Gjest mor Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 foreldre innvolvering! Ja jøss. Absolutt! alt ansvar til foreldre og oppdragelse av anti-mobbere... foreldre MÅ stoppe egne barns holdninger og passe på. Sitter her; nettopp fått vite at jeg -og helt sikker mange med meg - MÅ sende barn til psykopat foreldre..selv om det finnes bevis - er det ingenting som kan stoppe delt foreldre omsorg. Ikke engang når et lite barn (godt under 10 år) ikke orker mer og vil dø!!! Hva med å ta tak i det som Faktisk betyr liv og død her i landet ?! sint, opprørt og ufattelig sår mor
Zerox Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Kan ikke si noe annet enn at jeg foeler med deg. Haaper noen andre her ogsaa har mer raadgivende innspill siden jeg ikke har noen erfaring med lingnende ting.
Harlekin Skrevet 23. mars 2010 #3 Skrevet 23. mars 2010 Jeg skjønte ikke dette. Hva har delt foreldreomsorg og "psykopatforeldre" med barn som mobber barn?
Gjest mor Skrevet 24. mars 2010 #4 Skrevet 24. mars 2010 det har ikke mer med hverandre å gjøre - enn at det ene var ett av hovedoppslagene på nyhetene i går! og jeg mener folk litt for enkelt tar tak i små problemer, og skyver de store, vonde under teppet. og, her i gården er det Dessverre ikke en "psykopat forelder" - men en Virkelig Psykopat! Problemet er at alle instanser Vet om problemstillingen - men altså ja, skyver den under teppe. godtar problemstillingen uten å gjøre noe med den.- mens de da bryr seg om andre, mindre ting. (for Guds skyld! jeg skriver Ikke at mobbing er en filleting!!! )
Gjest Helene Skrevet 24. mars 2010 #5 Skrevet 24. mars 2010 Jeg trodde et øyeblikk at du mente at mobbing er en filleting.. Uansett så mener jeg at mobbing er ikke en mindre viktig ting å sette på dagsorden enn at noen barn må være hos foreldre som er psykopater. Men jeg skjønner at for deg som er i situasjonen akkurat nå, så kan det virke sånn. Jeg regner med, at når du bruker ordet psykopat, så har din eks fått en eller annen diagnose som kan relateres til dette av en lege? Og ja, da skjønner jeg at du synes det er fryktelig at noen tvinger igjennom at barnet ditt skal tilbringe tid med han, men hvis barnet ditt er suicidal på grunn av dette og de rette instanser vet dette, da er dette en graverende sak. Når det er sagt, så skjønner jeg ikke hva dette har med delt foreldreomsorg å gjøre, hva legger du i det begrepet?
Gjest mor Skrevet 24. mars 2010 #6 Skrevet 24. mars 2010 hva jeg legger i dette? jo, det jeg legger i det er at h^n må bo halve mnd. hos en forelder som klart er psykopat. og Ja - skole, barnepsykolog og helsevesen er i bildet- vet om alt. INGENTING gjøres for barnet! ... eller jo, om barnet vil ha samtale med helsesøster de få gangene i løpet av mnd. personen er innom skolen - så kan barnet snakke med det da ... That`s it!
Gjest Helene Skrevet 24. mars 2010 #7 Skrevet 24. mars 2010 Jeg har all forståelse for din vanskelig situasjon, har barnet ditt vært hos Bup? Hvis psyken til barnet er så dårlig at det er snakk om å ta sitt eget liv/dø(Vet ikke hva du legger i at barnet vil dø.... Loven sier at barn skal bli hørt fra de er 7 år, så hvis barnet ikke vil være hos far og det er gode grunner til det så kan du gå rettens vei, nå er det slik at man ofte blir enig i et forberedende rettsmøte der det er dommer og advokater. Det går raskere og er mye billigere. Når det er sagt, så skjønner jeg enda ikke hva delt bosted har å si i denne situasjonen, for hvis din eks er en psykopat og uegnet som omsorgsperson, så ville det vell ikke være ok med samvær i det hele tatt?? Jeg skjønner at situasjonen din er vanskelig, men delt fast bosted er kjempefint for de familiene det funker. Ingen samværsformer/barnefordelingsformer er bedre enn den andre, det som er viktig er å finne den formen som passer akkurat ditt barn. Og om delt bosted eller samvær i det hele tatt ikke passer ditt barn, så kan man ikke fjerne muligheten for de som det passer for. Grunnen til at jeg sier dette er fordi jeg tolker det du sier dithen at du er i mot delt bosted for barn.
Gjest mor Skrevet 24. mars 2010 #8 Skrevet 24. mars 2010 for endel år siden var vi i rettsmøte - og takket være skjev fordeling av kunnskaper hos advokater - i samsvar støttet opp av en dommer som var "pro menn" (koste hva det koste vil) endte det altså opp i delt omsorg. nei, jeg er IKKE i mot slik fordeling, ei heller noe annen slags form for barne fordeling. Hvor finnes det muligheter å få stoppet samvær pga psykopater? paragraf? Om det finnes muligheter som du vet om, vil jeg være takknemlig om du gir meg en pekepinn på hvor jeg skal lete.... Barnet er selvsagt støttet opp fra Bup.... blant annet...
Gjest Helene Skrevet 24. mars 2010 #9 Skrevet 24. mars 2010 Jeg finner det selvsagt rart at du har vært innom alle disse instanser og ikke klart å få dem til å se det du ser, kanskje har de ikke den samme virkelighetsoppfatning som deg? Hvis du var så uheldig som du sier, at advokatene ikke hadde kunnskap og dommeren pro-menn, så burde du ta en ny runde, du kan umulig være så uheldig to ganger. Men som sagt, her er det tydelig at den/de andre parter har en helt annen oppfatning enn deg. Når det gjelder §§ så er det ingen som omhandler psykopater så vidt jeg vet, er faktisk ikke sikker på om psykopat er en diagnose engang, er det du som har satt diagnosen på han? Barnelovens § 48 er en § som kan brukes i tillfeller der en forelder ikke utøver god nok omsorg eller skader barn psykisk eller fysisk. Ellers er det bare å lese deg opp på barneloven å se hva som passer i ditt tillfelle.
Gjest mor Skrevet 24. mars 2010 #10 Skrevet 24. mars 2010 tja.. nå har vel både psykiatere, lærer, barnev. sjefen ikl. sagt at de selv er engstlige for situasjonen... da jeg var i rettsmøte var det nok av dokumentasjon fra både polti, bv. og bup om at det IKKE var ønskelig med mye samvær med foreldren. politiet gikk så langt som å beskrive personen som "Meget! ustabil!" Da jeg oppsøkte avokat etter dette møte - ett par år etterpå- fikk jeg beskjed at så lenge det ikke var kommet flere nye voldsepisoder - evt. flere episoder med nark./fyll - mente den advokaten at det ikke var nok å gå på..........
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå