Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 (endret) Hei! Lurar på om det er folk her som kan gje meg eit par gode råd.. Føler vel snar at begeret renn over.. Saken er den at eg er sammen med ei jente. Vi har to flotte barn. Det som blir forklart nå er litt komplisert og svært vanskleg, men ska prøve så godt eg kan.. For ca 2 sidan døydde svigerfar av hjerteproblem. Dette kom selvfølgeleg brått og uventa. Dette var starten på ein lang og vond tid for alle oss. Så stata mitt mareritt for fullt. Då gjekk mobiltelfonen min i stykker.Svigermor fekk nye telefon på jobben eit par dagar i forvegen, så ho sa at eg kunne låne den gamle hennars til eg fekk meg ein ny. "Ny" telfon blei teke ibruk. Då eg slo denne på var innboks full med ca 250 sexmeldingar frå ein arbeidskollega av svigermor. Forsto då at ho hadde hatt eit forhold på si ei stund. Første mld hadde tikka inn 16 dagar etter begravelsen til mannen sin, ho hadde vore gift med i nesten 30 år. Ok, kva nå tenkte eg... Føgende spmørsmål dukka opp. Var dette hennes måte å takle sorgen på? Evt kor lenge har dette holt på? (veit at ho har jobba tett med han i ca 10 år) Fant ut at i løpet av høsten måtte eg få snakke med sambuaren min om dette. Men det skulle vise st det ikkje blei så lett. For det som skjedde var at sambuaren min blei alvorleg sjuk. Fant då fort ut eg ikkje kunne belaste ho med dette i denne tida. Gjekk nesten eit år med behandlingat og prøver..Dette fekk heldivis eit lykkleg utfall og jenta mi er frik som ein fisk i dag...:) Men har fortsatt ikkje klart og nevnt dette med svigermor. Og eg skjønnar at svigermor fortsatt har denne "vennen" sin. Og sambuaren min er stadig bekymra for mor si og korleis ho har det!! Har ikkje så mange å snakke med om dette... Kva skal eg gjera?? Merkar at eg får meir og meir vondt imeg. Vanskleg å sjå svigermor i augo..vanskleg å trøste jenta mi når ho bekymrar seg for mor si. Bare for å toppe elendigheten så er denne elskaren, faren til ein eg gjekk i klasse med på vidregåande!! Tek imot råd med stor takk.. Innlegget har blitt bedre anonymisert. Helen, mod. Endret 24. mars 2010 av Helen
Konna Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Hei! Lurar på om det er folk her som kan gje meg eit par gode råd.. Føler vel snar at begeret renn over.. Saken er den at eg er sammen med ei jente. Vi har vore sammen i ca 9 år. Vi har to flotte barn på 3 og 6 år. Det som blir forklart nå er litt komplisert og svært vanskleg, men ska prøve så godt eg kan.. For ca 2,5 år(juni2008) sidan døydde svigerfar av hjerteproblem, i ein alder av 57 år. Dette kom selvfølgeleg brått og uventa. Dette var starten på ein lang og vond tid for alle oss. 9 september 08 stata mitt mareritt for fullt. Då gjekk mobiltelfonen min i stykker.Svigermor fekk nye telefon på jobben eit par dagar i forvegen, så ho sa at eg kunne låne den gamle hennars til eg fekk meg ein ny. "Ny" telfon blei teke ibruk. Då eg slo denne på var innboks full med ca 250 sexmeldingar frå ein arbeidskollega av svigermor. Forsto då at ho hadde hatt eit forhold på si ei stund. Første mld hadde tikka inn 16 dagar etter begravelsen til mannen sin, ho hadde vore gift med i nesten 30 år. Ok, kva nå tenkte eg... Føgende spmørsmål dukka opp. Var dette hennes måte å takle sorgen på? Evt kor lenge har dette holt på? (veit at ho har jobba tett med han i ca 10 år) Fant ut at i løpet av høsten 08 måtte eg få snakke med sambuaren min om dette. Men det skulle vise st det ikkje blei så lett. For det som skjedde var at sambuaren min blei alvorleg sjuk og fekk påvist lymfekreft. Fant då fort ut eg ikkje kunne belaste ho med dette i denne tida. Gjekk nesten eit år med behandlingat og prøver..Dette fekk heldivis eit lykkleg utfall og jenta mi er frik som ein fisk i dag...:) Men har fortsatt ikkje klart og nevnt dette med svigermor. Og eg skjønnar at svigermor fortsatt har denne "vennen" sin. Og sambuaren min er stadig bekymra for mor si og korleis ho har det!! Har ikkje så mange å snakke med om dette... Kva skal eg gjera?? Merkar at eg får meir og meir vondt imeg. Vanskleg å sjå svigermor i augo..vanskleg å trøste jenta mi når ho bekymrar seg for mor si. Bare for å toppe elendigheten så er denne elskaren, faren til ein eg gjekk i klasse med på vidregåande!! Tek imot råd med stor takk.. Jeg vet ikke om jeg kan gi noe godt råd, men det første jeg tenker er at det kan ikke være særlig morsomt å vite noe som helst om sexlivet til svigermor. Derfor syns jeg at det må være best at du forteller henne hva du vet. Du får jo bare håpe at din svigerfar var uvitende om sidespranget. Nå når det har det gått 2,5 år så er det vel på tide at din svigermor forteller datteren sin om sin elsker. Forhåpentligvis er hun lykkelig nå, så da kan det vel ikke skade din kjære at hun forteller om sin elsker. Hvis elskeren hennes også er gift skjønner jeg at du har et voldsomt problem, og at du kjenner sønnen gjør jo ikke saken noe bedre. Uansett er det jo viktig å høre hennes historie. Lykke til med alt du sliter med
Gjest Hei Skrevet 23. mars 2010 #3 Skrevet 23. mars 2010 Har full forståelse for dillemaet du befinner deg i. Vil ikke det beste være å ta dette opp med svigermor? Fortell hva som er utgangspunktet, og at dette har vært vanskelig for deg over lang tid. Ditt ønske er å rydde dette av veien og renske luften. Får du svigermor i tale informer også om at hennes datter ikke er informert og at du ikke vet om hun trenger å vite noe. Hva tenker svigermor om det? Gi uttrykk for at du ønsker hun skal snakke med sin datter da hun til stadighet er bekymret for sin mor, og at du tenker hun må kunne si noe om hvordan hun har det og eventuelt informere om at hun har et forhold.Det vil være opp til henne å fortelle hvor lenge dette forholdet har pågått. Skjønner det er vanskelig og ønsker deg lykke til. Tea
knut99 Skrevet 23. mars 2010 #4 Skrevet 23. mars 2010 Tusen takk for gode svar... Gjenstår bare å "face the truth". Denna hannkatten er godt gift ja... Kabalen er jau ganske enkel slik. Vis ikkje eg har det bra, har ikkje resten av familien min det bra. Og omvendt selvfølgeleg. Men ska fikse dette... Igjen.takkar så mykje Knut
Miss Puddel Skrevet 23. mars 2010 #5 Skrevet 23. mars 2010 synes vel heller du skal hold ekjeft og ikke blande deg.
FruFryd Skrevet 23. mars 2010 #6 Skrevet 23. mars 2010 synes vel heller du skal hold ekjeft og ikke blande deg. Enig. Du har ikke noe med det, det har faktisk ikke datteren hennes (din samboer) heller. Dere vet jo ikke noe om hvilket samliv svigerforeldrene dine hadde osv.
Gjest Rosemor Skrevet 23. mars 2010 #7 Skrevet 23. mars 2010 Hvorfor kan dere ikke snakke med svigermor, og fortelle henne at dere er bekymret for henne, og at dere ønsker at svigermor går videre med livet sitt. Da trenger du ikke bringe opp det du vet, men samtidig gir dere svigermor en åpning til å fortelle dere at hun har en "venn", dersom hun ønsker å fortelle det. Denne hemmeligheten bør du ta med deg i graven! Det eneste du oppnår med å fortelle om forholdet, er å såre mange mennesker, og skape unødig smerte.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2010 #8 Skrevet 24. mars 2010 Du har fått vite noe du ikke skulle - eller ville vite. Men det betyr ikke at du må dele den informasjonen med alle andre. Det blir kjempepinlig for svigermor, og bare leit for datteren hennes, det har gått lang tid - let it go! Men oppmuntre henne gjerne til å finne seg en kjæreste, men la henne få styre dette ballet, du har faktisk ikke noe med dette, så jeg skjønner ikke helt greia her - så lang tid etterpå i hvert fall!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå