Gå til innhold

Kake og holdbarhet

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg lager kaken "Verdens beste" kan den stå i kjøleskapet til torsdag ettermiddag uten å bli dårlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg lager kaken "Verdens beste" kan den stå i kjøleskapet til torsdag ettermiddag uten å bli dårlig?

Marngsen blir litt seig, men du må også se på holdbarhetsdatoen på kremen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

ts: Holdbarhetsdatoen på kremen er flere dager. Er dette en kake som helst bør lages samme dag da?

Skrevet

ts: Holdbarhetsdatoen på kremen er flere dager. Er dette en kake som helst bør lages samme dag da?

Jeg lager den alltid dagen før og setter den kaldt med folie over. Syns den blir veldig bra :) Noen sier at de ikke legger den sammen før rett før de skal servere den, nettopp pga av at marengsen blir seig, men skal den ikke være litt seig da?

Hvis du har tid til å bake den idag, så gjør du det. Jeg er sikker på at du blir fornøyd. Lykke til

Skrevet

I uåpnet forpakning ja...

Vaniljekrem kan lage magetrøbbel dersom den står lenge... Jeg ville nok laget kaken tidligst dagen før.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

I uåpnet forpakning ja...

Vaniljekrem kan lage magetrøbbel dersom den står lenge... Jeg ville nok laget kaken tidligst dagen før.

ok, ja vil jo helst unngå magetrøbbel på de som skal spise den. Planen var å lage den i morgen da, og la den stå til torsdag ettermiddag. Hva regnes som lenge når det gjelder vaniljesaus?

Skrevet

4-5 dager... Da nekter min mann å spise den... :gjeiper:

Skrevet

Du kan sikkert lage "kakebunnene" ferdig nå, og fylle den med vaniljekremen i morgen kveld. Jeg lager den ofte en dag før, og det blir alltid bra :) Men to dager før hadde jeg ikke tatt sjansen på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...