig økonomi og står ansvarlig selv fullt og helt.
Kamikatze Skrevet 24. mars 2010 #6 Skrevet 24. mars 2010 Hvis han er noe til far, så setter han i gang med norskkurs, eventuelt på cd eller engelskkurs. Han vil jo uansett ha nytte av det, når han kommer på besøk. Dere må tjene minimum 204000 kr for at du skal kunne importere ektefelle til landet. Hvis ikke felles barn gir et smutthull. Ikke alle støtteordninger regnes som inntekt (som for eksempel sosialstønad).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå