Gå til innhold

Hvor raskt kan man teste for klamydia ?

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Legesekretæren visste ikke, og jeg har lest alt mellom 7 og 10 dager.

Svar bare hvis du er helt sikker.

Ble anbefalt å levere urinprøve nå, men merker ikke noe utenom det vanlige sopp-problemet,og tenker at det er jo ikke sikkert det har brutt ut enda, siden det ikke er en uke siden før om et par dager...(Han jeg hadde sex med har fått antibiotika, men min lege vil at jeg skal levere urinprøve før jeg får med...Da må jeg vente en uke på resultatet)

Hvis jeg har sykdommen er jeg jo ikke intr. i å gå lenger med den enn høyst nødvendig, så hvor kjapt kan jeg få testet dette ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Airi Chikako
Skrevet (endret)

Du lurer på hvor raskt man kan påvise klamydia etter evt. smitte?

Om du tar en prøve i livmorshalsen, kan det oftes påvises etter veldig kort tid, altså nærmest med en gang, MEN om du ikke hører noe etter to uker (som vil si at testen er negativ), anbefales det likevel å teste seg på nytt, i tilfelle smitten ikke ble registert fordi det var for tidlig. Ikke 100% sikkert å si før det har gått minst to uker etter samleie altså.

Endret av Airi Chikako
Gjest AnonymBruker
Skrevet

To uker ja, den er grei. Takk.

Men, siden partner har symptomer som enten er UVI eller Klamydia, så har enten han smittet meg eller jeg han. Jeg har sopp-symptomer, som ser ut til å forsvinne med soppkur.

Likevel, hvis han har fått det fra meg og det skulle være Klamydia, så vil vel jeg få utslag om jeg tester meg nå ?

Og skulle han ha Klamydia og ha symptomer, så kan jo mine soppsymptomer være noe annet, så da er det kanskje like greit å få sjekket siden det stikker når han tisser og hos meg klør det....

Den andre jeg kan ha fått det fra, har ingen symptomer, jeg mistenker derfor at jeg eventuelt har fått det fra han med symptomene, det rare er bare at det begynte å svi hos han og klø hos meg to dager etter at vi møttes.......

Jeg tenker at både jeg og han kan ha UVI eller soppinfeksjon, og at det ikke er sikkert det er Klamydia, men tenker det er nå greit å sjekke likevel.

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Man får skjeldent symptomer på klamiydia, så det er jo anbefalt å sjekke det rutinemessig for sikkerhetsskyld. Jeg vil tro at det er soppinfeksjon som gir det plager, og da er det kanskje det han har også. Men som sagt: aldri dumt å teste for klamydia, da den kan være der uten at man merker det :s Om han fikk det fra deg så vil du jo kunne vite det ganske fort om du tester deg. Det vil du jo uansett, det er bare litt mindre sannsynlig når det er kort tid siden du ble smittet.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja, hos han svei det når han tisset (og det var akkurat det som gjorde at jeg lurte litt....), jeg begynte å klø som besatt og fikk cottage-cheese lignende sopp-symptomer, slik det alltid ellers også har vært....så hvem vet....

Men ja, har han fått noe fra meg så vil det jo slå ut på meg også nå ?

Har jeg fått noe fra han så er kanskje sopp-symptomene Klamydia, men da tviler jeg på at det hadde sett ut som cottage-cheese....(beklager detaljene)

Vi kan vel ha smittet hverandre med sopp også, enten den ene eller andre veien, så det er vel like greit å sende avgårde den urinprøva nå og for sikkerhetsskyld ta en til når det er gått to uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...